עולם קסום: המבנים שהופכים את כדור הארץ למקום יפה. צילום מסך מיוטיוב

עולם קסום: המבנים שהופכים את כדור הארץ למקום יפה

אנחנו בטוחים שטיילתם בלא מעט מקומות ושאתם חולמים להגיע למקומות חדשים, אך אין ספק שישנם אתרים מיוחדים הגורמים לנו ליהנות מיופי עוצר נשימה. אילו מקומות אסור לכם לפספס? הרי לכם המקומות שהופכים את העולם שלנו למקום יפה יותר

העולם שלנו נברא יפה והוא מלא בצבע, אך אין זה ייגרע אם נוסיף לו עוד חן. זה יכול לבוא לידי ביטוי על ידי גנים יפהפיים עם הרבה צמחיה ודשא, במכוניות, בסרטים, הצגות ואפילו במבנים. תכננו אותם עם אדריכלים והם נבנו במשך שנים. בחלקם גרים אנשים ובחלקם השני, הם מהווים כאתרים למליוני מבקרים. הכירו את המבנים שהעולם לא יוכלו להתקיים בלעדיהם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מגדל אייפל

בטוח שמעתם עליו ואולי גם ביקרתם בו. הוא נמצא במקום מרכזי והומה אדם בכל שעות היממה, עשוי מבברזל, ומתנשא לגובה של 324 מטר. תחילה, הוא תוכנן להיבנות בברצלונה שבספרד, אבל בסופו של דבר, הוחלט לבנות אותו בפריז לכבוד התערוכה העולמית שהתקיימה שם בשנת 1889, במלאת 100 שנה למהפכה הצרפתית. ללא ספק הוא אחד מהמבנים היפים והמרשימים ביותר.

© fotolia

מגדל פיזה

מגדל פיזה ידוע בשל היותו עקום, נמצא באיטליה ונבנה במשך 200 שנה. גובהו 58.36 מטר, משקלו המוערך של המגדל הוא 14,453 טון. ישנן אגדות המספרות שגלילאו גלילי ערך מראש המגדל ניסויים בכוח הכבידה ואולי בגלל זה מופיע פיזה ברשימת האתרים הפופולריים באיטליה במקום החמישי. בתחילת שנות ה- 2000 ביקרו בו כשני מיליון תיירים בשנה. גם אתם מוזמנים לבקר!

© צילום מסך מהאינסטגרם

הבית המשוגע

המבנה נמצא בארצנו הקדושה. יכול להיות שזכיתם לראותו ואם כן - הגיוני שחשבתם שהוא בטח בשיפוצים, כי הוא קצת נראה כמו לאחר שריפה, כאילו שנפל עליו מנוף, או פשוט שניהם. מדובר בבניין מגורים ברחוב הירקון שבתל אביב הבולט מאוד בסביבה. הוא נבנה בהשראת מבני מגורים בברצלונה ומתאפיין בצורות עקומות ומפוסלות הלקוחות מעולם הטבע ומזכירות צמחייה, שלדים או חלקים מגוף האדם. אז מי בא לגור שם?

© צילום מסך מיוטיוב

הקוליסאום

בואו נחזור קצת אחורה בזמן, לשנת 70 לספירה. במרכז רומא שבאיטליה, בנו את האמפיתיאטרון הגדול ביותר שנבנה אי פעם. הוא נחשב בימיו, גם כיום, לאחת מהיצירות הגדולות של ההנדסה והאדריכלות הרומית. בנייתו החלה על ידי הקיסר אספסיאנוס, והושלמה בשנות ה - 80 לספירה. הוא שימש בין היתר גם לתחרויות גלדיאטורים ותצוגות קרב כגון קרבות ימיים, מסעות ציד, הוצאות להורג, שחזורי קרב היסטוריים ודרמות מיתולוגיות. במהלך השנים נהרס חלק גדול ממנו בגלל רעידות אדמה ושוד עתיקות. הקוליסאום מהווה סמל של העיר רומא והוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בעיר. זהו הקולוסיאום, אשר נבחר להיות אחד משבעת פלאי תבל החדשים.

© צילום מסך מהאינסטגרם

טאג' מאהל

משמעות שמו היא "כתר הארמון". הוא נמצא במזרח ולפי האגדות, הוא נבנה על פי צוואת אשת הקיסר. במשך 22 שנה, הועסקו 20,000 עובדים לשם בניית המבנה ששמו המקובל הוא "טאג' מאהל". ישנה עוד אגדה, לפיה לאחר סיום בנייתו, כרת הקיסר את ידי האדריכל כדי שלא יוכל עוד לבנות מבנה מרהיב כזה. הוא מוגדר כאתר מורשת עולמית ובשנת 2007 ביקרו באתר 3.2 מיליון מבקרים, מתוכם 700 אלף תיירים זרים.

© צילום מסך מיוטיוב

 

תגובות