אובדת עצות: "אף פעם לא היה לי חבר - מה לעשות?". צילום: shutterstock. אילוסטרציה

אובדת עצות: "אף פעם לא היה לי חבר - מה לעשות?"

לחץ חברתי הוא צירוף שכולנו מכירים היטב, שכן גיל ההתבגרות הוא כבר מזמן חלק בלתי נפרד מחיינו. אם פעם זוגיות הייתה מגיעה בזמן הנכון - היום זו כבר נורמה חברתית. אם כך, מה באשר למי שאין לה חבר?

בטוח יצא לכם להיתקל בזוגות בתיכון. לפעמים על המדרגות, מדי פעם בקפיטריה, וכמובן בסוף הלימודים ובהפסקות. אין ספק שהם חמודים וגם מעט דביקים. הרי אין יותר כיף מכך שיש לך מישהו לסמוך עליו בעולם, בייחוד כשהוא נמצא ממך במרחק נגיעה כדי להיפגש. עדיין לכם בן או בת זוג? זה לגמרי בסדר, אך מה עושים כאשר חוסר הזוגיות מתחילה להפריע?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נערה בת 17 פנתה לגולשי אתר askpeople עם הבעיה הבאה: "אף פעם לא היה לי חבר. לא היה מישהו שאהב אותי בצורה רומנטית. תמיד כששואלים אותי אם יש לי חבר אני עונה שלא. אנשים תמיד מתפלאים ושואלים מה ואיך". היא מוסיפה שזה מפריע לה והיא לא מצליחה להתגבר על זה. "אני יודעת שאני רק בת 17. המון חברות אומרות לי 'כשזה יגיע זה יגיע', ואני אגיד לכם בכנות שזה ממש לא מעודד אותי". למרות זאת, משתמע כי היא מבינה את הכוונות הטובות שלהם, אך זה מציק לה בחיי היומיום.

"אני בן אדם טוב, ותמיד מחמיאים לי על המראה שלי. אני שמה לב שבנים מסתכלים עליי אבל, יותר מזה כלום. אני רואה כל כך הרבה זוגות מסביבי ואני תמיד חושבת מה לא בסדר בי. 'מה אני לא מספיק טובה?' זה נהיה לי קשה מיום ליום. לא כולם יבינו את זה, אבל באמת קשה לי כבר. אני מרגישה כל כך לבד. מה אני יכולה לעשות עם זה?".

© צילום מסך

מעט גולשים נענו לבקשתה, אפילו הדעות היו חלוקות. "מה שמקשה עלייך זה הלחץ החברתי. אם תסתכלי על העניין בעיניים חיצוניות, אז את באמת תביני שאת רק בת 17 וזה מוקדם מכדי להגיד בכלל 'לכולם יש ורק לי אין'. קצת פרופורציה. המשיכי להיות חברותית, חייכנית ויהיה בסדר", כתב אחד הגולשים.

גולש נוסף הזדהה ושיתף: "מבין אותך לגמרי. אני באותו המצב בדיוק. להיות לבד זה נורא כשלעצמו, וכשכולם מסביבך נמצאים במערכת יחסים זה עוד יותר גרוע. אבל הכל בסדר בך. אני יכול לומר לך מהצד השני, שבדרך כלל בנים מאוד נלחצים מלגשת ולהתחיל לדבר. הם מפחדים שתאמרי להם לא.  אם את רואה מישהו שאת מחבבת - דברי איתו את. אל תחכי שהוא ייגש אלייך. זה לא שהוא לא רוצה, הוא מפחד".

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם להיות אתם. אל תיפלו ללחץ חברתי והיו גאים במי שאתם!

 

תגובות