יוצאים נגד האלימות: מגמת קולנוע בסרטון מחווה למורים. צילום מסך מיוטיוב

יוצאים נגד האלימות: מגמת קולנוע בסרטון מחווה למורים

מגמת הקולנוע בקמפוס "אנקורי" בראשון לציון לא הצליחה להישאר אדישה כלפי תופעת האלימות הגוברת כנגד המורים במערכת החינוך, והחליטה להפיק סרטון המגנה אותה בדרך הומריסטית לכבוד יום המורה. "הרגשנו שאנחנו חייבות לעשות משהו בנידון"

כל איש חינוך יעיד על חשיבות יום המורה המצוין היום (ב') ברחבי הארץ, אשר מוקיר תודה על עבודתם מרובת הקשיים והאתגרים. אם תשאלו את מוריכם, סביר להניח שהם יסכימו פה אחד כי אחד היתרונות הבולטים בתחום, הוא התגמול הרוחני לאחר שתלמיד שהתקשה בלימודים, חוזר לביקור כבוגר בית הספר, נערים ונערות שלימדו, גדלים להיות דמויות מרכזיות בשוק העבודה, בתרבות ואפילו בממשלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 גם מגמת הקולנוע בקמפוס "אנקורי" בראשון לציון חשה מחויבות בהוקרת תודה לצוות בית הספר ובחרה לעשות זאת השנה באופן בלתי שגרתי. תלמידי המגמה נרתמו כאחד והפיקו סרטון המגנה את תופעת האלימות הגוברת כלפי מורים בשילוב הומור. התלמידים כתבו, ביימו, צילמו, ערכו ואף שיחקו בסרטון שכולו מחווה למורים במטרה להודות להם על השקעתם ותמיכתם בתלמידים.

הסרטון נפתח בסצנה בה רואים לכאורה "כנופיה" שנכנסת לתוך בית הספר, חמושה מכף רגל ועד ראש. מהר מאוד העסק מתחמם כאשר אותן דמויות, מתחילות "לחטוף" ולרכז את צוות המורים בחדר אחד כשהם קשורים במעגל אחד לשני, מבלי לדעת מה יעלה בגורלם. המתח מגיע לנקודת שיא, כאשר לפתע, "החוטפים" מסירים את המסכות מעל לראשם, זורקים את "נשקם" ומחליפים אותו בחיוך, קונפטי, חיבוקים וריקודים עם צוות המורים וההנהלה.

© צילום מסך מיוטיוב

"קשיים בסביבת העבודה היו  ויהיו, אך אלימות לא מקובלת בשום צורה. שמחנו לקחת חלק בהכנת הסרטון שכולו פרי יוזמה של תלמידי מגמת קולנוע בקמפוס אנקורי ראשון לציון. תרומתנו מסתכמת בכך שהמורים שמשו  כשחקנים ותו לא. התלמידים הגו את הרעיון כתבו צילמו וביימו את הסרטון", אמר משה גרדוס, מנהל קמפוס אנקורי ראשון לציון. גרדוס הוסיף כי "אנו גאים באמירה החד משמעית של תלמידינו, סרטון זה מעצים את הדיאלוג הייחודי שלנו עם תלמידינו".

"ידענו שחוגגים את יום המורה, ושמענו על כל מקרי האלימות שקרו לאחרונה עם מורים בארץ. למרות שאצלנו לא היו מקרים, הרגשנו שאנחנו חייבות לעשות משהו בנידון", מספרת עפרי טל, תלמידת כיתה י"ב במגמת קולנוע. מאיה ישראלי הלומדת אף היא באותה השכבה מציינת כי המסר העומד מאחורי הסרטון הוא חשיבות עבודתם של המורים. "המורים עושים תפקיד חשוב, הם אוהבים אותנו ומקדישים לנו המון תשומת לב. לא מגיע להם לקבל יחס מזלזל ובטח שלא אלימות, לא בבית הספר ולא בשום מקום אחר. מגיע להם רק הפתעות ופרגון".

 צפו בסרטון:

 

תגובות