לכבוד פסח: בני נוער יצאו לנקות בתים של קשישים וניצולי שואה. צילום פרטי

לכבוד פסח: בני נוער יצאו לנקות בתים של קשישים וניצולי שואה

לקראת חג הפסח יזמו נערים מירושלים פרויקט מיוחד במסגרתו יצאו לעזור לקשישים וניצולי שואה לנקות את הבתים שלהם לכבוד החג. שוחחנו עם שתי נערות שהשתתפו בפרויקט: "אם יש ביכולתי להיות שם בשבילם, להקל עליהם אפילו במעט אז אני אלך על זה בכול הכוח"

כמו בכל שנה לקראת פסח יוצאים ישראלים רבים בניסיון לתת לכל אלה שחסר להם. בין כל אלה שיוצאים לעזור ולהתנדב נמצאים גם לא מעט בני נוער. במסגרת פרויקט מיוחד שיזמו בני נוער ירושלמים,  יצאו יותר ממאה מתנדבים, רובם בני נוער, לעשרות דירות של ניצולי שואה, קשישים ומשפחות נזקקות שאין ביכולתם הפיזית או הכספית לנקות לקראת פסח. כל מתנדב הלך לכמה שעות ועזר בקניות, בניקיונות ובבישולים. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"נדהמנו להיחשף לכמות האנשים שהיו מוכנים לתת מעצמם בחופשה שלהם-להתנדב ולעזור", מספר לנו אחד מיוזמי המבצע, אהוד ברלין. "המפגש עם קשישים, ניצולי שואה, ונזקקים היה מאוד עוצמתי - להיכנס לתוך הבית והחיים שלהם, ולהפגש עם עוד ועוד סיפורים מרגשים. עוד דבר שהפתיע אותנו הוא שיש כל כך הרבה לעשות ולתקן, ואפילו בשעה שעתיים בלבד - אפשר ליצור עולם יפה יותר. הפסח שלנו יראה השנה אחרת לגמרי".

יוזמי המבצע: מיכאל ששון, עמיחי מטר ואהוד ברלין
יוזמי המבצע: מיכאל ששון, עמיחי מטר ואהוד ברלין © צילום פרטי

אחינועם פוקס בת ה-17, לקחה חלק בפרוייקט ומספרת לנו: "במהלך הניקוי מכירים את האנשים, מדברים איתם, ושומעים את הסיפור חיים שלהם. לי יצא להתנדב בביתה של קשישה, ונהנתי מכול רגע. זה הרגיש ממש כמו ללכת לסבתא. הייתי אצלה שלוש שעות וניקינו ביחד את המטבח. הכול נעשה ברוגע, עם הרבה צחוק, ודיבורים ללא הפסקה. יצאתי משם מאושרת, ועם תחושה פשוט טובה, היא אישה מקסימה, ופשוט היה תענוג להיות אצלה. היא גם סיפרה לי הרבה על המשפחה שלה וזה גורם לך להעריך את הדברים הקטנים האלו. במיוחד במשפחתיות, שבגיל ההתבגרות אתה לא הכי מסמפט אותם".

"כל חופש אני בבית, יוצאת עם חברות או מנקה ועוזרת בבית", מספרת אילה אשר בת ה-17 שלקחה גם היא חלק בפרויקט. "אני חושבת שאם נתנו לי חופשה, אני צריכה להקדיש לפחות חלק מהזמן לעזרה לאחרים ולא לחשוב רק על עצמי". אחינועם מחזקת אותה: "אין דבר יותר מספק מזה, בחיי. אתה פשוט יוצא בתחושה מדהימה משם, שאשכרה הייתי משמעותי עכשיו למישהו. כי לפעמים אתה מתנדב ואתה רק מחכה שזה יגמר, כדי לדעת שהנה, עזרתי למישהו. ופה זה לא היה ככה".

לסיום הן ממליצות לצאת מהבית, לפתוח את הלב ולהתנדב: "אני ממליצה לכל אחד ללכת להתנדב בחופש", אומרת אילה. "תמצאו משהו שאתם אוהבים או טובים בו ותעזרו למישהו. בחופש זה גם נותן תעסוקה טובה, משמעותית וכיפית. אני התנדבתי עם חברה - שזה גם מומלץ מאוד". אחינועם מוסיפה: "אין דבר טוב מזה, וזה באמת פשוט. זה כל כך שווה את התחושה אחרי זה, ואת החיוך של האנשים". 

תגובות