"מעדיפה לא להיות מקובלת ולנצח עם האופי"  . צילום: shutterstock

"מעדיפה לא להיות מקובלת ולנצח עם האופי"

לכל נער בגיל ההתבגרות חשוב להיות במרכז העניינים, אך מה עושים כשהפן החברתי גורם לך להפוך לאדם שאתה לא רוצה להיות? האם עדיף להיות מלכת הכיתה ולאבד את האופי, או שמא להיות לא מקובלת ולהצליח בחיים בזכות מי שאת?

התעללויות מילוליות ופיזיות לא זרות לאף אחד מאיתנו. הן נמצאות בסביבת בית הספר, בשעות אחר הצהריים ואפילו בסרטים ובתוכניות הטלוויזיה. בין אם נתייחס לכך ובין אם נעבור מהר במסדרון כאילו לא קרה שום דבר המילים הפוגעניות והמכות ימשיכו להיות שם, תוך שהן משפיעות מקצה לקצה על המצב החברתי שסביבנו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"מכיתה ו' חוויתי התעללות מילולית בבית הספר. בין אם זה בלנצל אותי או להרגיש חזקים מעליי, או סתם לקלל ולסנן. 98% מהשכבה התנהגו אליי כאל פח זבל. חיפשתי כל ילד וילד להתיידד איתו, ומצאתי רק שתי בנות שהיו מסוגלות לדבר עם 'פצצת אי מקובלות' כמוני. לא היה לי טוב איתן, אני הייתי השונה והאחרת", כתבה נערה בת 13 באתר askpeople תוך שהציגה בפני הגולשים מציאות לא פשוטה ותחושה של דחיה חברתית.

לדבריה, עם העלייה לחטיבה המצב רק הלך והדרדר. "הייתי פוחדת ללכת במסדרונות של בית הספר כדי לא לעשות עוד פשלה או פאדיחה", היא מציינת באכזבה ומספרת כי היא לא הייתי יוצאת מהחדר עד ארוחת הערב בשמונה מרגע שהייתה שבה הביתה. "אני מפחדת לקראת השנה החדשה. אולי שידרתי אומץ וחוזק, אבל אני לא יודעת עד כמה אני שולטת בו. אני לא רוצה לריב עם אף אחד ולא רודפת להיות מסמר הערב. הולכת בדרך שלי, לא בדרך של כולם. פעם חיפשתי להיות הכי מקובלת, אבל היום אני מבינה שזה פשוט עדר של כבשים. אני חושבת שעדיף להיות לא מקובלת ולנצח עם האופי וכך להצליח בחיים, מאשר להיות הכי מקובלת והכי יפה אבל לאבד את האופי. מה דעתכם?", שאלה הנערה את הגולשים בתקווה לקבל עצות תומכות.

© צילום מסך

הגולשים באתר הבינו מיד את הבעיה ומיד החלו להגיב בעצו. "אני כל כך שמח לשמוע שאת לא מוותרת לנורמלים למשוך אותך לנורמה. תשארי מוזרה שונה, תחשבי, תחווי, תלמדי. תהיי אסרטיבית, אל תתני להם להשפיל אותך. את צריכה להיות חזקה", כתב אחד הגולשים. גולשת נוספת שרצתה לעודד אמרה: "את לא הברווזון המכוער, מבחינתך תהיי ברבור תמיד. נצחי עם האופי שלךף הלוואי שאני הייתי חכמה כמוך בגיל 13".

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם להיות תמיד רגישים לסביבה שלכם, להתנגד לאלימות והכי חשוב - להיות מי שאתם.

תגובות