חישוב נכון: כך תקצרו את הדרך לחלום הגדול. צילום: shutterstock

חישוב נכון: כך תקצרו את הדרך לחלום הגדול

אין ספק שלהיות נער בגיל ההתבגרות זו משימה לא זולה. תמיד יש מה לקנות, איפה לבלות ואיך לבזבז את הכסף שתכננתם לחסוך. אם אתם מבינים על מה אנחנו מדברים כדאי שתדעו שאתם ממש לא לבד ובמיוחד עבורכם הכנו רשימת טיפים שיעזרו לכם לנהל טוב יותר את התקציב שלכם

גם אתם מתכננים לחסוך כסף לטובת רישיון נהיגה או לטיול בחו"ל ואיכשהו תמיד בסוף החודש מגלים ששוב לא הצלחתם לחסוך ושתצטרכו שוב להתחנן לאמא ולאבא? כדי לעזור לכם קצת, ריכזנו פה חמישה טיפים קצרים וקלים ליישום שיעזרו לכם לנהל נכון יותר את התקציב שלכם ולהגיע לחלום הגדול.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תכנון, תכנון, תכנון
תכנון, תכנון, תכנון © gettyimages

תכננו את היום שלכם מראש

אחד הדברים שאנחנו מוציאים עליהם ההרבה כסף זה אוכל בחוץ. ארוחה ממוצעת בחוץ תעלה לכם כ-50 שקלים. אם אתם אוכלים פעם או פעמיים בחוץ בכל שבוע אתם מוציאים על הארוחות האלו כ-400 שקלים בחודש. לא חבל? בכל ערב, לפני שאתם הולכים לישון, חשבו על היום שלמחרת. כמה שעות אתם הולכים להיות מחוץ לבית? אם התשובה היא חצי יום או יותר - תכננו את הבוקר שלכם כך שיהיה לכם מספיק זמן כדי לקחת משהו לאכול. חטיף אנרגיה, ירקות ופירות חתוכים, פירות יבשים, סנדוויץ' או כל דבר אחר שיעזור לכם לא להתפתות לקנות אוכל בחוץ. גם בריא יותר וגם יחסוך לכם מאות שקלים בחודש. 

בגדים קונים רק בסיילים

בגדים חדשים הם כיף גדול בשביל כולנו והם גם הדרך שלנו להתבטא. לא תאמינו כמה הבגדים יכולים להיות זולים בסוף העונה, מדובר על הפרשים של עשרות אחוזים. בעוד שמחיר חולצה חדשה בתחילת העונה ינוע סביב 180-150 שקלים, בסוף העונה המחיר ירד ל-100 שקלים ויכול אפילו להגיע ל-80 שקלים. שימו לב, לא בכל פעם שכתוב "סוף עונה" המחירים הם באמת מחירי סוף עונה, חכו עד לסוף העונה האמתי. מבצעי סוף העונה על קולקציית החורף ברשתות הגדולות מתחילים בדרך כלל לקראת אמצע-סוף ינואר ואילו מחירי סוף העונה על קולקציית הקיץ מתחילים ביולי.

קונים רק בסיילים
קונים רק בסיילים © shutterstock

השוו מחירים

לפני כל קנייה שאתם מבצעים, החל ממשחת שיניים ועד טלפון סלולרי, תמיד תבדקו מי מציע לכם את המחיר המשתלם ביותר. באינטרנט ניתן למצוא עשרות אתרים שמשווים מחירים בין אלפי מוצרים. ההבדלים בין החנויות השונות יכולים לחסוך לכם מאות שקלים. 

יוצאים לבלות? האשראי נשאר בבית

שבו בתחילת כל חודש ותכננו כמה כסף אתם מתכוונים להוציא באותו החודש על בילויים. את הכסף שימו במעטפה ומעכשיו, בכל פעם כשאתם יוצאים לבלות - האשראי נשאר בבית. כך לא תוכלו להתפתות להוציא סכום גדול יותר ממה שתכננתם.

יוצאים לבלות בלי האשראי
יוצאים לבלות בלי האשראי © shutterstock

התרחקו מחנויות נוחות

נכון שהכי נוח לעצור לקנות חטיפים ושתייה בתחנת דלק או בקיוסק הקרוב, אבל אם תכנסו לסופר הסמוך תוכלו להשיג את אותם המוצרים במחירים נמוכים בעשרות אחוזים.

אפשר לסכם את כל הטיפים בשתי מילים - תכנון מוקדם. אם נצליח לתכנן נכון את ההוצאות שלנו נוכל לחסוך עשרות ומאות שקלים בחודש מבלי להוריד את רמת החיים שלנו. קחו לכם את הטיפים האלה ונסו ליישם אותם לפחות בצורה חלקית. לא תאמינו כמה תצליחו לחסוך ותוך זמן קצר תהיו כבר בדרך לחלום הגדול שלכם.

 

כותב המאמר הוא מנטור ב"חיים בפלוס"

 

 

 
תגובות