שחיין עם שיתוק מוחין: "רוצה לייצג את ישראל באולימפיאדה". צילום: דינה פרוקופינקו

שחיין עם שיתוק מוחין: "רוצה לייצג את ישראל באולימפיאדה"

ניקיטה פרוקופינקו, בן ה-14 וחצי אומנם בעל שיתוק מוחין, אך אין זה מונע ממנו להיות שחיין תחרותי. הוא זכה עד כה בחמש מדליות וממשיך להתאמן מדי יום בכל המרץ, על מנת להגשים את החלום הכי גדול שלו ולהגיע לאולימפיאדה • טור אישי

שמי ניקיטה פרוקופינקו ואני שחיין תחרותי בן 14 וחצי. אני גר בקריית ים, לומד בחטיבת הביניים "רודמן" והיום אני משתתף בפרויקט פרח שחייה פראלימפי, עוד מאמץ קטן אגיע לאולימפיאדה. נולדתי פג בשבוע ה-27 וכשיצאתי מבית החולים כעבור 60 יום, הרופאה אמרה להורים שלי שיש לי שיתוק מוחין ושאני חסר סיכוי. לעולם לא אוכל ללכת, לעמוד, לדבר, לכתוב או לעשות את הפעולות הפשוטות ביותר. אז אמא שלי אמרה: "אז מה?"

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ההורים שלי החליטו להשקיע בי, התחברו לארגון "אילן", וקיבלתי את כל הצרכים המיוחדים והטיפולים המוטורים ממרכז שיקום והספורט איל"ן חיפה. אמי התפטרה מעבודתה, על מנת להתרכז בטיפול בי וכדי שתוכל להיות הסייעת הצמודה שלי המתלווה אליי ללימודים ולכל פעילות. היום, אני אומנם לא יכול ללכת באופן  עצמאי, אבל היד השמאלית שלי מתפקדת והימנית פחות. אני יכול להקליד על מקלדת המחשב והכי חשוב – אני מדבר והמון.

"ממשיך בשיא המרץ" © דינה פרוקופינקו

אני אוהב את המים יותר מכל דבר אחר (אחרי ההורים שלי כמובן). לפני שנתיים וחצי, נכנסתי לבריכה במרכז הספורט של איל"ן ומיד הבנתי שמצאתי את המקום הנוח שלי. התנועות שלי נעשו הרבה יותר נוחות וקלות, המים מרגיעים אותי מאוד ומעניקים לי תחושת נוחות ובעקבות כך הביטחון העצמי שלי רק הלך וגבר. יום אחד, המאמן שלי יעקב בלינסון, המליץ שאתחיל להשתתף בתחרויות שחייה בסגנון גב. מאז, אני מקפיד להתאמן במשך ארבע פעמים בשבוע, אינני מפסיד שום אימון והתוצאות מדברות בעד עצמן. זכיתי בחמש מדליות, מתוכן שלוש זהב ואני ממשיך בשיא המרץ כדי לכבוש את היעדים הבאים - אליפות ישראל, אליפות אירופה והאולימפיאדה הפראלימפית.

לא תמיד היה לי קל לשלב בין הלימודים והשחייה המקצועית, שכן ברוב השבוע אני נוסע לאימון מיד לאחר הלימודים. אך הוריי לא ויתרו לי.ואני לומד ומשקיע הרבה יותר, וזה השתלם לי - אני תלמיד מצטיין. אין לי ספק שהשחייה תרמה רבות להצלחה שלי בלימודים, כי כשמאמינים בך ואתה מצליח לעשות דברים שאף אחד לא חשב שתצליח כשנולדת, זה נותן מוטיבציה אדירה להצליח גם בתחומים אחרים בחיים. היום, אני מגיע לספסל הלימודים רגוע הרבה יותר ובוטח בעצמי. אני מרגיש שאני מוצלח הרבה יותר מאחרים וזה נותן לי הרגשה טובה. המאמן שלי הכניס אותי לפרויקט פרח פראלימפי וזו המטרה הבאה שלי בחיים - לייצג את ישראל באולימפיאדה פראלימפית שתתקיים בפריז 2024.

"מרגיש שאני מוצלח" © דינה פרוקופינקו

רבים שואלים אותי מי המודל שלי ולי אין ספק שמדובר בניק וויצ'יץ'. האיש נולד ללא ידיים ורגליים והייתה לו התמודדות לא פשוטה בכלל עם החיים. היום, הוא נשוי, אב לבנות תאומות ומעביר הרצאות בכל העולם. הסיפור שלו גורם לי לא רק למוטיבציה אדירה, אלא להבין שהכל אפשרי בעולם שלנו ושאין שום מגבלה. התחרות הבאה שלי היא אליפות ישראל שתערך בעוד מספר ימים, אך אם תשאלו אותי - נתראה באולימפיאדה. 

"מצעד הפרוטות" - יום ההתרמה השנתי של עמותת איל"ן יתקיים ביום שלישי, ה-13 במרץ 2018. במהלכו, יפקדו אלפי תלמידי בתי הספר את בתי התושבים ברחבי הארץ לגיוס תרומות לארגון.

 

 

תגובות