רבים עם ההורים? כנראה שהתגובות שלכם לא תלויות בכם. צילום: shutterstock

רבים עם ההורים? כנראה שהתגובות שלכם לא תלויות בכם

כולנו רבים עם ההורים לפעמים גם יותר מפעם אחת ביום, ובדרך כלל התגובות שלנו מוגזמות ולא פרופורציונליות. מחקר חדש, קובע שיכול להיות שאנחנו לא ממש שולטים בתגובות האלו

יצא לכם לריב עם ההורים ולהתנהג באופן מוגזם? כנראה שזה לא באשמתכם: כך פורסם במייל אונליין. מדענים סרקו את המוח של בני נוער שמתחו ביקורת על האימהות שלהם. התוצאות אולי יפתיעו אתכם - החוקרים, בהובלותו של קיונג הווא לי, גילו כי מוחם של בני הנוער הראה פעילות רבה יותר מאשר ממוצע באזורים במוח המעורב בעיבוד רגשות שליליים, כגון מערכת הלימבית.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

מדענים מצאו כי מוחם של בני הנוער נסגר לנוכח ביקורת מצד אמם, כלומר צעירים באמת מגיבים באופן לא פרופורציונאלי רגשי. סריקות המוח גילו כי כשאמא מציקה, אזורים במוח הקשורים בגיל ההתבגרות עם רגשות שליליים נכנסו להילוך גבוה, בעוד שיש הפחת פעילות באזורים הדרושים לשליטה ברגשות.

© giphy

יותר מפתיע היה הממצא שיש פחות פעילות באזורים במוח שמטרתה לשלוט ברגשות והבנת נקודות מבט של אנשים אחרים, כגון: קליפת מוח הקדם חזיתית. הם כתבו במחקר ש'המוח' של בני הנוער מכבה עיבוד חברתי ולכן הם "לא רואים את השפעת התפרצותם על רגשות הוריהם".

המחקר טוען בעצם שסכסוכים בין בני נוער והוריהם הוא נורמלי, והוא לא ממש באשמת בני הנוער. מוקדם יותר השנה מדענים אישרו כי מוחם של בני הנוער עובד בצורה שונה משל מבוגרים. 

 

 

תגובות