לגזור ולשמור: כך תצליחו בבגרות במתמטיקה. צילום: shutterstock. אילוסטרציה

לגזור ולשמור: כך תצליחו בבגרות במתמטיקה

לאחר שתרגלתם אין ספור פונקציות וחזרתם על הנוסחאות, תתקיים מחר (ב') "אימת כל הבחינות" - הבגרות במתמטיקה. כדי שתגיעו לבחינה הכי מוכנים שאפשר, הבאנו לכם באדיבות ד"ר רן יחיאלי, רכז מקצוע המתמטיקה ברשת החינוך אנקורי, את כל הטיפים שיעזרו לכם לצלוח אותה בשלום

מחר (ב') יבחנו אלפי תלמדים בבחינת הבגרות המאיימת מכל - הבגרות במתמטיקה. הם התכוננו בלי סוף, פתרו עשרות תרגילים ולא שכחו לשנן אף נוסחה, אך מחר יגיע רגע האמת. כדי לאפשר לכם להגיע לבחינה מוכנים וללא לחץ, הרי לכם עשרת כללי הזהב באדיבות  ד"ר רן יחיאלי, רכז מקצוע המתמטיקה ברשת החינוך אנקורי. כל מה שנותר לנו הוא לאחל לכם בהצלחה רבה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חברים, בלי לחץ בבקשה!

מבחן הוא רק מבחן ולחץ מיותר לא מביא להצלחה, אלא להפך.

אז כמה ללמוד?

חשוב שתלמדו ותתרגלו כל יום, אך אל תגזימו. חשוב גם לנוח ולישון מספיק, ולא לשכוח לעשות פעילות ספורטיבית – זה ממריץ את הדם, מעלה את מצב הרוח ומגביר את הריכוז.

לא לשכוח לעשות ספורט
לא לשכוח לעשות ספורט © Fotolia

אז מה ללמוד ובמה להתמקד?

הבחינה כבר ממש בפתח ובשלב זה רצוי לתרגל חומרים ברמת הבגרות (כמו בחינות בגרות קודמות, מבחני מתכונת וכדומה). מומלץ גם לתרגל חומרים שיש לכם פתרונות מלאים שלהם. תוכלו להיכנס ל-Ankori Online, אתר חדש וחינמי שיסייע לכם להתכונן טוב יותר לקראת הבגרות במתמטיקה.

איך עדיף ללמוד - ביחד או לבד?

כמובן שהתשובה תלויה רק בכם, אך בדרך כלל למידה משותפת עם חברים עוזרת וגם מהנה.

למידה עם חברים עוזרת © gettyimages

ומה לגבי היום שלפני?

למדו, אך לא עד מאוחר מאוד בלילה. חשוב לישון מספיק בלילה שלפני, לקום לפחות ארבע שעות לפני הבחינה ולאכול משהו מזין וקליל כדי שנגיע לבחינה מרוכזים, אך לא "כבדים".

אל תשכחו!

שימו לב מתי מתחילה הבחינה שלכם וחשבו את הגעתכם בהתאם. אל תשכחו תעודה מזהה, שני עטים כחולים או שחורים, מחשבון (ואם יש אחד נוסף – מומלץ להביא גם אותו), סרגל, שני עפרונות ומחק. אם אתם סובלים מקור או מחום – מומלץ שתביאו לבוש מתאים.

 

שימו לב שהכנסתם הכל לתיק
שימו לב שהכנסתם הכל לתיק © fotolia

 

ומה עם אוכל?

הביאו פרי (בננה מומלצת ביותר), משהו מתוק (חטיף אנרגיה, שוקולד, פירות יבשים), כריך וכדומה. אם תחוו נפילת סוכר או חוסר ריכוז, קחו ביס מרענן - האוכל עוזר לשמור על ריכוז ורמת אנרגיה, ואם הוא גם טעים לכם – אז על מצב רוח טוב.

ובזמן הבחינה? אל תמהרו!

קראו היטב את ההנחיות והדרישות. ודאו שאתם עונים על כל השאלות בהתאם לבחירה בשאלון. וכמובן על הסעיפים בכל שאלה.

אל תמהרו
אל תמהרו © GettyImages

התחילו בנושאים שבהם אתם חזקים יותר

אין חשיבות לסדר השאלות במחברת הבחינה, כל עוד עניתם על כל השאלות הדרושות. וזכרו לא "להיתקע" על שאלה אחת יותר מידי זמן! אם אתם לא מצליחים - עברו לשאלות אחרות. פתרון של שאלה יעלה את תחושת הביטחון ויסייע לכם בפתרון האחרות.

כל הכבוד! עוד רגע ומסיימים...

ואם סיימתם לפני הזמן – בדקו את עצמכם! אל תמהרו להגיש.

 

תגובות