המחאות החשובות: צעדת מלח ופסטיבל מוזיקה אייקוני  . צילום: fotolia

המחאות החשובות: צעדת מלח ופסטיבל מוזיקה אייקוני

מחאה שהתחילה מגבינה, צעדת המלח ופסטיבל מוזיקה אייקוני - המחאות הכי משונות ומיוחדות בהיסטוריה מוכיחות שאפשר לשנות את העולם בצורה יצירתית

לאורך ההיסטוריה, קמו מחאות רבות שנועדו להילחם בתופעות רעות וכואבות. הבאנו לכם חמש מחאות חשובות יותר וחשובות פחות, שהן לא סתם מחאות, אלא מחאות יצירתיות ואף קצת משונות!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

צעדת המלח בהודו

בשנת 1930, לפני 88 שנה, כשהודו עוד הייתה מושבה של בריטניה (כלומר, הודו הייתה תחת שליטתה של בריטניה), הטילו הבריטים חוק שאסר על ההודים לאסוף או למכור מלח, כדי לא לפגוע בהכנסות של עסק המלח הבריטי. איסור זה נשמע אולי טיפשי, אך בשביל ההודים הוא היה משמעותי מאוד, משום שהוא ביטא את התחושה שהם חסרי כל חירות מול הבריטים. בתגובה לאיסור, אסף מהטמה גאנדי, המנהיג הרוחני של ההודים את תומכיו והחל לצעוד ברחבי הודו ולאסוף מלח בים הערבי. מספר הצועדים הלך וגדל, והתקשורת העולמית התעניינה מאוד בצעדה שהייתה למעשה מחאה שאינה אלימה. הודו השתחררה משליטת הבריטים רק בשנת 1947, אך צעדת המלח חיזקה את מעמדו של גאנדי, שהפך למנהיג חשוב ומוערך עד היום, שמאמין בפתרון בעיות וסכסוכים בדרכים לא אלימות. אז נכון שהחופש של הודו התחיל מסתם תבלין, אבל כמו שסבתא תמיד אומרת - בלי תבלינים אין אוכל!

© Keystone/gettyimages_IL

המחאה הכי מוזיקלית בעולם

מלחמת וייטנאם הייתה מלחמה קשה מנשוא שנמשכה 16 שנים, בה נלחם צבא ארצות הברית נגד וייטנאם. האזרחים בארצות הברית לגמרי מאסו במלחמה ובכמות החיילים שנפלו בה ולכן, הקימו מחאה גדולה וצבעונית שדיברה על שלום ואהבה. אמנם הסיבה למחאה היא עצובה יותר מאשר מצחיקה ומשונה, אבל המחאה עצמה הייתה יוצאת דופן: האנשים לבשו בגדים מוזרים עם הדפסים צבעוניים, גידלו שיער ארוך והרכיבו משקפיים בצורות לא רגילות. השיא של המחאה היה בפסטיבל וודסטוק, פסטיבל חד פעמי שהתקיים בעיר וודסטוק בסוף שנות ה-60. זה היה פסטיבל רוק בן שלושה ימים שבו הופיעו הלהקות הטובות ביותר באמריקה. בנוסף, בעקבות מחאות אלה נכתב המחזמר שיער, המספר על "ילדי הפרחים" שהשתתפו במחאות אלו למען שלום, אהבה, חופש ושוויון.

b0bfd3968bbee
b0bfd3968bbee © Tree Lions/gettyimages_I

שם מוזר לנערה חמודה

נערה אמריקאית בת 19 החליטה לשנות את שמה בתעודת הזהות וברישיון הנהיגה לכתובת אתר אינטרנט שבו יש הסבר על המחאה נגד ביצוע ניתוחים בבעלי חיים, כאות מחאה על ניסויים וניתוחים בבעלי חיים. זאת בהחלט דרך אמיצה מאוד להילחם על עקרון חשוב.

מחאת הקוטג'

המחאה הזאת החלה מקוטג'. (כן שמעתם נכון, קוטג'). בשנת 2011 בישראל, קם חרם בישראל שקרא לישראלים להחרים את הקוטג' בשל מחירו הגבוה. בחור אחד בשם איציק, פתח קבוצת מחאה בפייסבוק שהפנתה את תשומת לבם של אנשים רבים. בעקבות מחאה זו קמה המחאה החברתית הגדולה ב-2011, מחאה שבה התיישבו ישראלים באוהלים ברחובות תל אביב ומחו על יוקר המחייה בארץ. ולחשוב שהמחאה הענקית והחשובה הזאת התחילה מגבינה…

© צילום מסך מפייסבוק

אנשי השלג הכועסים

בשנת 2010, צולמו שני אנשים שהתחפשו לאנשי שלג כאות מחאה (או יותר נכון, כאקט להעלאת המודעות) על ההתחממות הגלובלית. ההתחממות הגלובלית היא תופעה מסוכנת ביותר שמאיימת על כדור הארץ ועל בני האדם והחיות בו. כיום אנשים רבים בעולם מנסים לחולל שינוי בתחום ולהפוך את העולם לפחות מזוהם ויותר נקי, ושני האנשים הנחמדים הללו מברלין בהחלט הצליחו לעורר את תשומת לבם של עיתונאים ואנשים ברחבי העולם.

לסיכום, האם יש משהו בעולם שאתם חושבים שהוא לא נכון - מזיק לטבע, לאנשים או לחיות? רוצים לחולל שינוי? כולם יכולים לשנות את העולם, אם רק נעבוד זה עם זן ונחשוב בצורה יצירתית, כדי לגרום לעולם הנפלא רק להשתפר!




תגובות