בת 15 משתפת: "פיתחתי אנורקסיה בגלל אבא שלי". צילום: shutterstock. אילוסטרציה

בת 15 משתפת: "פיתחתי אנורקסיה בגלל אבא שלי"

לכולנו חשוב להרגיש שלמים עם עצמנו ולדעת שהסביבה מקבלת אותנו באהבה, אך מה קורה כאשר אנו מחליטים לקחת זאת צעד קדימה ומפתחים אנורקסיה?

 תופעת האנורקסיה עולה הרבה לכותרות בשנים האחרונות וגורמות לנו להיחשף ליותר ויותר בני נוער, אשר סובלים מההפרעה. הם לרוב בעלי דימוי עצמי נמוך ביותר, שוקעים בדיכאון עמוק ובעיקר מוותרים על הארוחות הסדירות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בדומה לבני נוער רבים, גם נערה בת 15 שיתפה את גולשי אתר "askpeople" בהפרעת האנורקסיה שפיתחה. לדבריה, אביה אוכל בצורה בריאה ומועטת, ועם הזמן היא הושפעה מהרגלי התזונה שלו והחלה לדגול בהם. "כל הזמן הסתכלתי עליו ועשיתי כמוהו, ולאט לאט פיתחתי אצלי את כל הדברים שהוא עשה. ממש פיתחתי אצלי אנורקסיה".

© צילום מסך

עוד היא מציינת כי לאביה אכפת מאוד ממנה ועושה ככל שביכולתה על מנת לסייע לה להתמודד עם ההפרעה, אך לעתים הוא חש שמדובר בהצגה. בעקבות כך, היא מרגישה כי אין לה טעם להמשיך להילחם באנורקסיה והחליטה להרים ידיים. "הוא חושב שאני סתם עושה הצגות רק כדי לנצל את זה שהיה לו אכפת מהכל ושהוא דואג תמיד. אני לא רוצה יותר להילחם באנורקסיה. הרמתי ידיים, אין לי בשביל מה".

בת ה-15 פנתה לגולשי האתר מתוך ייאוש ותקווה למצוא פתרון למצבה. "אני חושבת שאת צריכה לדבר איתו ולהסביר לו איך באמת את מרגישה. בלי קשר לחמי בשביל עצמך ולא בשביל אבא שלך. את לא רוצה להיות אנורקסית, לכי לדיאטנית או שתעשי לעצמך תזכורת בטלפון ותאכלי", הציעה אחת הגולשות. גולש אחר הציע לה לפנות לגורמים אחרים שיכולים לעזור לה. "פני ליועצת בית הספר או למישהי שאת סומכת עליה - דודה, אחות, חברה בוגרת וספרי לה. אם לא תטפלי בזמן - יהיה יותר גרוע. את בגיל ההתבגרות ומחסור באבות המזון יכול לעשות לך נזק מאוד גדול בכל ההתפתחות שלך, אז חשוב שתטפלי בזה עכשיו".

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם לא להרים ידיים לא משנה מה. אנחנו יודעים שאתם מסוגלים!

 

תגובות