"באה מבית עני ורוצה להצליח. איך עושים את זה?". צילום: Fotolia

"באה מבית עני ורוצה להצליח. איך עושים את זה?"

כסף זה לא הכל בחיים. הוא רק אמצעי להישרדות ואולי גם כדי לחיות קצת יותר טוב. מעבר לכסף יש גם משפחה, חברים, בריאות, לימודים ועתיד. אבל מה קורה כשהעתיד מתנגש עם האמצעי ומונע הצלחה? או שאולי ההצלחה אינה תלויה בכלום אלא רק באדם?

כולנו יודעים שכסף זה לא הכל בחיים, הוא בא והולך והוא רק עוד אמצעי להישרדות. מעבר לכסף יש את התעסוקות היומיומיות שלנו, כמו חיי חברה או משפחה. מעבר לכך, לכולנו יש חלומות כמו להיות ראש הממשלה הבא, לצנוח צניחה חופשית, לצאת למסע מסביב לעולם, להגיע עד לקצה ואפילו להצליח בלימודים. עם חלום כזה חייבים התחלה בסיסית כלשהי. את זה הבינה טוב מאוד מיקי בת ה-14 שפנתה לגולשי האתר askpeople בבקשת עזרה ועצות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הנערה מציגה תמונה כללית של רקע משפחתה, מתארת עוני בכך שמעולם לא טסה לאילת, היא ישנה עם עוד שלוש אחיותיה באותו החדר והיא רוצה כבר מעכשיו לחשוב על העתיד. הבעיה היא שהציונים שלה לא בשמים והיא מבקשת עזרה מהגולשים - מה עליה לעשות כדי להצליח ולמי לפנות בשביל להתחיל לפתח קריירה. עם זאת, אין לה עבר בעבודות קבועות והיא לא מקבלת דמי כיס.

© צילום מסך
© צילום מסך

הגולשים באתר מיד באו לעזרתה והביאו רעיונות. "בדור של פעם היו משפחות עם 10 אחים וגרו בדירות 4 חדרים... ועדיין הם הצליחו בחיים. אני מכיר אישית עצמאיים בעלי דירות ומרוויחים משכורות מעל 50 אלף. את בגיל שאת יכולה לייעל את העתיד שלך. תחשבי על מצב שאת בגיל 15 לומדת תכנות ועם השנים אוגרת ידע ובצבא מתגייסת ליחידת מחשבים כמו 8200. את יוצאת לשוק העבודה עם מקצוע לחיים ופשוט מעסיקים ירצו לחטוף אותך כדי שתעבדי בשבילם. לא בהכרח תכנות... כל דבר שתתמקצעי בו מגיל צעיר ישפיע על העתיד שלך. הבחירה היא שלך." כתב אחד הגולשים. "תוציאי תעודת בגרות בממוצע 110+, כדאי שתכלול בתוכה 5 מתמטיקה 5 פיזיקה. תחשבי, מה את רוצה לעשות בצבא? עתודה, 8200, ממר"ם. אל תתחתני מוקדם, ואל תעשי ילדים לפני גיל 30." הוסיף גולש אחר את נקודת מבטו.

© צילום מסך
© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר שלכל דבר יש זמן בחיים. לא למהר סתם ולנסות להצליח כמה שרק אפשר.

 

 

 

תגובות