עומדים באתגר: מה מצפה לכם בכל כיתה? . צילום: Fotolia

עומדים באתגר: מה מצפה לכם בכל כיתה?

לכל כיתה יש את האתגרים שבהם צריך לעמוד. בחלק מהכיתות מתחילים מסגרת חדשה,בחלקן מתבגרים יותר ויש כיתות שבהן מסיימים מסגרת. לכבוד תחילת שנת הלימודים, ריכזנו עבורכם מה מחכה לכם בכל כיתה, החל מ-ז' ועד י"ב, כדי שתגיעו לשנת הלימודים החדשה הכי מוכנים שאפשר

אין ספק שהתכוננות עוזרת להתמודד עם שינויים ולהסתגל למסגרת חדשה. בין אם אתם עולים לכיתה ז' ובין אם מחר תתחילו את כיתה י"ב, כנראה שגם אתם מתרגשים, לחוצים ובעיקר רוצים לדעת מה מחכה לכם בשנת הלימודים הקרובה. בשביל זה, אנחנו כאן. ריכזנו עבורכם מה מחכה לכם בכל כיתה כדי שתרגישו קצת יותר מוכנים לשנת הלימודים. שיהיה בהצלחה לכולנו!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כיתה ז' - התחלה חדשה 

עם הגעתכם לכיתה ז', אתם מגיעים למסגרת חדשה - החטיבה. זה יהיה שונה מאוד מהיסודי, יהיה לכם פתאום קצת יותר עמוס ויהיו מכם יותר ציפיות. מעבר לכך, מהכי בוגרים ביסודי אתם הופכים לצעירים ביותר בחטיבה, אבל אל תפחדו! הבוגרים לא באמת מפחידים כמו שמראים בסדרות האמריקאיות שכולנו אוהבים, גם הם פעם היו הכי צעירים בחטיבה. בכיתה ז' בדרך כלל מכינים עבודת שורשים, עבודה המרכזת את כל ההיסטוריה המשפחתית שלכם. אם יש לכם אחים גדולים, הרווחתם! אתם יכולים להיעזר במה שהם כתבו, אך אל תשכחו להוסיף פן אישי שלכם לעבודה.

מתחילים מסגרת חדשה
מתחילים מסגרת חדשה © gettyimages

כיתה ח' - כבר לא הכי קטנים

בכיתה ח' כבר הספקתם להתרגל למסגרת החטיבה. אתם אומנם לא הכי גדולים, אבל כבר לא הכי קטנים. כלומר, יש לכם הזדמנות להיות חברים של כל השכבות! בנוסף, במסגרת שיעורי של"ח (שדה, לאום, חברה) יוצאים לטיול הנקרא "גיחה". במסגרת טיול זה, תתכננו חד עם כל הכיתה והמורה שלכם את הפעילות במהלך הטיול, האוכל ותבנו את המחנה מההתחלה ועד הסוף. כמו כן, בכיתה זו נערכים מבחני מיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית) במקצועות הבאים: שפת האם (עברית או ערבית), מתמטיקה, אנגלית ומדעים.

כבר לא הכי קטנים
כבר לא הכי קטנים © fotolia

כיתה ט' - השנה האחרונה בחטיבה

הגעתם לשנה האחרונה שלכם בחטיבה! זאת שנה מרגשת מלאת פרידות, אך אל תמהרו להיות עצובים, אתם יוצאים לדרך חדשה אחרי השנה הזאת. במהלך כיתה ט' תארגנו מסיבת סיום, תצטלמו לספר מחזור ואיך לא, תהיו הבוגרים של החטיבה! (רק אל תתעללו יותר מדי בצעירים, כן?). נצלו כל יום במהלך השנה הזאת כדי ליהנות מכל רגע וליצור זיכרונות וחוויות. אל תשכחו להשקיע בלימודים, כי הם משפיעים בחלק מהתיכונים על הקבלה. לקראת שנה הבאה אף תצטרכו לבחור מגמה אותה תרצו להרחיב בתיכון. לכן, חשוב שתחשבו מה מעניין אתכם ובאיזה מקצוע תרצו להתמקד בהרחבה. בחלק מהמגמות יש תנאי קבלה, אז זכרו לבדוק מה הם ולשלוח תיק עבודות בזמן הנתון אם צריך. אם לא הצלחתם להתקבל למגמה, או אין את המגמה שאתם רוצים - אל תדאגו. המגמה שתרחיבו לא תקבע את המקצוע שלכם בעתיד, אז שמרו על ראש פתוח!

