בעקבות דירוג האו"ם: למה לדעתנו טוב לחיות בישראל?. צילום: יהונתן אזולעי

בעקבות דירוג האו"ם: למה לדעתנו טוב לחיות בישראל?

האו"ם, כבכל שנה, פרסם השבוע את דירוג המדינות שהכי טוב לחיות בהן. בראש הטבלה, בפעם השביעית, נורבגיה. אבל לא הרבה אחריה, במקום ה-18 המכובד, מדורגת ישראל. כדי לחזק את החלטת האו"ם, הנה מספר סיבות למה לדעתנו טוב לחיות פה

מדד הפיתוח האנושי של האו"ם מחליט בכל שנה מי המדינה שהכי טוב לחיות בה לפי מצב החינוך בה, תוחלת חיים ורמת ההכנסה. השנה, כמו ברוב השנים האחרונות, מדורגת נורבגיה, בתחתית הטבלה, במקום ה-188 מדורגת ניג'ר שבאפריקה. במקומות הראשונים ניתן למצוא גם הולנד, שוויץ, שבדיה ואפילו את ישראל שדורגה במקום ה-18 בין דרום קוריאה ללוקסמבורג. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 לכבוד החלטת האו"ם, החלטנו להפסיק להתלונן לכמה רגעים (למרות שהיה לנו מאוד קשה) ולאסוף את כל הסיבות שבגללם טוב לחיות בישראל, הנה כמה מהם:

הדמוקרטיה 

בישראל שיטת הממשל היא עדיין דמוקרטיה (גם אם היא לא תמיד מושלמת). זאת לעומת מדינות אחרות שבהן שיטת הממשל שונה וגורמת לעיתים לעוני ומלחמות אחים בין היתר. בישראל לאזרחים יש זכות להשפיע על המדיניות הציבורית של המדינה, חופש דיבור, הזכות לחירות ועוד הרבה זכויות שמאפשרות לנו איכות חיים טובה ביחס מדינות אחרות שבהן הממשלה לא מאמינה בדמוקרטיה.

© shutterstock

 חוק חינוך חובה חינם

אמנם אנחנו לא תמיד נהנים ללכת לבית ספר אבל בואו נודה ששיעור היסטוריה לא כזה נורא. חוק חינוך חובה חינם מאפשר לילדים מגיל שלוש עד כיתה יב', השכלה בחינם במוסדות חינוך חובה. לא בכל המדינות בעולם נחקק חוק כזה, שעוזר רבות לתלמידי ישראל ומאפשר לכולם ללמוד ולהתפתח. 

© Shutterstock

 הפלאפל

חלוקות הדעות לגבי מוצאו של הפלאפל. חלקם טוענים שהוא המצאה מצארית וחלקם טוענים שאלו כדורים תוצרת כחול-לבן. מה שבטוח זה שבכל העולם לא תמצאו פלאפל טעים כמו בישראל ואנחנו לגמרי אובייקטיבים!

© צילום מסך מאינסטגרם

ירושלים

עיר בירתה של ישראל, מקום שקיימים עליו סכסוכים ומאבקים רבים, אך גם העיר המאחדת אל כולן. היא חשובה ליהדות, לנצרות ולאסלאם בגלל המקומות ההיסטורים והקדושים בה ובשל כך מושכת אליה סוגים שונים ומגוונים של אנשים. בנוסף לכל המקומות ההיסטוריים שוכנים בה מוסדות הממשל של ישראל ממנה מקבלים החלטות, מחוקקים חוקים ואין ספק, שלמרות הכל, אנחנו מאוד אוהבים אותה. 

© tumblr

ים המלח

לא מספיק שהים הוא מקום נפלא לבלות בו, בישראל שוכן ים המלח, המקום הנמוך ביותר בעולם, הוא ידוע ביכולות המרפא שלו ובאחוז המלחים הגבוהה במיוחד. השילוב הזה מביא אלפי תיירים לבקר במדינה שלנו, בעצם איך לא? גם אתר תיירות מגניב וגם מקום שאפשר להשתזף בו, בקיצור אין מקום יותר מושלם מים המלח!

© צילום מסך מטאמבלר

החגים

למזלנו במדינת ישראל יש שלל חגים ומועדים שנותנים לנו קצת זמן לנוח בין בחינה לבחינה ותירוץ לאכול מאכלים טעימים ומשמינים במיוחד, אנחנו פשוט לא יודעים מה היינו עושים בלעדיהם!

© חן אביב
תגובות