לא רק בבית ספרנו: בחינות הבגרות ברחבי העולם. צילום: gettyimages

לא רק בבית ספרנו: בחינות הבגרות ברחבי העולם

אם עד עכשיו חשבתם שרק התיכוניסטים בישראל סובלים מבחינות בגרות מתישות ושברחבי העולם הרבה יותר פשוט לסיים את הלימודים, אנחנו כאן כדי לסתור את זה וגם מעט לאשר את זה. אז איך נראות בחינות הבגרות בצרפת, באנגליה או בהולנד? הגיע הזמן לגלות!

אנגלית, מתמטיקה, היסטוריה, ספרות, אזרחות, תנ"ך ולשון הם המקצועות שחורצים את גורלו של כל תלמיד תיכון בישראל, או יותר נכון את גורלה של תעודת הבגרות שלו. אך מסתבר שגם במדינות אחרות בעולם התלמידים עובדים קשה וחלקם אפילו לא פחות. מי יודע, אולי נצליח לעודד אתכם ולגרום לכם לרצות ללמוד.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

צרפת - כותבים חיבור

בצרפת יש שלושה סוגים של תעודת בגרות - כללית, טכנולוגית ומקצועית. רוב הבחינות הן בצורת חיבור ועל התלמיד למלא עמודים מרובים שכמותם משתנה ממקצוע למקצוע בזמן שנע בין שעתיים לחמש שעות. לנו זה נשמע קצת מסובך.

© צילום מסך מהאינסטגרם

אנגליה - בוחרים במה להתמקד

באנגליה תעודת הבגרות שמקבלים קצת שונה ומתבססת על נושא מרכזי אחד שהתלמיד בוחר בעצמו. קבלת התעודה נמשכת במשך שנתיים ומתחלקת לשני חלקים. החלק הראשון הוא כללי יותר לעומת החלק השני, שבו יש התעמקות בנושא האקדמי שנבחר. דרך חלומית לאלו שיודעים מה הם רוצים לעשות בעתיד.

© צילום מסך מהאינסטגרם

פולין - ארבע בחינות ודי

בפולין הבחינות אינן חובה אך כדי להתקבל ללימודים אקדמיים יש לעבור אותן. הבחינות מחולקות לארבע בחינות חובה - הראשונה בשפה הפולנית, הכוללת ידע כללי בספרות הפולנית והאירופאית. השנייה בשפה מודרנית שהתלמיד בוחר (רוסית, אנגלית, צרפתית וכו'). השלישית במתמטיקה, והרביעית והאחרונה, היא במקצוע מורחב שמזכיר מאוד את המגמות בארץ. מזכיר קצת את הבחינות שלנו, לא?

© צילום מסך מהאינסטגרם

ספרד - הכל כדי להיכנס לאוניברסיטה

בספרד על התלמידים להיבחן בשני חלקים. החלק הראשון כולל לרוב ארבעה מבחנים: בשפה זרה, היסטוריית ספרד או היסטוריית הפילוסופיה, ומבחן על השפה והספרות הספרדית, ועל נושא ספציפי שנבחר. בחלק השני נבחנים על שניים או ארבעה נושאים בהתאם לדרישות האוניברסיטה.

© צילום מסך מהאינסטגרם

הולנד - נבחנים רק בשנה האחרונה

בחינת הבגרות בהולנד מתקיימת בשנת הלימודים האחרונה בתיכון בלבד. בהתאם לרמת ההשכלה של התלמיד הוא מקבל לאחר הבחינות דיפלומה המאשרת את השכלתו ופותחת בפניו אפשרויות שונות. פשוט ומדויק.

© צילום מסך מהאינסטגרם
תגובות