מהקצה אל הקצה: האנשים ששינו את ההיסטוריה לטובה. צילום מסך מהיוטיוב

מהקצה אל הקצה: האנשים ששינו את ההיסטוריה לטובה

את חלקם אתם מכירים מהידע כהללי, או משיעורי ההיסטוריה ואת חלקם פחות. אך נוכל להסכים חד משמעית על דבר אחד - הם שינו את ההיסטוריה כולה. לכבוד שבוע היזמות, החלטנו לגרום לכם להתמלא בהשראה באמצעות האנשים, שילמדו אתכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על מנהיגות

לכבוד שבוע היזמות, החלטנו לחשוב בגדול, או לפחות ניסינו להיכנס לראש של עשרה אישים היסטוריים, שהשפיעו על ההיסטוריה כולה. אם טרם זכיתם לשמוע עליהם, כנראה שזה הזמן המושלם להכיר אותם.

עוד בערוץ המגזים של פרוגי:

הרופא: היפוקרטס

היפוקרטס הוא האדם העתיק ביותר ברשימה שלנו, האיש הגאון שנולד ביוון בשנת 460 לפני הספירה ומת בשנת 377 לפני הספירה. היפוקרטס נחשב לאבי הרפואה. הוא פיתח גישה רפואית שלפיה יש להתבונן, לעקוב ולרשום את תסמיני המחלה ואת תגובותיהם של החולים לדרכי טיפול שונות. הייתה לו השפעה ענקית על תחום הרפואה ולכן, כיום כל מי שמסיים לימודי רפואה נשבע את שבועת "היפוקרטס", שעיקרה הוא טיפול מסור ומוסרי בחולים.

המדינאי: קרל מרקס

מרקס חי בגרמניה במאה ה - 19. הוא היה יהודי פילוסוף, כלכלן ומהפכן. המדינאי המדובר נחשב לאבי הקומוניזם. מרקס כתב את "המניפסט הקומוניסטי", שבו טען שאם כל פועלי העולם יתאחדו וידרשו מן השלטונות את זכויותיהם, העולם יהיה מקום שוויוני ובעל צדק.

המהפכן: מהטמה גנדי

גנדי נולד בהודו בשנת 1869 ונרצח בשנת 1948. הוא הנהיג את הודו במאבק לא אלים נגד השלטון הבריטי. האדם הדגול זכור כנותן עזרה לנזקקים וכמאחה הקרע בין תושבי הודו המוסלמים וההינדים. למרות זאת, הוא נרצח בנסיונו להשכין שלום.

© צילום מסך מיוטיוב

החוקר: כריסטופר קולומבוס

מגלה הארצות האיטלקי נולד באיטליה בשנת 1451 ונפטר בשנת 1506. לא הרבה יודעים אבל קולומבוס הוא לא האדם האירופאי הראשון שהגיע לאמריקה, אלא הוא אחראי לגילוי "העולם החדש" בפני האירופאים. כל זה קרה מבלי שהוא ידע שהוא הגיע לייבשת חדשה. זה סיפור די מצחיק אבל הוא היה בטוח שהוא הגיע להודו ובכלל לא ידע שהוא גילה לעולם המערבי את אמריקה.

האסטרונאוט: ניל אולדן ארמסטרונג

"זהו צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות". המשפט הזה ללא ספק מזוהה בצורה הטובה ביותר עם ארמסטרונג, האדם הראשון שצעד על הירח. הוא טס פעמיים לחלל, בפעם הראשונה היה טייס במשימת ג'ימיני 8 בשנת 1966, ובפעם השנייה והאחרונה הוא היה מפקד משימת אפולו 11.

הפיזיקאי: אלברט איינשטיין

אמנם יש הרבה תלמידים שלא מהללים את שמו אבל איינשטיין ללא יוצא מן הכלל נחשב לגאון בקנה מידה עולמי. הוא חקר את מקורות האנרגיה והבין שמסה היא אינה דבר קבוע אלא משתנה בהתאם למהירות הגוף. כלומר, אנרגיה שווה למסה כפול מהירות האור בריבוע. הוא השפיע כל כך הרבה מכיוון שהוא שינה את תפיסת העולם והחומר וכך גרם לפריצת דרך חסרת תקדים בעולם המדע.

© צילום מסך מיוטיוב

הממציא: תומס אדיסון

אדיסון נולד בארצות הברית בשנת 1847 ונפטר בשנת 1931. אדיסון נחשב לגדול הממציאים בכל הזמנים, יש לציין כי 1,093 פטנטים נרשמו על שמו. הפטיפון ונורת החשמל הן ההמצאות הפופולריות ביותר שלו. בנוסף, הוא גם סייע לפיתוח הטלפון, אנחנו ללא ספק חייבים לו תודה גדולה.

המחזאי: וויליאם שייקספיר

נולד באנגליה בשנת 1564 ומת בשנת 1616. הוא הסופר והמחזאי הגדול והנחשב ביותר שחי בפלנטה. שייקספיר כתב קומדיות, טרגדיות, מחזות ואפילו חיבר שירים. מחזותיו מעלים נושאים מוסריים ומורכבים לדיון, שלמרות שנכתבו לפני יותר מארבע מאות שנים התוכן שלהם עדיין נוגע בקהל. הוא מזוהה בעיקר עם היצירות "רומיאו ויוליה", "מקבת", "המלט", "חלום ליל קיץ" ועוד.

היזם: מארק צוקרברג

צוקרברג ללא ספק שינה את העולם, הוא הקים את "פייסבוק", האתר החברתי היחיד שכנראה גם סבא וסבתא שלכם מכירים. היהודי הגאון שינה את הרגלי התקשורת בחברה וכתוצאה מההצלחה שלו, יזמים רבים ניסו לחקות אותו. אפשר לומר שכך נולדו להם "אינסטגרם" ו"סנאפצט".

© צילום מסך מיוטיוב

הקומיקאי: ג'רי סיינפלד

אמנם הוא לא היה הסטנדאפיסט הראשון, אבל למצחיקן מברוקלין היו חלומות גדולים וההומור שלו חולל מהפכה בדרך שבה הטלוויזיה תפסה את מושג הצחוק. התכנית שלו התמקדה בחיים, בעיקר במצבים שכולם עומדים בהם. באמצעות כך נרקמו עור וגידים לז'אנר הקומדיה הריאליסטי החדש.



תגובות