סופר נולד: "תהליך הכתיבה הוא הקשה ביותר". צילום פרטי

סופר נולד: "תהליך הכתיבה הוא הקשה ביותר"

תמיד חלמתם לכתוב ספר ולא ידעתם מאיפה להתחיל? רום כהן רק בן 15 וכבר הספיק להוציא לאור שני ספרים שכתב בעצמו. בטור מיוחד הוא מסביר איך נולד הרעיון, באילו קשיים הוא נתקל ולא שוכח לחלק טיפים לאלו מכם שרוצים להגשים את החלום שלהם ולהפוך לסופרים כבר בגיל צעיר

לפני כשנתיים התפרסם ספרי הראשון, "מאחורי הקיר" ולפני כשבוע יצא לאור ספרי השני, "סודות ושקרים" בהוצאה עצמית, שכן כולו נוצר על ידי. אני ביצעתי את העימוד והעיצוב, ואפילו דאגתי לעטיפה. אז מה מיוחד בכך? אני רק בן 15. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

איך נולד הרעיון לספר?

כמעט כל דבר ובפרט ספר מתחיל מרעיון. את הרעיונות לספרים שלי אני מקבל ממקומות פסטורליים ומהטבע. על אף שאני לא גר במושב או בכפר, הם תמיד מקומות מסקרנים בעיניי. לא תמיד הרעיון הראשון עליו חשבתי היה הרעיון שהפך לספר. למעשה, לפני שכתבתי את "סודות ושקרים", ספרי החדש, היו לי יותר משישה רעיונות נוספים שבסופו של דבר היו פחות טובים לדעתי. אחרי שמוצאים רעיון עוברים לשלב הפיתוח שלו, שכולל פירוט של כל העלילה. רוב הרעיונות שלי לפחות לא עברו את שלב הפיתוח.

"כמעט כל דבר מתחיל מרעיון" © צילום פרטי

תהליך הכתיבה

לעומת הספר הראשון שכתבתי, בכתיבת הספר הזה לא היו לי חיים קלים בכלל. אחרי שכבר היה לי רעיון מפותח ומפורט והגעתי כמעט לסיום הכתיבה, התחרטתי. החלטתי לשנות את הכל והתחלתי לכתוב את הספר מחדש קצת מלפני האמצע. גם אחרי שהסוף השתנה, עדיין לא אהבתי את התוצאה וחזרתי לכתוב את הספר מחדש. בסופו של דבר, הגיעה התוצאה לה חיכיתי, הספר הסופי שמתפרסם בימים אלו. תהליך הכתיבה הוא הקשה ביותר. אף פעם אי אפשר לדעת כמה זמן הוא ייקח והוא דורש הרבה סבלנות ועבודה מתמדת.

הקשיים בתור סופר עצמאי

קשה להיות סופר עצמאי, אבל עוד יותר קשה להיות בנוסף לכך גם סופר צעיר. סופר עצמאי עושה כמעט הכל בעצמו, או לפחות מי שבוחר בכך. אני רציתי לעשות הכל ולא רק לכתוב את הספר. אחרי שיצא ספרי הראשון "מאחורי הקיר" הייתי בטוח שלא אכתוב פעם נוספת ספר בהוצאה עצמית. התהליך היה מפרך מאוד וגם אחרי שהספר יצא, עבודת השיווק והמכירה לא נגמרה. למרות שלא רציתי להוציא ספר נוסף בהוצאה עצמית, אחרי שנתיים, עשיתי זאת שוב. למרות שסיכויי החשיפה קטנים בהרבה, העדפתי לעשות את הכל בעצמי והרבה יותר נהניתי. הכתיבה נותרת שלך ולך יש את חופש הבחירה לעשות כל מה שתרצה ללא התערבות חיצונית. מלבד כתיבת הספר, גם עיצבתי את העטיפה ועשיתי את העימוד. היתרון בהוצאה עצמית הוא הקשר הישיר עם הקוראים בכל הדוכנים וגם לאחר מכן, זה חלק בלתי נפרד מקידום הספר.

"קשה להיות סופר עצמאי" © צילום פרטי

ולסיום - טיפים לגולשים

הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לכם הוא אולי הכי צפוי שיש, אך הוא חשוב הרבה יותר ממנה שנדמה לכם. אל תוותרו אף פעם! אני כמעט זנחתי את הרעיון אחרי שהוא השתנה כל כך הרבה פעמים וזה לא דבר שאני רוצה שיקרה גם לכם. כתיבת הספר הוא תהליך ארוך, מורכב ומהנה המלווה בלבטים ובניסיונות רבים, אבל מה שחשוב הוא להמשיך לכתוב ולכתוב עד שמרוצים מן התוצאה.

תגובות