כל הטיפים שיעזרו לכם לעבור את תקופת הבגרויות בשלום. צילום: GettyImages

כל הטיפים שיעזרו לכם לעבור את תקופת הבגרויות בשלום

מחר תחל תקופת בגרויות החורף עם מבחן הבגרות הראשון באנגלית. אז כדי שיהיה לכם טיפה יותר קל לעבור את התקופה הלחוצה והעמוסה הזאת הכנו לכם רשימה של כמה טיפים מועילים ששווה לכם לשנן

אין תלמיד שלא מכיר את הלחץ של תקופת המבחנים, והלחץ רק הולך וגובר כשמדובר בבגרויות. אתם חורשים, לומדים בבית, בסיפרייה, עם חברים או לבד. לא ישנים כמעט ונמצאים בלחץ מטורף. עונת בגרויות החורף תיפתח מחר (ב') ואנחנו בטוחים שאתם כבר שקועים בלימודים. לכבוד כך הכנו לכם כמה טיפים שיהיה שיעזרו לכם ללמוד, יקלו עליכם בתקופה הלחוצה הזאת וכמובן יעזרו לכם גם לעבור את המבחן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לא להיות תוכי. אל תנסו לשנן את כל פרטי המידע כמו תאריכים שמות ומקומות בלילה שלפני הבחינה. חלקו את הלמידה כך שאת "פרטי הטריוויה" תלמדו במשך כמה ימים לפני המבחן, כל יום הקדישו לכך חצי שעה. במיוחד אם מדובר במבחן אמריקאי.

© צילום: shutterstock

תתנתקו. כבו את הטלוויזיה, המחשב והאפליקציות שלכם. אם קשה לכם אתם יכולים להיעזר באפליקציה המיוחדת שנועלת את המשיר בזמן הלימודים. הסחות דעת לא יעזרו לכם ללמוד טוב לבגרויות, אז כדאי להתנתק מהכל מראש ולהתרכז בחומר.

תתנתקו
תתנתקו © shutterstock

נסו להפוך את הלימודים לחוייה כיפית. אנחנו יודעים שלימודים יכולים להיות משעממים ואתם בטח חושבים לעצמכם - איך בדיוק לימודים יכולים להיות כיפים?! אז ככה... אתם יכולים לקחת את הספרים לבית קפה או פארק וללמוד שם, באווירה יותר נעימה או לחלופין לעזוב את הספרים ולמצוא אתר מגניב דרכו אפשר לתרגל את החומר. דבר נוסף שאתם יכולים לעשות כדי להפוך את הלימודים לטיפה יותר נחמדים זה מוזיקה. שימו מוזיקה אהובה ברקע, בלחש, אבל אל תהפכו אותה לגורם שיסיח את דעתכם.

© shutterstock

שעה-שעתיים. תקדישו כל פעם לפחות שעה או שעתיים ללמידה. מה זה שעה לעומת כל החיים שלכם? נסו לא ללמוד מול הטלוויזיה או ליד אחים קטנים שיכולים להפריע

רשימות, רשימות, רשימות. הכינו לעצמכם רשימות, הערות וסיכומים. כמובן, שאנחנו לא באים לעודד פה שליפים, אבל רשמו על דף את כל הפרטים הכי חשובים שאתם צריכים לזכור למבחן - תאריכים, שמות, נוסחאות, או דברים שאתם עלולים לשכוח בקלות. עודף מידע יכול לבלבל, כדאי שתתרכזו רק בדברים החשובים ביותר. 

© gettyimages

הפסקות זה חשוב. בזמן הלמידה, קחו הפסקה קטנה כל 20 דקות. נסו בזמן הזה לא לצפות בטלוויזיה או לבדוק מה קורה בוואט אפ, כי זה זמן מנוחה למוח ואתם לא רוצים לעייף אותו בזמן המנוחה. מקלחת טובה יכולה לעזור לכם להתרענן ולרענן את המוח מהלימודים

שינה טובה. בלילה שלפני המבחן לכו לישון טיפה יותר מוקדם - כחצי שעה או שעה לפני שעת השינה הרגילה שלכם

אוכל, קדימה אוכל. בבוקר המבחן התעוררו טיפה יותר מוקדם כדי שתוכלו להתארגן ברוגע - שטפו פנים היטב ותאכלו ארוחת בוקר טובה ועשירה בחלבונים.  

© צילום: gettyimages

שיהיה לכולם בהצלחה!

תגובות