לראשונה בישראל: הבית החדש של יזמי העתיד. צילום פרטי

לראשונה בישראל: הבית החדש של יזמי העתיד

תמיד חלמתם להפוך את הרעיון הנוצץ שלכם למציאות, אך לא ידעתם מאיפה להתחיל? אין צורך שתמשיכו לשבור את הראש. מרכז נוער חדש שנפתח לפני כשבוע, ייתן לכם את כל הכלים, שיעזרו לכם להגשים את החלום

הוא נוצר עבור בני הנוער ומובל בעזרתם, נמצא במרכז הארץ ויאפשר לרעיונות של כל אחד ואחת מכם להמריא. זהו לא אחר מאשר שרונה האב, הבית של הנוער היוזם בישראל, שנפתח לפני כשבוע מתוך מטרה לשמש כבית חם לכל נער המעוניין ליצור. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 כשמו כן הוא, מתחם עבודה משותף הממוקם בשרונה, תוך שהוא מאפשר לכל נער להגיע וליהנות מקהילה המורכבת כולה מבני נוער יזמים, וכן ממנטורים שיאפשר לרעיונות שלכם לצמוח. כל זה תחת סביבה מעוצבת, אינטרנט אלחוטי חופשי ושולחנות המשמשים לעבודה, סדנאות, הרצאות, הקאתונים וימי שיא ייחודיים.

שרונה האב © צילום מסך מהפייסבוק

הרעיון להקמת המרכז הגיע אף הוא מנער לשעבר, שחיפש מקום ליצור בו. כשדניאל רפאל היה בן 18, הוא לא הבין איך עוד לא נוצר מקום לבני נוער שמתעסקים ביזמות וטכנולוגיה. "יש סטודיו למי שאוהב לרקוד, בריכה למי שאוהב לשחות, תנועות נוער למי שאוהב להדריך, אבל לילדים עם מחשבים שרוצים לתכנת אין מקום", הוא אומרץ "באותו הזמן לקחתי חלק בפרויקט 'לווין הנוער דוכיפת 1', שהתקיים במעבדת החלל בהרצליה, מה שגרם לי להוביל רעיון למתחם שבו בני נוער שעוסקים ביזמות וטכנולוגיה, יוכלו לפתח בו את הרעיונות שלהם. פניתי אז לעיריית תל אביב, מחלקת נוער וצעירים, ומשם זה התגלגל. קיימנו הרבה מאוד פגישות, הבאנו אנשים בכירים מהעירייה להאקתונים של בני נוער כדי שיראו שקיימים בני נוער יזמים שרק מחפשים מקום ליצור בו".

רותם דר, מנהלת המרכז, מספרת: "קיבלתי מפתחות לחלל ריק, עם אפשרות ליצור בשביל בני הנוער וביחד איתם. מה שמרגש הוא שבעירייה נותנים את המקום שבני הנוער יבואו אליו, שנמצא במרכז התעשייה. היום כל חברות ההייטק הגדולות נמצאות פה, והמקום נגיש  מאוד תחבורתית".

המקום שבו הנוער יכול לחלום
המקום שבו הנוער יכול לחלום © צילום מסך מהפייסבוק

היא מתארת את המחשבה הרבה שהושקעה במקום. "התחלתי לחקור איך זה קורה בעיריות, בעמותות, בארגונים וחברות גדולות כדי לנסות לאתר מודל שמדבר גם בני נוער וגם תעשייה. איך לערב את המנטורים שבאים מהחברות הגדולות ביותר, העירייה, ובני הנוער עצמם, שהם כוח אדיר ליצירת שינוי חברתי אם רק יתנו להם את הכלים והידע. איך יראה המקום ואיזה מסר הוא יעביר. בעידן בו הכלים זמינים, צריך מישהו שידע לכוון. הם מחפשים מקום לפגוש בני נוער כמוהם. ליצור קהילה של בני נוער יזמים שמדברים את השפה שמדבר העולם בחוץ".

לדבריה, מרכז היזמות החדש הוא הבית של הנוער. "הגעתי ממקום של עירייה, מקום  מסואב ומצאתי הזדמנות פז לחיות הרבה חלומות של בני נוער. להעביר אותם ממקום שהוא רק אונליין ומדברים זה עם זה באינטרנט, ליצירת מפגש. בני נוער שמתעסקים ביזמות חברתית ועסקית וטכנולוגית צריכים לראות את המקום הזה כבית בשבילם, כחממה ליצירת חלומות".

תגובות