הכירו: האנשים שמאחורי האפליקציה שתסדר לכם עבודה. צילום: צילום פרטי

הכירו: האנשים שמאחורי האפליקציה שתסדר לכם עבודה

קבוצה של בני נוער מאשקלון החליטה לפתח אפליקציה למציאת עבודה לבני נוער מכל רחבי הארץ. איך זה עובד? תפסנו את לאה, מנהלת השיווק של האפליקציה, לראיון קצר

הקיץ מתקרב בצעדי ענק, ובני נוער רבים מנסים למצוא עבודה. תלמידי שנה ב', בתכנית "הנבחרים - מטעם הפורום למצוינות חברתית" מאשקלון מנסים לעזור לאותם בני נוער. הם היו צריכים לבחור פרויקט לעבוד עליו, ובעזרת המנטור, רוני, שהציג את בעיות הצעירים בחיפוש העבודה הם הגיעו להחלטה - להקים אפליקציה לצעירים שתשלב אותם בעולם התעסוקה. כל צעיר וצעירה בטווח הגילאים 14-25 יכול בקלות להירשם ולמצוא עבודה במשרות מגוונות מהתעשייה, ביגוד, מלצרות ועוד. בכוונתם להשיג כאמור עבודות "מיוחדות" לצעירים שימצו את עצמם בכל תחום שהוא.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

בנוסף לכך, האפליקציה בנויה בצורה נעימה ונוחה. המענה הוא כמובן מהיר, בלי יותר מידי שאלות וחפירות. ההרשמה היא הן למעסיקים והן לבני הנוער היא בחינם. טרם יציאת האפליקציה, חברי Joby בנו מאגר של מחפשי עבודה ומעסיקים שיהיו הראשונים להתעדכן ולהיעזר בשירות ומעדכנים על כך בעמוד הפייסבוק שלהם

פגשנו את לאה, בת השש-עשרה, מנהלת השיווק של האפליקציה, לראיון קצר בו היא תספר לנו מה האפליקציה מציעה לצעירים המתבקשים למצוא את עצמם בשוק העבודה בעבודות שונות ומגוונות שישלבו תחומים שונים. 

מניין הרעיון של אפליקציה מסוג זה?
"כחלק מהתוכנית ההכשרה שלנו בתוכנית הנבחרים – מטעם הפורום למצוינות חברתית , בשנה ב' אנחנו אמורים לעשות פרויקטים. רוני, המנטור שלנו, הציג לנו מספר בעיות שעולות בעולם העבודה לצעירים: המחסומים בין המשרות לבין צעירים, והצורך להכין את החברה הצעירה לעולם התעסוקה העתידי אשר משתנה במהירות ולא תמיד אדם צעיר יכול להבין אילו כיוונים עליו לבחור בכדי להצליח בעולם של המחר", היא אומרת, "לכן, יחד חשבנו על הפתרון המבוסס מובייל שהוא אפליקציה. התפתחות נוספת של הרעיון, לאחר דיון משותף וקשורה באג'נדה החברתית שלנו, היא לשים דגש על עבודות אותן אנו מכנים 'מיוחדות' – עבודות שצריך בשבילן כישורים מסוימים, שקיימים אצל צעירים אך יש להם ביקוש בעולם התעסוקה העתידי לדוגמה: תרגום מסמכים לשפות שונות, עיצוב גרפי למקומות עבודה, פרסום בפייסבוק, בניית אתרי אינטרנט ועוד."

© צילום פרטי

היה לכם קשה להשיג מעסיקים למיניהם?

"כן. בתור מנהלת שיווק, מעסיקים לא נוהרים לפרגן ולהירשם לפני שהם רואים תוצאות בשטח. פנינו למעסיקים רבים ומגוונים, כבר מתחילת גיבוש הצוות לפני כשלושה חודשים וחצי, ומשימת השגת מעסיקים היא מהקשיים הבולטים שלנו עד היום." עונה לאה ומציינת שגופים שונים כמו עיירית אשקלון עוזרים לה ולחבריה בתחום הזה ובתחומים נוספים. "אנו בטוחים שנצליח."

איך אתם נותנים מענה לבני נוער?

"כבת שש עשרה", אומרת לאה, "אני מדברת עם חברים רבים על פעילותי באפליקציה, ומקשיבה לבעיות בהן הם נתקלו בדרך לחיפוש עבודה. המענה שלנו מתרכז לצרכים של הדור שלנו, הטכנולוגי, שטלפון הוא חלק בלתי נפרד ממנו."

© צילום פרטי

כיצד אתם מבטיחים שכל נער ונערה ימצאו את עצמם בשוק העבודה?

"אנחנו לא יכולים להבטיח מצב אידיאלי שכזה, אך שואפים כמובן שיותר בני נוער יוכלו למצוא עבודה בעזרתנו, אך למעלה מכך, מבחינת הצעירים כדור העתיד- חלק ממהות האפליקציה היא שבעזרתJobyהמשתמשים לא יצאו רק עם 'עבודה ביד' אלא יוענק להם ערך מוסף - תוכן להצלחה, והכנה לעתיד, 'השתפשפות' בשוק העבודה כיום במקום במהלך מספר שנים. הצעירים יגיעו מוכנים."

© צילום פרטי

מדוע חשוב לכם נוער עובד? מדוע אתם מציעים לצעירים להיכנס לשוק העבודה?

"חשוב לנו נוער עובד משום שאנו מאמינים כי בבני נוער בפרט וצעירים בכלל קיים פוטנציאל לא ממומש בשוק העבודה. מכיוון שלהרבה צעירים יש יכולות שנדרשות מאוד בשוק אך מצד שני בגלל שכך היה זה מאז ומעולם צעירים הולכים בעיקר למשרות 'מסורתיות' כמו – מלצרות, סידור סחורה, מכירות וכדומה", היא מציינת ומוסיפה, "מטרת הנוער בעבודותיו כיום הוא להרוויח כסף, אנו סבורים כי הרווח לא מסתיים ברווח כספי - נוער עובד הוא נוער אחראי לעצמו, נוער 'משופשף' בשוק העבודה שבעתיד יידע להתנהל בו מבחינה מקצועית. נוער שצובר ניסיון. לכן ב-Joby נפרסם כלים ותוכן להצלחה בעתיד, במקביל למשרות J."

הרבה מעסיקים מנצלים בני נוער בעבודה, האם אתם מבטיחים לשמור על זכויות בני הנוער ולפקח עליהן?

"לא. בסופו של דבר, Joby הוא לוח מודעות. אנו מותאמים לבני נוער, אך לצערנו לא יכולים להיות אחראיים על פיקוח ואכיפת זכויות בני הנוער במקומות העבודה השונים. בשל כך, באפליקציה יהיו קישורים רלוונטים לזכויות העבודה של בני נוער במשרד התעסוקה, כדי לצמצם את תופעת חוסר הידע הדו-צדדית הזאת: הן מצד בני הנוער, והן מצד המעסיקים. בנוסף לכך, לא ניתן יד בפרסום משרות מצד מעסיק אשר קיבלנו עליו תלונות מצטברות על העסקה לא הוגנת מצד צעירים."

תגובות