מכנס חושפני? "המנהל פגש בי ודרש שאלך מבית הספר". צילום: shutterstock

מכנס חושפני? "המנהל פגש בי ודרש שאלך מבית הספר"

שקד, תלמידה מצטיינת בבית הספר, הגיעה אל יום הלימודים לבושה בתלבושת בית ספר מלאה, אבל לטענת מנהל בית הספר הג'ינס שהיא לובשת - חושפני מידי

תלמידת בכיתה י"א בבית הספר ש״י עגנון בנתניה, הגיעה היום לבית הספר לבושה לכאורה לפי כל חוקי התקנון: חולצה קצרה ולא חושפנית עם סמל, ומכנס ג׳ינס ארוך. אבל להפתעתה כשהגיעה לבית הספר מנהל בית הספר שלח אותה הביתה בטענה שהמכנס חושפני מידי. 
טור דעה
דעה: הגבלת הלבוש לבנות בבית הספר הוא הדרת נשים
עומרי גורן
מה הקשר בין הדרת ואפליית נשים, לבין הגבלה על תלבושות "חושפניות" לכאורה? האם יש בעיה כשבנות באות לבית הספר עם מכנסיים קצרים? כתבנו, עומרי גורן חושב שהמערכת מציגה מסר כפול, וגורמת לנזק הרבה יותר גדול ממה שהיא חושבת
בבית הספר ישנו חוק האוסר על מכנסיים עם קרעים, בטענה שזהו לבוש יותר מידי חושפני. שקד (שם בדוי) הגיעה לבית הספר עם המכנס המצורף בתמונה. שקד טוענת כי בדרך כלל היא תמיד מצייתת לתקנון הלבוש הנוקשה, אך היום היא נשלחה הביתה בטענה שהמכנס חשוף עם קרעים. "הגעתי לבית הספר עם ג'ינס משופשף ללא קרעים חושפניים וכשהמנהל פגש בי הוא דרש בתוקפניות שאלך מבית הספר", סיפרה לנו שקד. 

"״זהו חוק שהמנהל מתעקש לאכוף, אפילו שאין צורך"

״הסיטואציה הזאת שהמנהל מעניש תלמידים עם מכנס קרוע היא דבר שכיח בבית הספר שלנו. אני יכולה להבין את החוק כשמדובר במכנסיים חושפניים אבל ההכללה הזאת שכל ג'ינס שיש בו קרע הוא אסור, מרתיחה. זהו חוק שהמנהל מתעקש לאכוף אפילו שאין בו צורך״. 
 
© נועה ריינה
שקד מבינה את מקור החוק ״יש תלמידים אחרים שמגיעים עם לבוש חושפני כמו חולצות בטן וחולצות קרועות. המון פעמים ההנהלה מתעלמת מזה״. למרות הבנתה שקד תוהה אם באמת צריך להיות נוקשים לגביי כל פריטי הלבוש, ״רוב הג'ינסים שתלמידים ותלמידות מגיעים איתם, הם לא פרובוקוטיביים או חושפניים״. 
 
כזכור, בתחילת השנה לירי תלמידת בית ספר נוספת הגיעה עם חצאית, והוצאה מהשיעור כי החצאית הייתה קצרה מידי. לעומת זאת, אף אחד לא חשב להעיר לילד שהגיע עם מכנסיים קצרים יותר. "כשבאתי לבית הספר אחת המורות העירה לי שהחצאית שלי קצרה מידי, אז מתחתי את החצאית כדי שהיא תגיע עד הברך, ואז היא נתנה לי להיכנס".
 
לא היה ניתן להשיג את תגובת בית הספר. 
תגובות