אמ;לק: הפרשה שהסעירה בית ספר שלם. צילום: shutterstock. אילוסטרציה

אמ;לק: הפרשה שהסעירה בית ספר שלם

פיצוץ מנהרת החמאס, ביקור נתניהו בהודו ותאונה קטלנית בדרום. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורות החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בבגרות באנגלית? הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

פיצוץ מנהרת החמאס 

בתחילת השבוע, פורסם כי חיל האוויר השמיד מנהרת טרור של החמאס הדרום רצועת עזה, אשר עברה מתחת למעבר כרם שלום ומתחת לצינורות המובילים סולר וגז לעזה. המנהרה עברה דרך עזה, ישראל ומצרים כשהיא חודרת 180 מטרים אל תוך שטח ישראל.

ניסיון חיסול בלבנון

ביום ראשון אף התפוצצה בצידון, לבנון, מכוניתו של מוחמד (אבו חמזה) חמדאן, אחיו של אחד ממנהיגי חמאס בלבנון. הפיצוץ הוביל לפציעתו של חמדאן. בחמאס טוענים כי הוא נפצע קל ברגלו, תוך שהם הפנו אצבע מאשימה לישראל.

ביקורו של ראש הממשלה בהודו

השבוע, ביקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו יחד עם רעייתו בדמוקרטיה הגדולה בעולם, הודו. במרכז הביקור עמד שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות והניסיון להוציא לפועל את עסקת ייצוא הטילים של חברת רפאל הישראלית להודו בשווי של חצי מיליארד דולר. ביקור נתניהו מגיע על רקע הצבעת הודו באו"ם נגד ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל.

 יום שני

 ירי השוטר על עמיתו

לאחר שרכב פרץ מחסום משטרתי בלוד, התפתח מרדף, שכלל ירי באוויר בנתיבי איילון, שהסתיים במחל, הסירה בכביש החוף. המרדף הוביל לכך ששוטר ירה בשוגג בעמיתו, בלש משטרתי לפנות בוקר יום שני במהלך המרדף.  לבסוף, הוא פונה לבית החולים איכילוב בתל אביב והעונק לו טיפול רפואי במקום.

יום שלישי

פרשת תלמה ילין

השבוע נשמעו טענות מצד בוגרים של בית הספר תלמה ילין, שלפיהן מנחם נבנהויז, המנצח שלימד בעבר בבית הספר ביצע עבירות מין בתלמידיו. יום לאחר שנחשפה הפרשה, יצא המנצח לחופשה בלתי מוגבלת מהטכניון, בו הוא עובד בשנים האחרונות. מנהל תלמה ילין שלח מכתב להורים בו הוא הבהיר כי המעשים המיוחסים נעשו בשנות ה90 וכי "ביטחונם ושלמות גופם ונפשם של תלמידינו עומדים בראש מעיינינו".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © אלכס נסטר

 יום רביעי

פרשת המעונות

השבוע נערך שימוע נגד שרה נתניהו על פרשת המעונות בעת שהייתה בביקור בהודו עם ראש הממשלה. כזכור, פרשה זו עוסקת בהזמנת ארוחות ממסעדות בירושלים שעלותן מאות אלפי שקלים. פרליקטיה הגיעו לשימוע והציגו את טעונותיה השונות. 

תאונה קטלנית

ליאל אלמקייס, נער בן 13 ממצפה רמון נהרג לאחר שהרכב המשפחתי התנגש בגמל בכביש 40. בני המשפחה שהיו ברכב נפצעו. התאונה הקטלנית הזכירה פעם נוספת את הסכנה שבגמלים המשוטטים. למעלה מ-1,000 בני אדם ליוו את ליאל למנוחות ביום חמישי האחרון.

יום חמישי

מאמן חדש לבני סכנין

לאחר פגישה עם יו"ר מועדון בני סכנין, מוחמד אבו יונס, חתם בנין בבני סכנין לעונה וחצי. המאמן יחליף את פליקס נעים שפוטר. המהלך נסגר במהלך הפגישה בינו לבין יונס, אשר בה הביע בנין  את רצונו  להגיע לפלייאוף העליון. בנין יערוך את הופעת הראשונה ביום שני במשחק מול בית"ר ירושלים ויהיה מאמנה השלישי של הקבוצה במהלך העונה הנוכחית.

יום שישי

עוד סערה חורפית פקדה את ישראל. גשמים מהצפון ועד לדרום המלווים בסופות רעמים ורוחות חזקות. רוב הגשמים ירדו במהלך הלילה בין חמישי לשישי. לא מעט עצים קרסו על מכוניות וגרמו לנזקים. בחרמון נערם עוד שלג והשטפונות חזרו למדבר יהודה ולנגב. 

© צילום מסך מיוטיוב

יום שבת

האלוף במיל' דורון רובין הלך לעולמו היום (שבת) ביל 73 לאחר מאבק ממושך במחלה. רובין שירת במשך 28 שנים בצבא ובין היתר הקים את יחידת מגלן, שאחראית על השמדת מטרות בשדה הקרב וביצירת מודיעין. הוא פיקד על הגזרה המזרחית בלבנון והותיר אחריו את אשתו הגר וארבעת בניו, בהם מפקד סיירת נח"ל לשעבר, ברק רובין.

 

תגיות
תגובות