יום הולדת של דכאון: "אף אחד לא הגיע למסיבה". צילום: Shutterstock

יום הולדת של דכאון: "אף אחד לא הגיע למסיבה"

יום הולדת יש רק פעם בשנה, אך כולנו מצפים לו במשך כל ימות השנה ומחכים בקוצר רוח לחגיגות. אך מה עושים במקרה שמסיבת יום ההולדת החלומית הפכה בין רגע ליום מאכזב?

לכולנו לפעמים נהרסות התוכניות וזה גורם לנו לחוש באכזבה, להתמלא בעצב ולעתים אף לאבד את האמון שהיה לנו כלפי חלק מהאנשים. בין אם מדובר באירוע שתכננו כבר זמן רב לבין יציאה ספונטנית שבסוף בוטלה, מי לא מכיר את ההרגשה הזאת? מתכננים יציאה, אתה כבר מאורגן ובסוף, רגע לפני שאתה יוצא מהבית, אחד מהחברים חולה וכך הלך לו בילוי מהסרטים. אבל כשמדובר באירוע מושקע ורציני, האכזבה תהיה תמיד גדולה יותר מאשר כשמדובר בדבר קטן וחסר משמעות. כפי שאומר המשפט הידוע - "כגודל הציפייה כך גודל האכזבה".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נערה בת 17, פנתה לגולשי אתר askpeople  וכתבה: "אני כותבת לכם פה בבכי, אחרי שהגיע יום ההולדת ה-17 שלי, שחיכיתי לו כל כך הרבה זמן. תכננתי הכל, הזמנתי עוד עשרה חברים קרובים שלי ושבעה מתוכם אישרו הגעה. קבענו לשעה ארבע והחברה הכי טובה שלי הייתה איתי. לאחר שהשעה המיועדת עברה, היא הבינה שהחברים לא יבואו. "פרצתי בבכי ולא הצלחתי לעצור אותו, היא מתארת".

לדבריה, היא לא בן אדם שנוהג לבכות ואף לא לזמן ממושך, אך ביום הזה היא לא הצליחה לעצור את הדמעות שפרצו ובכתה במשך שעות ארוכות, היות שהחברים הקרובים שלה פגעו בה. החלק העצוב ביותר מבחינתה או שלמחרת היא נאלצה ללכת לבית הספר כרגיל כאילו שדבר לא קרה.

© צילום מסך

"מה לעשות עם האכזבה?", היא שואלת בייאוש ופונה לגולשים, שהציעו מגוון רעיונות ודרכים להתמודד עם הבעיה. "האם באותו היום התקשרת לאלו שאישרו הגעה? אולי זה קרה בתמימות? ואולי הם באמת לא חברים טובים. אני יודעת על עצמי באופי שלי, שלא הייתי מנתקת איתם קשר, אבל כן הייתי לוקחת אותם בערבון מוגבל. תגידי להם שנפגעת שהבריזו, זה לא בושה להגיד. מקווה שלא תחווי שוב חוויה כזאת, וקחי את זה כמשהו מלמד לחיים", כתבה אחת הגולשות".

גולש נוסף כתב כי "אנחנו לא באמת יכולים לדעת למה זה קרה, אבל אסור לך להמשיך כאילו כלום. נסי לדבר עם החברה הטובה שלך שהייתה איתך ושאלי אותה מה היא חושבת, ואולי היא תוכל לבדוק איתם מה קרה. לפי התשובה שלה, תוכלי לדעת אם זה באמת בתום לב או שמשהו אחר ומשם תחליטי עם עצמך מה לעשות".

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שלעתים החיים לא הולכים כפי שאנחנו רוצים. נסו לחשוב תמיד צעד קדימה ואל תתאכזבו אם המסלול שלכם משתנה.

תגובות