צעירה מטיוואן: "אל תוותרו על החלומות שלכם". צילום: רונית קרופניק

צעירה מטיוואן: "אל תוותרו על החלומות שלכם"

כל אחד מאיתנו חולם לעשות משהו לא שגרתי, אבל מעט מאיתנו פועלים כדי שזה יהפוך לממשי. מנגשין לין, אלופת העולם בספיד סטאקס המתגוררת בטיוואן, הגיעה לארצנו כדי להשתתף בכנס "יוצרים שינוי" ולתת לכם קצת השראה, שתעזור לכם להגשים את השאיפות שלכם

בתור ילדה מנגשין לין (20) התמכרה למשחקי הימורים ברשת והפסידה כסף רב להוריה. לאחר תקופה ממושכת של התמכרות, היא החליטה להתמקד בתחביב חיובי יותר ומיד רכשה לעצמה סט של כוסות ספיד סטאקס. לאחר אימונים רבים, המון מלחמות ולבטים עצמיים וכמובן בעקבות מטרה אחת, מנגשין לין זכתה באליפות העולם בשנת 2013. מאז היא נפגשת עם ילדים ובני נוער בעולם, מספרת את סיפורה ומעודדת לא לפחד לחלום. לין הגיעה לאחרונה גם לישראל כדי לקחת חלק בכנס "יוצרים שינוי", תכנית חינוכית ובינלאומית, שמטרתה להעצים ילדים ונוער ליצור שינוי חיובי. התכנית פועלת בישראל תחת עמותת "רוח טובה" הפועלת תחת הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון ועמותת "מלאכי יום הולדת".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"הייתי אלופת ספיד סטאקס העולמית ב-2013. זה ספורט שבו עורמים במהירות כוסות פלסטיק לפירמידה. אחרי התיכון, החלטתי לעשות טיול מסביב לעולם ב-110 יום. אני מאוד מתרגשת לספר את הסיפור שלי ולערום את החלומות שלי כאן, בארץ", היא מספרת בהתרגשות רבה.

איך התחלת לעסוק בספיד סטאקס?

"התחלתי כשחקנית ברוביקיוב. מרוב אימונים גיליתי באינטרנט את כוסות הספיד סטאקס וזה מאוד סקרן אותי, אז הזמנתי סט והתחלתי להתאמן בלי סוף. זה ממש תפס אותי, בזכות זה התחברתי לאנשים משוגעים כמוני מכל העולם שעוסקים בספורט הזה".

© צילום מסך מהפייסבוק

מה מיוחד בענף הזה?

"זה ספורט נהדר, כי כל הזמן אפשר להשתפר בו על ידי אימונים. אפשר לעשות את הספורט הזה בכל מקום ברחבי כדור הארץ. זה חיבר אותי להמון אנשים מסביב לעולם ולכן הענף הזה משך אותי, הוא מיוחד בעיניי".

"הבנתי שאני מסוגלת לכל דבר"

בעבר היית מכורה למשחקי הימורים ברשת והפסדת כסף רב להוריך. מה גרם לך להפסיק עם זה אחת ולתמיד?

"שיחקתי במשחקים ברשת במשך המון שנים, בעיקר ברוביקיוב. הלכתי לשלם שוב את מה שהייתי חייבת ופתאום נפל לי האסימון שאני מבזבזת כל כך הרבה כסף עבור עולם מלאכותי כשבעצם אין לי כלום בעולם האמיתי. הבנתי שאני אבודה וזאת בעצם הסיבה שהתחלתי עם הספיד סטאקס, זה נתן לי משמעות. אחרי שהתחלתי להתמחות בזה במשך הרבה שנים, הבנתי שאני מסוגלת לכל דבר, כמו שלמדתי את הרובי קיוב ואת הספיד סטאקס, כך גם למדתי לנגן על יוקליילי, לשחק בג'אנגלינג ולרכב על סקייטבורד".

במבט לאחור, אם היית יכולה, היית משנה משהו בדרך שבה נהגת בעבר?

"לא הייתי משנה שום דבר, כי כל חוויה וכל ניסיון הביאו אותי למקום שבו אני נמצאת היום. אני מסתכלת על עצמי כילדה קטנה ואבודה מלפני עשר שנים ועל עצמי היום, ואני מאושרת. אני מרגישה שמחה כשאני מסתכלת על החיים שלי במבט לאחור ורואה את כל מה שהשגתי. אני רוצה להמשיך ולתת השראה לילדים ולאנשים מסביב לעולם בעקבות המסע שעברתי".

איך נראה התהליך שעברת עד שהגעת לאליפות העולם בארצות הברית?