שנה מלאת פרידות © shutterstock

כיתה י' - ברוכים הבאים לתיכון

ברכות, הגעתם לתיכון! כיתה חדשה, מורים חדשים, מקצועות מעט שונים וכמובן הבגרות שמציצה עליכם. לא נשקר, זאת תהיה שנה עמוסה כמו כל השנים בתיכון. כמות החומר, שיעורי הבית והעבודות אולי מעט יבהילו אתכם, אבל אתם יכולים להתמודד עם זה כמו גדולים! עם ההגעה לתיכון תזכו להכיר את הרפורמה הנוכחית של משרד החינוך, רפורמת השלושים אחוז והשבעים אחוז. במהלך כיתה י', כנראה שתעשו את השלושים אחוז ברוב המקצועות. כלומר, יתנו לכם עבודות ו/או מבחנים על שלושים אחוז מהחומר. כמובן שגם הכנת שיעורי הבית וההגעה לשיעורים משפיעים על ציונכם. את הציון על החלק הזה תקבלו מבית הספר. חשוב מאוד שתשקיעו!

חשוב שתשקיעו
הגעתם לתיכון! © gettyimages

כיתה י"א - שנה של מורדות ועליות

כיתה י"א מאז ומתמיד נחשבה לכיתה הכי קשה. היא עמוסה, הבגרויות מתחילות ואתם נכנסים למרתון נגד הזמן כדי להספיק הכל. ארגנו את הזמן של הלמידה, מצאו את הדרך שהכי נוחה לכם ללמוד, אבל גם קחו נשימה עמוקה. אתם מסוגלים לעשות את זה. זה נראה כמו סוף העולם, אבל אפשר לעבור את השנה הזאת. אל תשכחו להשאיר לעצמכם זמן פנוי גם כדי להירגע ולעשות משהו שאתם באמת אוהבים. בנוסף, במהלך השנה הזאת לא יהיו רק לימודים ובגרויות. אולי תצאו דרך בית הספר למסע לפולין או תעברו "מסע ישראלי", ואם בית הספר שלכם מקיים את שני המסעות הללו, הרווחתם!

מסע לפולין
מסע לפולין © צילום פרטי

כיתה י"ב - השנה האחרונה שלכם 

הגעתם לשנה האחרונה במערכת החינוך. תנו לעצמכם טפיחה על השכם שהגעתם עד כאן, כל הכבוד! י"ב היא השנה שלכם ליהנות ומעט להשתחרר, אתם עם רגל אחת בחוץ. כמובן שיש לימודים שחשוב שתשקיעו בהם, אך גם חשוב שתשקיעו בפרידה מהתיכון, מהמורים ואולי אפילו מכמה חברים. אתם מסכמים את המסע שלכם מהגן ועד י"ב. כמו כן, בשנה הזאת תצטרכו לעבור מיונים בצבא, בשנת שירות או במכינה. תצטרכו לקבל החלטות לאן אתם ממשיכים אחרי התיכון. בנוסף, תארגנו את מסיבת הסיום שלכם, תכתבו את ספר המחזור האחרון שלכם ותארגנו את נשף הסיום לו כנראה חיכיתם מתחילת התיכון. אנחנו ממליצים להיכנס מחר לבית הספר עם חיוך וברגל ימין!   

הנשף מתקרב
הנשף מתקרב © fotolia
תגובות