מהזמרת ועד המיליארדר: אפשר להצליח גם בלי בית ספר?. צילום: GettyImages

מהזמרת ועד המיליארדר: אפשר להצליח גם בלי בית ספר?

רגע לפני שמתחילות כל הבגרויות, לקחנו רגע ממרוץ הלמידה האינסופי בשביל לחשוב, האם אנחנו חייבים 12 שנות לימוד בשביל להצליח בחיים? הבאנו לכם כמה אנשים מעוררי השראה שלא עשו הכל "לפי הספר"

לימודים זה קשה, מעייף, לפעמים מתסכל מאוד ולפעמים אנחנו תוהים - למה אנחנו בכלל צריכים את זה?! ובכן, בית ספר זו עדיין מסגרת חשובה ולצד זה יש כמה אנשים שאולי לא שרדו את 12 שנות הלימוד ולמרות זאת זכו להצלחה גדולה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

התעשיין

סטף ורטהיימר הוא תעשיין, חתן פרס ישראל ואחד האנשים הכי עשירים בארץ. אבל, מה שלא הרבה יודעים עליו זה שהתעשיין המצליח נשר בגיל 16 מהלימודים והחל לעבוד בחנות למכירה ותיקון מצלמות. עקב הניסיון האישי שלו עם פליטה ממערכת החינוך, ורטהיימר היה שותף בהקמתו של בית הספר התעשייתי "צור" בנהריה, בית הספר מספק הכשרה מקצועית לבני נוער שנשרו מהלימודים והוא אפילו שימש ראש מחלקת החינוך בעיריית נהריה  לתקופה קצרה.

© צילום: gettyimages

הפוליטיקאי

יובל שטייניץ נהג לנהל ויכוחים פילוסופים עם מוריו ובתחילת כיתה י"ב הורחק לצמיתות מתיכון "כצנלסון" בכפר סבא. כיום שטייניץ מכהן כחבר כנסת מטעם הליכוד וכשר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים. בקיצור גם אם קרה שעזבתם את בית הספר לפני הזמן, לא נורא עדיין יש לכם סיכוי להצליח ואולי לשבת בכנסת יום אחד. 

© צילום: gettyimages

הנשיא

אברהם לינקולן היה הנשיא ה-16 של ארצות הברית ופעולותיו כנשיא חוללו מהפכות בהיסטוריה העולמית . הוא ביטל את העבדות של כהי העור בארצות הברית וכל זה למרות שהוא לא למד אפילו שנה אחת בבית הספר. בקיצור אם אתם לא כל כך מסתדרים עם מסגרות, יכול מאוד להיות שאמריקה מחכה לכם.

© צילום: gettyimages
המיליארדר

יצחק תשובה עלה לישראל מלוב כשהיה בן חצי שנה ומשפחתו בת, תשע הנפשות, התמקמה במעברה. תשובה למד בבית הספר עד גיל 12 ואז פרש מהלימודים והחל לעבוד. במקביל, המשיך ללמוד בערבים. במהלך שירותו הצבאי תשובה עסק בתחום הבנייה והוא הפך לקבלן מוכר וכיום הוא בעל השליטה בחברת האחזקות קבוצת דלק ובאלעד השקעות. לפי הנתונים שפורסמו במגזין פורבס בפברואר 2015 הונו מוערך בכ- 12-15 מיליארד שקל.

הזמרת

אמנם החיים שלה לא תמיד היו זוהרים, היא  הלכה מכות עם צלמי פפראצי, אושפזה במוסד פסיכיאטרי, איבדה את המשמורת על שני בניה, התמכרה לסמים, כמובן שלא סיימה את התיכון. אלה רק חלק מהדברים ברשימה השחורה שלה, אבל כולנו היינו מוכנים להתחלף עם הכוכבת הענקית הזו שחייה לא משעמים לשנייה. עדיין לא מזהים? אנחנו מדברים על בריטני ספירס כמובן. הטאלנטית זכתה ביותר מ- 300 פרסים שונים, היא הזמרת עם המכירות הגבוהות ביותר בקטגוריית הפופ של המאה 21 ולשנת 2016. בנוסף, הונה האישי של ספירס עומד על כ-500 מיליון דולרים. לסיכום אם את רוצה להיות כוכבת פופ, את לא חייבת תעודת בגרות.

© צילום: gettyimages

היזם

ריצ'ארד ברנסון הוא המנכ"ל הנוכחי של קבוצת  ווירג'ין שאותה הקים בגיל 20. כיום החברה מוערכת בכ-18 מליארד דולר. הוא פתח חנות תקליטים וחברת הקלטות ואפילו החתים את הלהקה המצליחה "הרולינג סטונס". כמה שנים לאחר מכן הוא ייסד חברה נוספת שמספקת שירותים סלולאריים, שירותי אינטרנט מהיר, רדיו, פיננסים, פנאי ונסיעות. ברנסון הגיע להישגים אלו למרות שהוא נשר מבית הספר בגיל שש עשרה.

© צילום: gettyimages




תגובות