מפלז'ר לביזנס: הכירו את רעות גונן והמצלמה. צילום פרטי

מפלז'ר לביזנס: הכירו את רעות גונן והמצלמה

נכון שתמיד חלמתם לעשות את מה שאתם הכי אוהבים בתור עבודה? הנערים והנערות שנציג לכם בסדרת הכתבות החדשה "מפלז'ר לביזנס", לגמרי מגשימים את החלום. והפעם - הצלמת הצעירה, רעות גונן: "זו הייתה אהבה ממבט ראשון"

"אז מה תעשה כשתהיה גדול?", זוהי שאלה שכולנו נשאלים עליה במהלך חיינו, במיוחד במהלך גיל ההתבגרות. אולי חלקנו יודעים מה להשיב, וחלקנו לא. בשבועות הקרובים נציג בפניכם בני נוער שכבר ממזמן יודעים מה יעשו "כשיהיו גדולים", ועל אף גילם כבר עובדים בתחום.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הכירו את: 

שם: רעות גונן

גיל: 17

מקום מגורים: בית חרות שבעמק חפר

עיסוק: צלמת בוקים ואירועים, עורכת סרטים, ספרי תמונות, וכל מה שבא ליד שקשור לתחום.

רעות גונן
רעות גונן © צילום פרטי

באיזה גיל התחלת להתעניין בצילום, ולמה?   

"תמיד אהבתי אומנות, ומבחינתי צילום שייך לתחום האומנות בכל דבר. בגיל 12, חברה של המשפחה צילמה אותי לבוק בת מצווה שלי ומאד התלהבתי. בעקבות כך, מהכסף שקיבלתי לבת המצווה, קניתי את המצלמה הראשונה שלי, וזהו. זו הייתה ממש אהבה לתחום ולמצלמה ממבט ראשון".

היה לך ניסיון קודם? לקחת קורסים מסוימים?

"כן. לאחר שרכשתי את המצלמה לקחתי קורס ברעננה, רכשתי בו ידע וצברתי הרבה מאד ניסיון. זהו קורס שמטרתו להעביר אותך מרמת 'מתחיל' לרמת 'מקצוען'. עכשיו כשאני חושבת  על זה זה היה הצעד הכי טוב שעשיתי. ללמוד בקורס כזה בו צברתי כל כך הרבה ידע וניסיון בצילום, העניק לי כל כך הרבה כלים להמשך. בהמשך עשיתי מגוון קורסים באינטרנט, כדי להעשיר את הידע כמה שיותר". 

התחום בו את עוסקת כרוך בהשקעה הן כספית, והן נפשית - מבחינת רצון להצליח, שעות עבודה וכדומה. האם הייתה לך בעיה עם זה או שהיית מוכנה להצליח בכל מחיר?

"קודם כל כן, בוודאי. במהלך השנים רכשתי מכספי את מיטב הציוד המקצועי לצילום: תאורה, פוטושופ, תוכנות עריכה מסוימות ועוד. בעקבות כך נכנס בי הביטחון לבקש כסף על עבודות צילום שאני עושה. אני מרגישה מקצועית, ובעלת הציוד המתאים. כשהתחלתי עשיתי עבודות במעט כסף, כי אני אוהבת את התחום וכל עבודה היוותה בשבילי רכישת ניסיון נוסף. לפני כמה שנים לדוגמא, צילמתי חתונה, וסגרתי עם הזוג שאעבוד בלי כסף. באתי, השקעתי מזמני, נהנתי, וכנראה שעשיתי עבודה טובה כי שנה אחר כך הוזמנתי לצלם בחתונה אחרת בזכותם". 

© צילום: רעות גונן

מתי הבנת שאת יכולה גם להרוויח מהתחום, ולהפוך את התחביב לעבודה, ומי נתן לך את "הפוש" להצלחה?

"בכל ה5 שנים שבהן אני בתחום, לא הערכתי את עצמי מספיק ולא האמנתי בעצמי, עשיתי המון עבודות צילום ללא תשלום, אנשים הציעו, אבל אני לא רציתי, זה נתן לי את הביטחון שהתחלתי להרגיש בשנה, שנתיים האחרונות. כיום כל העבודות שאני עושה הן בתשלום, ככה שיוצא לי גם להרוויח, אני אוהבת את התחום כל כך, שהכסף פה עבורי הוא רק בונוס. זה נבנה, לאט לאט. יש לי גם מזל שהמשפחה שלי כל כך תומכת. אמא שלי באה איתי עד היום לכל אירוע, עוזרת לי בסחיבת הציוד, וכולם תומכים ועוזרים מהצד".

האם נתקלת בקושי כלשהו במהלך הדרך? 

"יש כאלו, ברור. לא ממזמן למעשה שיתפתי פעולה עם גוף מסוים, וצילמתי את מסיבת הפורים שלהם, כאשר הובטח לי תגמול כספי. מאד נהניתי לעשות את מה שאני אוהבת כמובן, השקעתי ועבדתי מאד קשה, אבל בו זמנית ויתרתי על מרבית חוויות הפורים שלי בשביל לעבוד. בסוף החגיגה, נאמר לי שבעצם לא נקבע כלום מראש, לא קיבלתי תשלום לעבודה הקשה שעשיתי, נאמר לי שאקבל פיצוי שגם לא קרה, וזה איכזב אותי מאד. לאו דווקא מבחינת הכסף, אלא מהבחינה שהרגשתי שמזלזלים בי, ומזלזלים בתחום. לא יכולתי לגעת במצלמה בכלל לאחר מכן, מה שמעולם עוד לא קרה". 

מהו הרגע אותו את מתארת כרגע "שיא" בקריירה שלך?

"עשיתי בוק בת מצווה לבת דודה שלי, שביישנית בקרבת מצלמות, ובדרך כלל לא ממש אוהבת להצטלם. בתחילת הצילומים היא הייתה מאד כפופה וסגורה, ובסופם הרגישה מאושרת ופתוחה. היא הבינה כמה היא יפה, ונהנתה כל כך. בבת מצווה היא קיבלה על הבוק כל כך הרבה מחמאות, והייתה מאושרת. הבנתי, שבשביל זה אני עושה את מה שאני עושה".

"היא נהנתה כל כך", תמונה שצילמה רעות © רעות גונן

לסיכום, מהו צילום עבורך?

"אני במגמת אומנות, ועוסקת בזה רבות בחיי מלבד הצילום. כאשר העמקתי בצילום יותר ויותר, הבנתי כמה בתחום הזה ישנו פן אומנותי ענק, והבנתי למה אני כל כך מתחברת אליו. בנוסף, דרך הצילום אני שומרת רגעים יפים, זכרונות, כל כך הרבה דברים שמחים שחוויתי בחיי שבזכות הצילום הם נגישים לי בכל עת. כאשר אני מביטה בהם, אני מאושרת. אומנות הצילום עושה אותי כל כך שמחה, ונותנת לי המון סיפוק, זה מה שזה בשבילי".

מעוניינים להזמין?

ניתן לעשות זאת באתר של רעות או דרך הפייסבוק

 

תגובות