קללל: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שמתחילים לעבוד. צילום: טל שחר

קללל: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שמתחילים לעבוד

בני נוער רבים מנצלים את תקופת החופש הגדול לעבודה מזדמנת. אז לפני שאתם נכנסים לשוק העבודה ומרוויחים עוד קצת דמי כיס, פרוגי ומערכת כלכליסט יצרו עבורכם סרטון שמסביר את כל מה שחשוב לדעת

החופש הגדול כבר התחיל עבור רובכם, וחוץ מבגרות אחת או שתיים שנשארו יש לכם המון זמן חופשי "לשרוף" וחלק גדול מבני הנוער ינצלו את הזמן הפנוי לעבודת קיץ. ליתר דיוק, בין 250 ל-300 אלף בני נוער (בגילאי 16-18) יעבדו בקיץ הקרוב בעבודות מזדמנות וכ-100 אלף נוספים יחפשו עבודה ולא ימצאו. כדי לעזור לכם לשרוד את העבודה בשלום, ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

רגע לפני שאתם מתחילים לעבוד, חשוב קודם כל לחתום על טופס 101, שזה אגב ממש ממש חובה עם תחילת העבודה. אבל, לא כל אחד יכול לחתום על הטופס. במהלך הקיץ, מותר להתחיל לעבוד מגיל 14 בלבד. אבל אם תרצו להמשיך עם העבודה בזמן הלימודים, כדאי לכם לדעת שמותר להעסיק בני נוער רק מגיל 16 ומעלה.  

שכר

גם אם אתם מוכנים לעבוד עבור פחות משכר מינימום - המעסיק מחויב לשלם לכם לפחות את השכר המינימילי כפי שמופיע בחוק ובהתאם לגילכם ולא פחות מכך. גם על התלמדות או על תקופת ניסיון ואפילו על ישיבות עבודה, חובה על המעסיק לשלם לכם. זה לא כולל דמי נסיעות, שהמעסיק חייב לשלם לכם. 

מנוחה

מותר להעסיק בני נוער מקסימום שמונה שעות ביום, ולא יותר מ-40 שעות בשבוע. ואם במקרה יצא שעבדתם יותר מכמות השעות הזאת, המעסיק חייב לשלם לכם שעות נוספות משכר הבסיס. ביום עבודה שנמשך שש שעות או יותר, מגיעה לכם הפסקה של 45 דקות, מתוכם לפחות חצי שעה רצופה. 

הנתונים באדיבות הסתדרות הנוער העובד והלומד

 

תגובות