בת 17: "האם צה"ל רואה בי נתונים בלבד?". צילום: shutterstock. אילוסטרציה

בת 17: "האם צה"ל רואה בי נתונים בלבד?"

הצו הראשון הוא השלב הראשוני והחשוב ביותר, אותו עוברים כל נער ונערה בישראל בדרך לתהליך הגיוס. אך לא אחת קורה שהנתונים שקיבלנו במבחנים הפסיכוטכניים אינם משקפים את היכולות שלנו וגורמים לנו להתמלא באכזבה. מה עושים במקרה כזה? הצביעו לסקר

אחת החוויות המשמעותיות שמכיר כל תלמיד שהגיע לכיתה י"א הוא תחילת המסע הגדול בחיינו - המיונים לצה"ל, שנפתחים עם הביקור הראשון שלנו בבקו"ם (בסיס קליטה ומיון) בצו הראשון, אותו עוברים פעם אחת. מדובר ביום חשוב, בו נקבעים נתוני האיכות שלנו (הקב"א והדפ"ר) וכן הפרופיל האישי, שמשפיע על התפקידים אליהם נוכל להתמיין בהמשך. אבל, לעתים קורה שלמרבה הצער המוטיבציה הגבוהה והכישורים השונים שלנו אינם באים לידי ביטוי בנתונים האישיים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

כך גם קרה לנערה בת 17, שפנתה לגולשי אתר askpeople. לדבריה, כל חייה היא נחשבה לילדה מצטיינת והציפיות ממנה היו גבוהות. בעקבות כך, היא וסביבתה הקרובה התאכזבו למראה הנתונים אותם קיבלה בצו הראשון. 

© צילום מסך

"כשקיבלתי את הציונים האלו הרגשתי כאילו חרב עליי עולמי והתאכזבתי מאד עד כדי דמעות. מקריאה באינטרנט הבנתי שאלו נתונים ממוצעים, אבל אני לא מרגישה שהיכולות שלי משתקפות בהן.  האם צה"ל רואה בי נתונים בלבד? זה אומר שלא אקבל זימונים למיונים מעניינים, אהיה ג'ובניקית חסרת חשיבות ולא אזכה לתרום לצבא באמת היכן שאני מסוגלת? אני מאמינה שיש בי יותר מזה", כתבה הנערה.

הגולשים מיהרו לתמוך בנערה וכתבו כי הציונים שקיבלה מאפשרים לה להתקבל לתפקידים מגוונים. "הנתונים שלך בסדר גמור! מעבר לתפקידי מודיעין מסוימים ומסלולים מיוחדים אחרים, הנתונים שלך לא יפגעו בכלום, הם מתאימים גם לקורס קצינים", הגיבה אחת הגולשות.

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם לא להרים ידיים אף פעם ולהילחם למען מה שחשוב לכם.

 

https://www.askpeople.co.il/question/218935

תגובות