בלי להתאמץ: כך תמצאו את האפיקומן בליל הסדר. shutterstock, עיצוב: עדן לוי

בלי להתאמץ: כך תמצאו את האפיקומן בליל הסדר

אחרי שסבא הכריח אותנו לקרוא את כל ההגדה, לאף אחד אין באמת כוח להתאמץ ולחפש את האפיקומן. אז חוץ מהדרך הרגילה והמשעממת, חשבנו על כמה שיטות מקוריות משלנו שיקדמו אתכם לרגע המאושר בליל הסדר

על פי המסורת, במהלך ליל הסדר מחביאים את האפיקומן בשביל שהילדים הקטנים לא ילכו לישון. מאז, זה הפך למשחק; אם מצאתם את האפיקומן - תקבלו מתנה שווה במיוחד. אז בשביל לוודא שתצליחו למצוא את האפיקומן השנה, מצאנו עבורכם כמה דרכים טובות בדרך למתנה הגדולה. רק אל תשכחו להתחלק איתנו במתנה, כן?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כיפה האדומה: אפשר פשוט לשחד את סבתא

מי יודע יותר טוב מסבתא מה קורה בבית? סבתא יודעת כל דבר ואנחנו בטוחים שאת מקום הימצאו של האפיקומן המוחבא. הדבר היחיד שאתם חייבים לזכור הוא לקנות לסבתא מה שהיא באמת אוהבת: בושם טוב, בונבונריה טובה או אפילו תמונה מיוחדת שלכם יחד.

© יוטיוב

הגרסה הטכנולוגית: לחבר GPS למצה

אנחנו מבינים שלחפש את האפיקומן בבית זה מתיש ולכם אין כוח להשקיע בזה. לכן, מצאנו את השיטה העצלנית ביותר והיא לחבר איזה מכשיר למצה שישמש כ-GPS ואז לבדוק פשוט איפה המכשיר נמצא. לדוגמה: אפשר לקחת את האייפון של ההורים, להוסיף אותו למצה ואז להפעיל מאייפון אחר את Find My iPhone. כמובן שזה כבד מדי וכדאי למצוא גאדג'טים קטנים יותר.

© יוטיוב

גרסת הצבא: לעשות רשימה של כל המקומות ולשלוח את האחים הקטנים

אז נכון, אי אפשר לדעת באמת איפה יחביאו את האפיקומן, אבל כן אפשר להתכונן מראש: אם תכינו רשימה של מקומות המחבוא בבית מבעוד מועד, תוכלו פשוט לעבור לפי הרשימה וכך בטוח לא לפספס אף מקום. לחפש בכל המקומות האלו לבד יהיה קשה, לכן אנחנו נשלח את האחים הקטנים שתשכנעו לעזור לכם. רק תזהרו שאף אח או אחות ימצאו את הרשימה שלכם ואז אכלתם אותה.

© giphy

גרסת האח הגדול: אפשר להכין אח לאפיקומן

אם אתם מסכימים עם זה שאי אפשר לדעת איפה יחביאו את האפיקומן, אפשר ליצור אפיקומן מזויף. קחו מצה, תשברו אותה ותכניסו אותה לכיסוי דומה. תחביאו את האפיקומן המזויף לפני הסדר ואז כששולחים את כולם, אפשר לרוץ למחבוא שלכם ולהביא את החיקוי. גם אם יעלו על זה שיש אחד שמזויף, בטוח יתנו לכם מתנה - על היצירתיות!

© עדן לוי

גרסת הפורץ: לגנוב את האפיקומן לפני שמתחילים לחפש

תחשבו על זה: אם אתם תגנבו את האפיקומן עוד לפני שהתחילו את החיפושים ועוד לפני שהחביאו את האפיקומן, תוכלו לבוא אל ההורים ולהגיד שאם הם רוצים את האפיקומן בחזרה, עליהם להביא לכם מתנה גדולה, פשוט וקל.

© יוטיוב

גרסת הריאליטי: אפשר לסגור מראש עם כל המחפשים

נגיד ואתם רוצים את המתנה אבל היא לא כזאת גדולה, אפשר ליצור ברית עם חלק או כל המחפשים האחרים ואז למצוא יחד את האפיקומן. יש לזה יתרונות רבים: כולם מרוויחים, זה מחזק את האחווה ואהבה בין חברי המשפחה וזה מאוד כיף.

© יוטיוב

חג פסח שמח לכולם!

תגובות