קשה להתבגר: עשר המכות של כל נער בגיל ההתבגרות. צילום: Shutterstock

קשה להתבגר: עשר המכות של כל נער בגיל ההתבגרות

מי אמר שרק לעבריים במצרים היה קשה? מה שבטוח הוא שלא בני הנוער. לכבוד חג הפסח, ריכזנו עבורכם רשימה של עשר המכות הכי נוראיות, אשר איתן כל מתבגר ומתבגרת צריכים להתמודד. מוכנים להתמודד עם פרעה של שנת 2018?

לא משנה איך תהפכו את זה, כולנו די דומים. כיוצא בזאת, רבים מאיתנו, המתבגרים, חווים חוויות דומות ואף מתמודדים עם קשיים דומים. באווירת החג, קבלו עשרה קשיים הנפוצים בחיינו בגרסה מיוחדת לכבוד פסח. אנחנו בטוחים שגם אתם תצליחו להזדהות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מכת בחורות (או בחורים כמובן)

גיל ההתבגרות ידוע גם כתקופה, שבה מתחילים להתפתח קשרים בין שני אנשים שהם, איך נגיד... קצת יותר מסתם ידידים. העולם הזוגי נהיה נחלתם של כל בני הנוער והופך לברכה וקללה כאחת. הסחרור המגיע עקב הופעת ההזדמנות הזוגית יכול להיות מקפצה לאושר, אך גם יכול להוות מכשול בדרך למטרות שהצבתם. אהבה נכזבת, פרידות, ריבים... אנחנו צריכים להמשיך, או שהבנתם את הנקודה?

זוגיות זה לא דבר תמיד קל
זוגיות היא לא תמיד דבר קל © giphy

בעיות מלתחה

כל מספר חודשים מתחשק לכם לעשות שינוי כולל בארון. בכל פעם מדובר בשינוי אחר - בחורף הכל שחור ולבן, בקיץ רק שמלות, בחורף הבא רק סוודרים... האמינו לנו, אפילו אנחנו הפסקנו להבין את עצמנו! חוסר ההחלטיות בכל מה שקשור למה אנחנו אוהבים ללבוש בסוף ישגע אותנו.

שמלות או סוודרים?
שמלות או סוודרים? © giphy

 עבודות או לא להיות

כשאתם בני 15, תנאי הקבלה הוא להיות מעל גיל 16. כשאתם בני 16, תנאי הקבלה הם מעל גיל 18. עד שהגעתם לגיל 18 המעסיקים מחפשים עובדים אחרי צבא. אוף, נראה כי למעסיקים הפוטנציאליים יש תכנית זדונית למנוע מאיתנו להשתכר בכבוד.

רק רצינו קצת כסף © giphy

לנהל את הזמן נכון

תוך כמה חודשים ספורים אנחנו הופכים לאנשים בוגרים עם מחויבות ומטלות שונות ומשונות. פתאום צריך לחשוב על העזרה בבית, העבודה, הלימודים והחוגים, ולא רק על החברים והזמן הפנוי. איך עושים את זה פתאום? מישהו מוכן להתחלק איתנו בעומס?

איך מספיקים הכל?
איך מספיקים הכל? © giphy

כסף, כסף, כסף!

פתאום גיל 16 הגיע ועמו ההוצאות הרבות - תאוריה, רישיון, פסיכומטרי, מיקודיות לבגרויות ומלא לחץ מצד ההורים שמבקשים מאיתנו לחסוך כסף. איך אנחנו אמורים לעשות את זה? העיקר רצינו לטוס עם החברים בסוף השנה...

אם רק היה לנו יותר כסף...
אם רק היה לנו יותר כסף... © giphy

דילמות, כל כך הרבה דילמות

באיזו מגמה לבחור, עם אילו חברים לבלות, האם לדחות את הוצאת הרישיון ומה לעשות בנוגע למציאת עבודה?  גיל הנעורים הוא גיל מלא באפשרויות, בבחירות, בדילמות ובהתלבטויות. אנו לא יודעים מה אתכם, אבל אנחנו כבר השתגענו מהן.

כמה דילמות!
כמה דילמות! © giphy

תחבורה ציבורית

התלות שלנו בתור בני נוער בתחבורה הציבורית עוד תוציא אותנו מדעתנו! די מבאס לאחר לבית הספר בכל בוקר מחדש, לפספס מפגש חברתי, כי אין איך להגיע ולהתפלל שוב ושוב שהאוטובוס יגיע לשם שינוי.

גם לנו נמאס לחכות
גם לנו נמאס לחכות © giphy

יחס מזלזל מכולם

זה בדיוק הגיל בו כולם מרשים לעצמם לדרוך עליכם כי מה לעשות, אתם לא מבוגרים באמת! רוב הניסיונות שלכם להתבגר ולקחת החלטות חשובות נתקלות, לצערנו, באנשים שבטוחים שהם יודעים מה טוב עבורכם. תנו לנו לגלות לכם סוד, אתם מספיק בוגרים בשביל לבחור את שלבי ה"טוב" ו"רע" לפיהם תחיו.

אנחנו יודעים מה אנחנו אומרים
אנחנו יודעים מה אנחנו אומרים © giphy

איזון בתחומי החיים

בדיוק כשהלחץ בלימודים מתחיל, ואתם מלאי מוטיבציה להשקיע, הבוס החליט שאתם לא עובדים קשה מספיק. מכאן והלאה אתם מוצאים את עצמכם במצב בלתי אפשרי של חמש משמרות בשבוע, לחץ, מבחנים ובעיקר עם ניסיון לחיות חיים שפויים.

כמה לחץ? © giphy

הורים לחוצים

ועד שהצלחתם לאזן הכל, ההורים החליטו להיות מעורבים יותר. במילים אחרות, הם מרשים לעצמם לעשות לנו הרצאות סוחפות ומרגשות (וגם קצת מיותרות) על איך לחיות חיים. הלו, אבא - אמא! תנו לנו לעשות את הפשלות שלנו.

תנו לנו לעשות את שלנו © giphy

 

תגובות