נערה שואלת: "להעלות תמונה נועזת בשביל יותר עוקבים?". צילום: GettyImages

נערה שואלת: "להעלות תמונה נועזת בשביל יותר עוקבים?"

נערה כבת 16 פרסמה באתר ASKPEOPLE שהיא רוצה להעלות את מספר העוקבים שלה על ידי פרסום תמונה חושפנית, כי לדעתה ככל שמספר העוקבים שלך גבוה יותר, כך את מקובלת יותר. הגולשים דווקא הציעו לה להתמקד בחיים העולם האמיתי ובעיקר לחשוב על ההשלכות של תמונה כזאת

לפעמים נדמה שאנחנו חיים בעולם הוירטואלי יותר מאשר בעולם האמיתי. הרשתות החברתיות מקיפות אותנו, ולא תמיד אנחנו יודעים איך כדאי וצריך להתנהל בכל אחת מהן. פעמים רבות, הרשתות יוצרות מעמד חברתי שמתבסס על נתונים מספריים בלבד: כמה לייקים ותגובות קיבלתי על תמונה, כמה עוקבים יש לי וכו'.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יהלי בת ה-16 מספרת שלדעתה, בשביל להיות מקובלת היום את צריכה שיהיה לך הרבה עוקבים באינסטגרם ושהפרש בין כמה עוקבים אחריך לבין אחרי כמה את עוקבת מאוד משמעותי: "אם אין לך הרבה עוקבים באינסטגרם אז זה בסדר, אבל את לא לעולם לא תהיי מהבולטות בשכבה כי ככה מסתכלים עלייך".

היא מספרת שבהתחלה רוב התמונות שלה באינסטגרם כללו תמונות של אוכל וצחוקים עם חברים, אבל עכשיו כמו לרוב בני הנוער מתחיל להיות חשוב לה העניין של כמה אנשים עוקבים אחריה. "לכל החברות שלי יש מלא עוקבים באינסטגרם וזה ממש מבאס אותי שלי אין. בהתחלה האינסטגרם שלי היה סתם של שטויות כאלה ואוכל וכזה צחוקים של חברים, אבל עכשיו אני רוצה שיהיו לי כמה שיותר עוקבים".

© צילום מסך

 

ההתלבטות שלה האם לעלות תמונה יותר נועזת (תמונה חושפנית). בשביל להעלות את מספר העוקבים שלה: "חשבתי להעלות את המספר של העוקבים שלי בלהעלות תמונה נועזת. אני יודעת שהבנים בשכבה שלי עוקבים אחרי בנות כאלה". 

אחת הגולשות הציעה ליהלי דווקא לעזוב את האינסטגרם ולחיות את החיים האמיתיים: "תחיי את החיים, תצאי לבלות , לכי לסרט עם חברות, ים, מסיבות, חוגים. תחיי את החיים בחוץ ולא בתוך המחשב". גולש אחר אמר: כמות העוקבים באינסטגרם לא אמורה לגרום לך להיות מאושרת או עצובה. תתמקדי בדברים אחרים, חשובים יותר מהאינסטגרם". 

© צילום מסך

גולשת נוספת מעלה את ההשלכות שבהעלאת תמונה כזאת: "קחי בחשבון שתמונות כאלה תמיד מגיעות למשפחה בסוף ואת תצטרכי להתייצב מול ההורים שלך, להסמיק ולהסביר להם איך זה קרה. יותר מזה, יום יבוא ותרצי להתחיל מערכת יחסיים רצינית עם מישהו או שתכירי חברים חדשים. התמונות האלה תמיד יהיו שם". גולשת נוספת מחדדת את הנקודה: "התמונות שאת מעלה באינסטגרם ובכלל ברשת נשארות שם לנצח. אינך יודעת לאן הן הולכות, ברגע שאת מעלה את מאבדת שליטה עליהן. חבל שבשביל להשיג עוקבים תעשי דברים שלא תוכלי לשנות אחר כך". 

אנחנו חושבים שברשתות החברתיות יש להתנהל בשיקול דעת ובאחריות. צריך תמיד לזכור את ההשלכות שבהעלאת תמונות לרשת, ובמידת הצורך להציב לעצמנו חוקים וגבולות ברורים של מה מותר ומה אסור. 

תגובות