נתונים מדאיגים: חוסר השיוויון בין נערות לנערים בעבודה. צילום: shutterstock

נתונים מדאיגים: חוסר השיוויון בין נערות לנערים בעבודה

לרגל יום האישה הבינלאומי, ערכו בתנועת הנוער העובד והלומד סקר על תנאי העבודה בקרב בני נוער והתוצאות מפתיעות ומקוממות. מהסקר עולה כי יש הבדל בין זכויותיהן ומקומן של נערות בעבודה לעומת נערים

גם השנה מצוין בכל העולם יום האישה הבינלאומי בו נחגגים ערכי העצמאות והשוויון של נשים בחברה. תנועת הנוער העובד והלומד שפועלת למען זכויות בני הנוער בעבודה, יזמו סקר על מקומן של נערות בעבודה, על זכויותיהן והתחושות שלהן ביחס למעסיקים. התוצאות - מפתיעות ומקוממות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

עבודה בגיל צעיר

מציאת עבודה, כיום נערות ונשים כאחד מודעות לצורך הקיומי שלהן במציאת מקום עבודה עוד מגיל צעיר ולהיות בעלות עצמאות אישית, על פי הסקר, שנערך בקרב 600 בני נוער, 13% מהנערות הצהירו כי הן יוצאות לעבוד מתוך הצורך שלהן בעצמאות כלכלית לעומת 6% בלבד מהנערים.

בנוסף, רוב הנערות (51%) , עובדות לפחות 4 שעות בשבוע לעומת 46% מהנערים שלא יוצאים לעבוד כלל. כמו כן, רק 14% מהנערות מקבלות תוספת שעות נוספות, לעומת 32% מהנערים.

© shutterstock

הפסקות

לאחר שש שעות עבודה חובה לתת לבני הנוער העובדים הפסקה של 45 דקות למנוחה ולסעודה, מתוכן לפחות חצי שעה רצופה. ההפסקה היא בדרך כלל על חשבון בני הנוער ומותר למעסיק להוריד לכם את הזמן הזה מהשכר.

על פי הסקר רק 30% מהנערות מקבלות הפסקה באופן קבוע כשהן זכאיות לכך. לעומת 54% מהנערים, בנוסף, 24% מהנערות מכירות בכך שהמעסיק שלהן מפר את זכויות העובדים, לעומת 13% מהנערים – עם זאת – רק 44% מהתלונות שמגיעות לתנועת הנוער העובד והלומד, מגיעות מנערות ו-56% מנערים.

© shutterstock

שעות העבודה

חוק העסקת בני נוער קובע כי בין השעות 20:00 בערב ל-8:00 בבוקר אין להעסיק בני נוער שגילם מתחת ל-16. כמו כן, בין השעות 22:00 בערב ל-6:00 בבוקר, אין להעסיק בני נוער שגילם הוא בין 16 עד 18, אלא לפי היתר בהתקיים נסיבות מיוחדות, וגם זאת לא יאוחר מהשעה 23.00. מנתוני הסקר עולה כי 29% מהנערות הועסקו עד אחרי חצות, לעומת 20% מהבנים. בנוסף, רק 11% מהבנות מקבלות גמול שעות נוספות, לעומת 25% מהבנים. נתון מדאיג עבור שני המגדרים, שמציג ניצול מחפיר של בני הנוער.

לא מפתיע לגלות כי 67% מהבנות מרגישות שהמעסיק שלהן לא שומר על זכויותיהן בעבודה, לעומת 37% מהבנים.

 

אם פגעו בזכויות שלכם ושלכם במקום העבודה - אתם תמיד יכולים לפנות להסתדרות הנוער העובד והלומד לייעוץ ועזרה בטלפון 1121*, באתר או בפייסבוק.

 

תגובות