נתגעגע: הדברים שיחסרו לנו בחופש הגדול. צילום: GettyImages

נתגעגע: הדברים שיחסרו לנו בחופש הגדול

למרות שלפעמים היה לנו קשה לקום בבוקר ולא היה לנו כוח ללמוד למבחן, בית הספר היה בשבילנו יותר מעוד מסגרת. אז רגע לפני שאנחנו זורקים את הספרים וקופצים לים, הגיע הזמן להיזכר בכל הדברים שנתגעגע אליהם במהלך החופש הגדול. חופשה מהנה!

אולי לפעמים מצאתם את עצמכם מתעצבנים מהעומס או מהרשימה הארוכה של המטלות שבית הספר הכתיבה לכם, אך בכל זאת, אין ספק שבית הספר היה הבית השני בשביל כולנו לאורך כל שנת הלימודים. הוא לא היה רק מקום של למידה, אלא גם מקום של יצירת קשרים, של למידה והרבה ערכים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חופשי

איך אפשר לחשוב על משהו טוב שהיה בבית הספר מבלי להזכיר שיעורים חופשיים? אין ידיעה יותר משמחת לפתוח איתה את הבוקר מאשר לדעת שהתבטל שיעור מתמטיקה ושמסיימים מוקדם יותר או שלא צריך לבוא לשיעור היסטוריה ואפשר להמשיך לישון עד עשר. אין ספק שביטולים של שיעורים היו דבר מאוד משמח בשביל כל אחד ואחת מאיתנו.

© giphy

יש לי יום יום חג

אין ספק שהחגים היה עבור כולנו זמן מהנה ומשמח. יהיה קשה מאוד לא לקום מוקדם בבוקר של פורים וללבוש את התחפושת שעבדנו עליה המון, להתאפר או לסדר את השיער בצורה מצחיקה. ואיך אפשר לשכוח את חנוכה ואת הסופגניות, או את ט"ו בשבט ופסח שבהם עושים ארוחות מיוחדות שכולם נהנים מהן? בהחלט נתגעגע לחגים בבית הספר.

© giphy

זמן לטקס

אחרי שהזכרנו את השיעורים החושפיים ואת החגים, איך אפשר שלא לדבר על הטקסים? כן, הזמן הזה שכל בית בספר בא בחולצה לבנה וכולם מאוחדים, ומתרגשים יחד. זה קורה ביום הזיכרון, יום רבין או אפילו בטקס של פתיחת שנה. נכון שלפעמים חם ואנחנו רק רוצים לחזור לכיתה עם המזגן, אבל אנחנו עוד נתגעגע לטקסים, לשירים ולריקודים שכיבדו כל אחד.

© giphy

איזה כיף שיש המון חברים

בית הספר הוא לא רק מקום של למידה, אלא גם מקום של פיתוח חברויות עמוקות ויצירת קשרים שנשארים לאורך זמן רב, גם אחרי שמסיימים ללמוד. לבוא כל יום ולראות את האנשים האהובים עליך, לדבר איתם, לצחוק ולהחליף חוויות בהחלט יהיה משהו שנתגעגע אליו מאוד בחופשה ובטוח שיהיה לנו קשה בלעדיו. פרידה זו תמיד דבר קשה בעיקר כשמדובר בפרידה מאנשים שיקרים ללבנו.

© giphy

קח מקל קח תרמיל

כל שנה כולם מחכים לתאריך של הטיול השנתי, מכינים את התיק בהתרגשות והולכים למכולת כדי לקנות את כל הממתקים שרק אפשר. הטיול השנתי וטיולים אחרים נתנו לנו הזדמנות לטייל בארץ היפה שלנו וללמוד משהו שלא כתוב בספר. טיולים זה דבר מגבש ואנחנו בטוחים שאין אחד שלא יתגעגע לשירים ששרנו באוטובוס, גם אם אתם מכחישים.

© giphy

מורה לחיים

אי אפשר שלא להזכיר את המורים האהובים שלנו, שתמכו בנו וליוו אותנו לאורך כל התהליך המשמעותי הזה. הם היו כאן בשבילנו לאורך כל השנה ולא ויתרו עלינו לרגע. נתגעגע לשיחות עידוד ומוטיבציה, למילה הטובה, לצחוק ואפילו קצת לנזיפות. כמובן שיש מורים שנכנסו לנו יותר ללב וכאלה שפחות, אבל לכולם נתגעגע והם יחסרו לנו לא מעט.

© giphy

פסק זמן

בחרנו לסגור את הרשימה עם הזמן הכי טוב ביום - הזמן שבו יכולנו לאכול, לקשקש עם החברים וכמובן לצאת להתרענן ולהשתחרר אחרי השיעורים המתישים. הפסקות היו הזמן שלנו עם עצמנו ורק ספרנו את הדקות עד שנשמע את הצלצול הגואל שיבשר שזה הזמן לצאת להפסקה. בין אם זו הייתה הפסקה של חמש דקות או 20 דקות, תמיד היה כיף לדעת שאנחנו חופשיים.

© giphy
תגובות