המלאכים של יובל: הפרויקט שמנציח את נשמת הנערה. צילום: יאיר שושן

המלאכים של יובל: הפרויקט שמנציח את נשמת הנערה

יובל אלימלך ז"ל, בתו של קפטן הפועל באר שבע בעבר, נקטפה מן העולם כשנפלה מחלון ביתה. מאז המקרה המטלטל, החליטו תושבי העיר המבוגרים ובני הנוער כאחד להירתם לפרויקט מיוחד ששם לו מטרה חשובה וברורה - הנצחת נשמתה של הנערה

ערב חג הפסח בשנה שעברה אינו היה שקט עבור תושבי העיר באר שבע ובית משפחת אלימלך, וזאת בעקבות מותה הטראגי של יובל אלימלך ז"ל, בתו של סתיו אלימלך, קפטן הפועל באר שבע לשעבר, אשר הלכה לעולמה בהיותה בת 18 לאחר שנפלה מן הקומה ה-15 בביתה. נדמה לכם כי חלף זמן רב מאז? עבור תושבי באר שבע המקרה הזה ייחרט לעוד שנים ארוכות המלוות בכאב עמוק הרוצה דבר אחד - לזכור את אלימלך.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 סביר להניח שזה יישמע לכם מעט מוזר ולא שגרתי, אך במסגרת הפרויקט בחרו להנציח את אלימלך בדרך שאינה שגרתית - בניית בית כנסת לזכרה שייקרא על שמה. אוהדי הפועל באר שבע לצד בני הנוער הניצבים מאחורי גבה של המשפחה החליטו להחזיר לאביה של הנערה שנפטרה בפרויקט משמעותי, שימשיך ללוות אותו במשך שנים רבות קדימה. איך הם מתכוונים לעשות זאת? בראש ובראשונה הם מתכוונים לגיוס חצי מיליון שקלים שימשו אותם להגשמת המטרה.

© יאיר שושן

אומנם מדובר ביעד קשה להשגה, אך הם סבורים כי ברגע שבית הכנסת יוקם ושמה של אלימלך ז"ל יתנוסס בשעריו, הם ידעו שעשו את הדבר הגדול ביותר שאוהדי קבוצת כדורגל יכולים לעשות עבור שחקן וסמל ששיחק במועדון. "דמיינו את הכבוד שנעשה בעיר ודמיינו את הכוח העצום שנשדר בכל הארץ וכמה זה כבר הרבה מעבר לכדורגל, פצע של קפטן זה פצע של משפחה אדומה שלמה", כך נכתב בדף המיוחד שנפתח לטובת השגת היעד.

"מאז המקרה שעברה המשפחה, הבנו שהם מחוברים מאוד לדת ולמסורת", מספר בן בודה, יוזם הפרויקט. "סתיו נפגש עם הרב בצרי, התרגש מהשיחה, ואנחנו הבנו שיש רצון גדול במשפחה שיהיה בית כנסת על שמה. זה יילך איתם שנים קדימה. אם זה מה שהמשפחה רצתה, נעשה הכל כדי שזה יקרה".

עושים הכל כדי להצליח

על אף שהפרויקט שואף להשיג את מטרתו על ידי גיוס המונים בעמוד מיוחד שהוקם לכך, אין את החשש שגם הפעם השיטה הזאת לא תצליח ותוביל לאובדן הכסף שגויס. "אנחנו מאמינים בכוח הקהל של הפועל באר שבע, מאמינים בהצלחה של הפרויקט הזה", מציין בודה. "החלטנו שאם אנחנו הולכים על זה, זה או הכל או כלום. אנחנו עושים הכל כדי להצליח להשיג את הכסף הנדרש. אם נשתמש בכוח הגדול של הקהילה וההירתמות של כל האנשים, נגיע אל היעד".

© יאיר שושן

הנוער שותף לעשייה

בני הנוער בעיר מעורים ביותר בנעשה במסגרת הפרויקט ותורמים בדרכם המיוחדת."לא עשו עדיין פרוייקט כזה להנצחה, זה משהו מיוחד שעוד לא חשבו עליו. אם אנחנו נצליח זה יהיה מטורף", אומרת ירין אבוטבול, יושבת ראש מועצת הנוער העירונית לשעבר ומנהלת ״באר שבעים מצייצים״. לדבריה, החיבור של כל העיר למקרה של יובל בולט בכל העיר, וכן גם לחברים וכלל בני הנוער חשוב לתרום מעצמם להצלחת הפרויקט המצוי כרגע בחיתוליו. "שומעים עליו בעיר והוא מתחיל להגיע לשחקני ערב ולצבור תאוצה. עם הזמן, רואים יותר ויותר תרומים נדיבים. הפרויקט עובר מפה לאוזן ולשמחתנו מתחילות להופיע תוצאות בשטח".

 

תגובות