מדעני העתיד: מפתחים תרופות וחוקרים תהליכים ביולוגים . צילום: משה אבוטבול

מדעני העתיד: מפתחים תרופות וחוקרים תהליכים ביולוגים

בני הנוער האלו חוקרים תאים ומפתחים תרופות. קיבלנו הצצה מיוחדת למעבדות של "מדעני העתיד"

בשיתוף עם פרויקט מדעני העתיד
חולמים להיות מדענים? רוצים לחקור? רוצים להתפתח בתחום המדעים? אם עניתם "כן", הכתבה הזאת במיוחד בשבילכם. המרכז למחוננים ומצטיינים של קרן מיימונידיס מוביל בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים, את תוכניות "מדעני העתיד". אנחנו קיבלנו הצצה מיוחדת למעבדות "מדעני העתיד" ושוחחנו עם בני הנוער שלוקחים חלק ב"אלפא" - אחת מהתוכניות של המרכז.
 
עוד בערוץ המגזין של פרוגי:
 
 
צולם במעבדה של פרופ' מאיה שולדינר מכון ויצמן למדע. כתבת: שנהב דעבול | צילום: משה אבוטבול |
 
המרכז למחוננים ומצטיינים של קרן מיימונידיס הוקם במטרה להעניק לתלמידות ולתלמידים מצטיינים ומחוננים אפשרויות משמעותיות למיצוי הפוטנציאל הייחודי שלהם באמצעות השתתפות בתכניות ייחודיות, איכותיות ומובילות בתחומים מגוונים. המרכז שואף ליצור קהילת בוגרים מומחים בתחומים שונים, משפיעים ופורצי דרך, שיהוו את נבחרת העילית של החברה הישראלית ויסייעו בהתמודדות עם האתגרים הגדולים של המדינה והעולם. התכניות האלו מאפשרות לתלמידות ולתלמידים להשתלב בעולם המרתק של האקדמיה והמחקר כבר בזמן הלימודים בתיכון. 
 
מרכז "מדעני העתיד" מפעיל שלוש תכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים, שההרשמה אליהן נמצאת בימים אלו בעיצומה, והן פועלות במוסדות האקדמיים השונים ברחבי הארץ: "אלפא" - תכנית למחקר בתחומים מדעיים; "אודיסאה" - תכנית ללימודים אקדמיים במדעים שפועלת בשיתוף מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, ותכנית"אידיאה" - תכנית למחקר בתחומים הומניסטיים. התכניות מציעות למידה ומחקר בסביבה אקדמית, מפגשים ועבודה משותפת עם חוקרים ואנשי אקדמיה מובילים בתחומם, חשיפה לעולם הידע המדעי העשיר ופעילות חברתית מגוונת. 
 
ההשקעה המשמעותית בתכניות אלו נועדה ליצור תשתית למצוינות אקדמית ומחקרית, כמו גם קהילה של צעירות וצעירים פורצי דרך בעתיד, שתהווה את חוד החנית של החברה הישראלית במגוון תחומים.
 
 
תגובות