"בכל סוף שבוע הייתי מתאמנת במשך 12 שעות. אפילו כשהייתי אחרי פציעה ביד הייתי ממשיכה להתאמן למרות שהיד שלי רעדה. לא רציתי לוותר בגלל שידעתי שהסיכויים שלי להצליח הם יותר מאפס אחוז ברגע שיצאתי לדרך, אבל הגעתי למסקנה שהלחצתי את עצמי יותרמדי. בהמשך למדתי איך ליהנות מהספורט ולהניח ללחץ. ברגע שלמדתי לעשות את זה ובאמת ליהנות ממה שאני עושה, רק אז התחלתי להצליח ולהיות אלופה בזה".

© צילום מסך מהפייסבוק

"השמיצו אותי מקנאה"

באילו קשיים נתקלת?

"הפסדתי בתחרות אחת לבחור. הוא הפך לאלוף עולם לפניי. קינאתי בו עד כדי כך שהתאמנתי עד שניצחתי אותו. היינו חברים מאוד טובים. המחשבה הזאת שגם אני יכולה לנצח ולנסוע לארצות הברית נכנסה לי לראש, ידעתי שגם אני מסוגלת. מאז אותה התחרות הייתי כל כך לחוצה ולא עברתי לשלב הבא. אחרי שהוא ניצח פרצתי בבכי והחלטתי שאני לא רוצה לשחק יותר, שאני לא אצליח. אחרי חצי שנה, ראיתי סרטון שלו ביוטיוב, שבו ראיתי שאותו הבחור זכה בשבע מדליות. הווידאו הזה דחף אותי לעבוד בשביל שאני אצליח להיות אלופת העולם. אני יכולה אפילו להודות לו על כך שהפסדתי, כי בעקבות זה למדתי שהקנאה מאוד יכולה לדחוף אותך למוטיבציה חיובית. כיום אנחנו אפילו משחקים בזוגות יחד. אחרי זה לא ויתרתי אפילו פעם אחת".

לאחר הניצחון שלך, איך הסביבה שלך הגיבה לזה? פרגנו או קנאו?

"התקשורת התחילה להתעניין בענף הזה, הספורט ממש תפס בטיוואן ועכשיו יש עוד אלופת עולם משם. לאחר מכן, התחלתי לספוג ביקורת מצד המשפחה לגבי הלימודים באוניברסיטה. התרחקתי מחברי הכיתה שהרגישו פחות מחוברים אליי. השמיצו אותי מקנאה, אמרו עליי דברים לא נעימים בפייסבוק וזה היה לא פשוט. לא הייתי מאושרת כשכל זה קרה. לא ידעתי מה לעשות ואפילו רציתי לעבור בית ספר. הושפעתי מבחור מפורסם בטיוואן שהגיע לבית הספר שלי, הוא סיפר על המסע האישי שלו, שהוא עבר מילדות לא פשוטה למיומנות ברמה בינלאומית. אחרי זה מאוד רציתי להתקדם עם החלום שלי. הוא אמר לי: 'אל תוותרי על הדברים שאת אוהבת בגלל מה שאומרים אנשים אחרים'".

במה את עוסקת עכשיו, לאחר הניצחון הגדול שלך?

"הופעתי בטד אקס, חברת תקשורת ענקית והשתתפתי שם בפרסומת. הכסף שהרווחתי מהפרסומת אפשר לי לעשות את הטיול מסביב לעולם. ההופעה בטד אקס הביאה לי חשיפה רחבה והתחילו להזמין אותי להמון בתי ספר כדי שאבוא ואספר את הסיפור שלי. אני קוראת לו 'להערים את חלומותיי'".

© צילום מסך מהפייסבוק

"אני זורעת את הזרעים בלבם"

כיום את כבר נפגשת עם ילדים ובני נוער בעולם ואת מספרת להם את הסיפור שלך. למה זה כל כך חשוב לך? את מרגישה שאת מצליחה לעורר השראה?

"אני מרגישה שאני זורעת את הזרעים בלבם. כשהם יתחילו לגלות את העולם הם יזכרו את מה שסיפרתי להם. יהיה להם את האומץ להתנסות בדברים שהם סקרנים לגביהם. יהיה להם את הכוח להמשיך ולאפיין את עצמם".

איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

"לפני שרציתי להיות אלופת העולם בספיד סטאקס רציתי להיות צלמת. בגלל הספורט הזה התחלתי לעשות הרבה סרטונים ביוטיוב. לאחר מכן, ביקשו ממני להשתתף בפרסומת. אחת הסיבות שבגללן רציתי לטייל בעולם זה בגלל שרציתי לצלם סרט דוקומנטרי כדי להתקבל לאוניברסיטה ללימודי קולנוע. התקבלתי לכמה אוניברסיטאות שאליהן נרשמתי ובחרתי ללמוד בהוואי. אני חולמת שבעוד חמש שנים אסיים את הלימודים שלי ואהפוך לצלמת, אבל אי אפשר לדעת לאן החיים יובילו אותנו".

יש לך טיפ לקוראים שלנו?

"אל תוותרו על החלומות שלכם, אל תפספסו אותם".

© צילום מסך מהפייסבוק
תגובות