להתראות בלאק אאוט: כך תזכרו היטב את החומר במבחן . צילום: Fotolia. אילוסטרציה

להתראות בלאק אאוט: כך תזכרו היטב את החומר במבחן

שוכחים איפה שמתם את המפתחות בבית? תמיד מקבלים בלאק אאוט ברגע האמת? יש לנו בשורות טובות בשבילכם - ישנן מספר דרכים, שיעזרו לכם לזכור את החומר גם בזמן הבחינה. רק אל תשכחו שקראתם את הכתבה הזו בפרוגי

רבים מאיתנו פתאום שוכחים את החומר שלמדנו במשך שעות דווקא ברגע הכי קריטי - מעמד הבחינה. כדי לעזור לכם להימנע מהבאסה בבחינות הבאות, הרי לכם חמש עצות שהקפדה עליהן, עשויה לסייע לכם לזכור את החומר ולקבל את הציון המיוחל.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לאכול נכון

האוכל שאנו אוכלים משפיע על האופן והדרך שבהם אנו מתפקדים בהמשך היום. מחקרים הראו שמאכלים העשירים בויטמינים עשויים לעזור למערכת העצבים ולתרום חלק משמעותי בשיפור הזיכרון שלנו. על כן, רצוי שתקפידו על אכילת מאכלים מזינים, כמו דגים, פירות, ירקות ואגוזים.

אל תשכחו לאכול ירקות ופירות © Shutterstock

Go To Sleep

לשינה ישנה השפעה חשובה על התפקיד היום יומי שלנו. על כן, מומלץ לבני הנוער להקפיד על שינה טובה הנמשכת 8-10 שעות בלילה. תוהים למה? במהלך השינה המוח פועל לקבלת זיכרון של מידע חדש שלמדנו במהלך היום. ומעבר לכך, גם למוח שלנו מגיע לנוח קצת לאחר שהפעלנו אותך במשך כל היום, לא? 

התחילו ללכת

תנועה גופנית ממריצה את מחזור הדם ותורמת רבות לזרימתו ולהגעת החמצן, כך שלמעשה היא משפיעה על הביצועים שלנו במהלך היום וכן אף על הזיכרון שלנו. אפילו עשר דקות של הליכה מדי יום, או ענפי ספורט אחרים, כמו רכיבה על אופנים, ריקוד או שחייה, ישפרו את התוצאות שלכם פלאים.

שמרו על כושר © Fotolia

שימו לב

חשוב לשים לב לדברים הקטנים, להתמקד ולהקשיב. הקשבה היא חלק חשוב מאוד בזיכרון שלנו ואתם תראו שכאשר תקשיבו למורה לספרות המתאר אמצעי המופיע בשיר ותתרכזו בשיעור יהיה לכם הרבה יותר פשוט, מועיל ומלמד מאשר רק  לשנן ו״להקיא״ את החומר במבחן.

חזור ושוב

כאשר אתם פוגשים את החומר כמה שיותר פעמים, כך הוא לאט לאט מתחיל להיצרב בתת המודע שלכם ומהווה מרכיב חשוב בזיכרון. חשוב שתחזרו כמה שיותר על החומר שלמדתם. שיטה זו תעזור לכם לדעת טוב יותר את החומר בהיסטוריה או באזרחות ואפילו לפתור את התרגלים המסובכים במתמטיקה.

ג
חזרו על החומר שוב ושוב © gettyimages

 כתבה זו אינה מהווה תחליף לכל התייעצות עם מומחה. כל הכתוב לעיל הינו בגדר המלצה בלבד.

 

 

תגובות