עבודת כוכבים: עדי הימלבלוי מלמדת אתכם עברית . צילום: צילום מסך מיוטיוב

עבודת כוכבים: עדי הימלבלוי מלמדת אתכם עברית

בפרויקט מיוחד של המרכז לטכנולוגיה חינוכית, יגרמו לכם הכוכבים לפאר את חשיבות העברית והשימוש התקין בשפה. מה תלמד אתכם מיכל אנסקי ומה הכח המיוחד עינב גלילי?

סביר להניח שרובכם לא אוהבים שיעורי לשון: לנח נושא ונשוא, לקרוא טקסטים ארוכים ולכתוב פסקות טיעון מתישות, הם לא מוג הדברים שאנחנו אוהבים לעשות. לכן, לא פלא ששיעורי לשון בעיננו ארוכים, מתישים, משעממים ובכלל לא חשובים.

עוד בערוץ מגזין של פרוגי: 

בדיוק את הבעיה הזאת רצו לפתור במט"ח, אז הם פתחו בפרויקט חדש שנקרא "עבודת כוכבים" שכל מטרתו היא לגרום לכם לדבר בשבחה של השפה העברית ולהבין כמה העברית תורמת וחשובה. כדי להוציא את מקצוע "לשון" מספרי הלימוד ולהנגיש אותו לנו, התלמידים, בדרך מקורית, גייסו במט"ח כוכבים שכולנו אוהבים. המפורסמים מדברים על עבודתם בסדרת סרטונים מיוחדת, ועל השפה העברית שבתחום עיסוקם.

הסרטונים יופיעו בילקוט הדיגיטלי מבית מט"ח. המורים יוכלו לתת לתלמידים לבחור את המפורסם שהם אוהבים, לצפות בסרטון שלו ולאחר מכן להשיב על שאלות הקשורות לסרטון. הפעילויות קלילות, מהנות ומרתקות ויגרמו לכם (אולי) לחבב יותר את שיעור לשון.

 

למשל, עדי הימלבלוי שתסביר לכם מה לא זוהר בעולם הזוהר, איך "בהשמינייה" היא דיברה רוסית למרות שלא ידעה מילה ואיך מנסים ללמד עברית בערוץ הילדים. עוד היא תלמד אתכם על ההבדל בשפה של דמות מלומדת לעומת דמות "מהרחוב", על האהבה שלה לעברית ועל כמה שנעים לה לדבר נכון.

מיכל אנסקי, שופטת מאסטר שף, תספר איך ב"מאסטר שף" מצליחים לתאר טעם לצופים בבית, על האהבה הגדולה ביותר שלה – המילים, ועל על העברית ככלי החשוב ביותר שלה. הסופרת גלילה רון פדר תיתן טיפים לבני נוער וסופרים חדשים ויוסי גיספן, שחתום על שירים כמו "כשהלב בוכה" של שרית חדד, ינסה ללמד אתכם איך כותבים שירים מצליחים. 

ומי עוד לוקח חלק בפרוייקט? השדרן טל ברמן שכועס על השפה בעידן הדיגטלי שלדעתו היא אסון כי היא מביאה לעלגות ולהידלדלות של השפה, הקומיקאית עינב גלילי שמספרת על הכוח שלה לנסח דבר בצורה מדויקת, על כך שהיא יכולה לשבת שעה ולחפש ניסוח מדויק ועל הדגש שהיא שמה על מילים ודיוק ועוד רבים וטובים. 

תגובות