גם הם יכולים: הספורטאים הפראלימפיים שניצחו כל מכשול. צילום מסך מהאינסטגרם

גם הם יכולים: הספורטאים הפראלימפיים שניצחו כל מכשול

הספורטאי שאיבד את רגלו ואת אמו, הספורטאית המדורגת במקום הרביעי בעולם בכל הזמנים והילדה הרגילה שהפכה עם התבגרותה לכדורסלנית מצטיינת. קבלו בתשואות את חמשת הספורטאים הפראלימפיים, שמוכיחים לנו שעם מספיק רצון ניתן לחצות כל מכשול

הספורט הפארלימפי אומנם זוכה לפחות תשומת לב בארץ מאשר הספורט המוכר לנו, אך הוא ללא ספק ראוי לקבל לא פחות הערכה. על כן, בחרנו להפגיש אתכם עם חמישה ספורטאים פראלימפיים, שיכולים ללמד אתכם הרבה על נחישות, אומץ והגשמת חלומות.

עוד בערוץ המגזים של פרוגי:

עשהאל שבו

כשהיה בן תשע בלבד, איבד עשהאל את אמו ושלושת אחריו בפיגוע ביישוב איתמר. באותו הפיגוע, איבד שבו את רגלו. אך מאז, הוא לא וויתר. שבו העביר שנתיים בבתי חולים ולבסוף בחר להשקיע את חייו בספורט. הוא משחק כדורסל בכסאות גלגלים באופן מקצועי ובין היתר אף שוחה. הוא הצטרף בקיץ לקבוצת המבורג הגרמניית בכיסאות גלגלים ומוכיח לנו שספורטאי יכול להצטיין גם כשיש לו רגל אחת. 

© צילום מסך מהפייסבוק

ציפי רובין

ציפי רובין אינה ספורטאית פראלימפית המוכרת בישראל, אלא בעולם כולו. רובין היא הספורטאית הפראלימפית הישראלית שהגיעה למספר הרב ביותר של מדליות באולימפיאדות הנכים, אי פעם. בנוסף, היא מדורגת במקום רביעי בעולם בכל הזמנים בצבירת המדליות בסך הכל ובמקום העשירי בעולם בכל הזמנים בצבירת מדליות הזהב. היא השתתפה בשמונה אולימפיאדות, אשר בהן בהן זכתה ב-30 מדליות פאראלימפיות: 23 מדליות באתלטיקה, חמש מדליות בכדורסל, מדליית כסף בשחייה ומדליית ארד בטניס שולחן.

פסקל ברקוביץ'

ברקוביץ, שנולדה בצרפת, החליקה בצעירותה לפסי רכבת וכתוצאה מכך נקטעו שתי רגליה. במשך שבועיים, היא הייתה שרויה תחת מצב אנוש בבית החולים ולאחר מכן, החליטה לעלות ארצה. ברקוביץ' נעשתה למתנדבת הראשונה בצה"ל שהייתה בכיסא גלגלים. היא החלה ללמוד ולהתאמן בשחייה, אך החליטה להפסיק והתחילה לפתח קריירה תקשורתית. בשנת 2007 החליטה להצטרף לנבחרת ישראל בחתירה והשתתפה באולימפיאדת הנכים בבייג'ינג. לאחר מכן, אף ייצגה את ישראל באולימפיאדות לונדון וריו בענפים שונים, תוך שהיא פיתחה קריירת עיתונות ובימוי. בשנת 2014, נבחרה ברקוביץ' להיות אחת ממדליקות המשואה בטקס שנערך ביום העצמאות באותה השנה.

מורן סמואל

מורן סמואל גדלה כילדה "רגילה" לגמרי. היא הייתה כדורסלנית מצטיינת, עד שבגיל 24 סבלה מהתפרצות מום מולד בעמוד השדרה ונהפכה למשותקת בפלג גבה התחתון. אולם, סמואל אינה הרימה ידיים וחזרה לספורט, הפעם כאחת ממקימות נבחרת הנשים בכדורסל בכיסאות גלגלים. בהמשך, גם להתחרות בחתירה וזכתה במדליית הארד באולימפיאדת ריו 2016. חשוב לציין שבשנת 2015 היא נבחרה לספורטאית השנה של איגוד החתירה העולמי. כבוד גדול!

© צילום מסך מיוטיוב

אורי ברגמן

אורי ברגן היה משותק מגיל צעיר, אך למרות זאת הוא לא וויתר והשתתף בארבע אולימפיאדות במקצי השחייה. באולימפיאדת טורונטו זכה בשש מדליות זהב והוא הספורטאי הפראלימפי השני המעוטר ביותר באולימפיאדות אחרי ציפי רובין. ברגמן נכלל בהיכל התהילה העולמי של השחייה הפארלימפית והוא אף היה מאמן נבחרת ישראל בכדורמים, ומאמן נבחרת ישראל בשחייה. הוא השתתף בארבע אולימפיאדות, אשר בהן זכה ב-14 מדליות אולימפיות, 12 זהב, מדליית כסף ומדליית ארד. הוא אף מדורג במקום 27 בעולם בכל הזמנים, בצבירת מדליות הזהב.

 

תגובות