מדריך פרוגי לל"ג בעומר ידידותי לסביבה. מערכת

מדריך פרוגי לל"ג בעומר ידידותי לסביבה

"פרוגי" מגישה לכם את המדריך המלא לעריכת מדורה בל"ג בעומר, תוך כדי התחשבות באיכות הסביבה. החל מאיסוף חומר הגלם למדורה, קיום המדורה ועד לסיום החג הדליק במיוחד

ל"ג בעומר מתקרב ואיתו מגיעות המדורות הרבות. אז נכון, מדורות לעולם אינן מועילות לסביבה, אבל אם בכל זאת החלטתם שאתם לא מוותרים על מדורת ל"ג בעומר עם החברים, אתם מוזמנים לקרוא את מדריך "פרוגי" להפיכת המדורה לידידותית יותר למען איכות הסביבה.

אז כמה עולה לנו לעשות מדורה עם החבר'ה מהתיכון?

1. אל תכרתו עצים או תשברו ענפים מעצים חיים. זה כואב להם. גם אם אתם מוצאים ערימה של ענפים, אל תגעו בה, כי היא יכולה לשמש כמקום לקינון של בעלי כנף. 

2. השימוש בעצים מכוסים בלכה, צבע ודבק, רעילים מאוד לסביבה ברגע שאנחנו מכניסים אותם לאש. שימוש בעצים אלו גורם לזיהום סביבתי שיכול להימשך גם מספר ימים אחרי המדורה. 

3. לא מומלץ להשליך למדורה חומרי פלסטיק, סוללות, ניילונים ותרסיסים. חומרים אלה גורמים לפליטה של חומרים מסרטנים ומזהמים לאוויר, עם שריפתם.

4. צמצמו את מספר המדורות בעיר שלכם! אם אפשר להצטרף לקבוצה גדולה אחרת או לערוך מדורה רבת משתתפים, זה הדבר שיהיה הכי טוב גם לכם מבחינה חברתית וגם לזיהום האוויר, שיסבול מפחות מדורות בחג. 

5. את המדורה יש להקים באזורים פתוחים ללא סכנת התלקחות. שדות קוצים הם מקומות מועדים לפורענות והאש יכולה להתפש בהם במהירות. את בסיס המדורה עשו בתוך בור שתחפרו באדמה. כשתסיימו את המדורה, תכסו אותה באדמה וכך לא תסתכנו בהתלקחות מחדש. 

6. החשוב מכל, הביטחון האישי שלכם. אל תנסו לללבות את האש בעזרת חומרי בעירה מסוכנים. זה לא המנגל הקטן בחצר הבית, זו מדורה גדולה בכמה מונים.

תגובות