שנה של הגשמה עצמית: "אנחנו נקבע אם נצליח או ניכשל". צילום: Fotolia

שנה של הגשמה עצמית: "אנחנו נקבע אם נצליח או ניכשל"

"כמה פעמים הבטחתם שתסיימו את עבודת הקיץ כבר ביום הראשון של החופשה ובפועל התחלתם אותה רק בשבוע האחרון? כמה מכם הבטחתם לעצמכם להיות פתוחים לאנשים חדשים, אבל כל השנה נשארתם רק עם מעגל החברים המוכר?" • טור אישי, שיגרום לכם לחלום בגדול ולעמוד במטרות

שנה חדשה היא התחלה חדשה של כל אחד מאיתנו והיא מלווה בלא מעט משברים ופחדים. כולנו חוששים מהלא נודע וממה שיהיה אחרי שנעשה צעד שישנה לנו את כל המוכר והידוע. לפעמים גם נדמה לנו כי התחלות חדשות מפחידות רק אותנו וזה מה שמכניס אותנו לעוד יותר לחץ, על אף שכולנו בני אדם שחוששים לעיתים מהשינויים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הערב (א'), אנחנו מציינים את ראש השנה החדשה, שפותח בפנינו הרפתקה חדשה ומסקרנת, לצעד שאלות שעולות לכל אחד מאיתנו בראש, כמו: האם נצליח בלימודים? מה יהיה עם החברים? איך יהיה לנו בתנועת הנוער? עם המשפחה? עם חיי אהבה? במקום העבודה? מה יהיה השנה?

"האם נצליח בלימודים? מה יהיה עם החברים?" © צילום: shutterstock

אבל לפני כל אלו, אני מזמינה אתכם לשחרר רגע את כל הדאגות שמסתררות בפנים. בואו ננשום עמוק ונבין שאנחנו אומנם לקראת דרך חדשה, שיכולה להיות מסובכת ומפותלת, אך אחרי הכל, כל אחד עובר את זה. צריך לזכור להיות חזקים ברגעי משבר ולדעת לקום מהנפילות שלנו.

נכון, לכולנו יש את ההבטחות האלו בתחילת שנה ולא כולנו באמת מיישמים אותן. כמה פעמים הבטחתם שתסיימו את עבודת הקיץ כבר ביום הראשון של החופשה ובפועל התחלתם אותה רק בשבוע האחרון? כמה פעמים הבטחתם לשמור על מחברות מסודרות ובעצם… נשארה לכם מחברת אחת לכל המקצועות בסוף השנה? כמה מכם הבטחתם לעצמכם להיות פתוחים לאנשים חדשים, אבל כל השנה נשארתם רק עם מעגל החברים המוכר? כמה פעמים הבטחתם להיות סבלניים יותר כלפי המשפחה שלכם ובכל פעם מחדש לקחתם אותם כמובן מאליו?

התחלות חדשות זה אכן דבר מפחיד, אבל תארו לכם מה היה קורה אם היינו יכולים לסלול עבור עצמנו את הדרך שבחרנו? אם היינו מסוגלים לבנות את מה שקיווינו שיקרה? אז זהו, שאנו אחראים על העתיד שלנו! אנחנו ולא אף אחד אחר. אנחנו אלו שנקבע אם נצליח או אם ניכשל. אנחנו אלו שנקבע האם במקרה של כישלון נקום ונלמד מהטעות, או נשאר מדוכאים ונתלונן. אנחנו אחראים על איך ייראה השביל לעבר המטרה שלנו.

"בואו נסכם שאתם חייבים לעמוד במטרות"
"בואו נסכם שאתם חייבים לעמוד במטרות" © צילום: Fotolia

במקום להציב לעצמנו 30 יעדים ולא לעמוד באף אחד מהם, בואו נתחיל בלהציב שלושה יעדים - שלוש מטרות שאתם מבטיחים לעצמכם ליישם. מטרה אחת בפן הלימודי, מטרה אחת בפן החברתי ומטרה אחת בפן האישי. בואו נסכם שאתם חייבים לעמוד במטרות האלו, הרי שמדובר בשלוש מטרות בלבד.

אז איך תעמדו בהן? כתבו לעצמכם פתקים ברחבי החדר שיזכירו לכם את המטרות, העזרו בחברים שיעזרו לכם לעמוד בהן ועשו הכל כדי להגשים את היעדים האלו. ברגע שתראו שהצלחתם ואשתם עומדים באתגר, הוסיפו לעצמכם עוד ועוד מטרות בהדרגה, כך שתהיו בטוחים שההבטחות שלכם הן לא אמירות לשווא.

ולסיום, אני קוראת לכם לא לפחד מהתחלה חדשה, שכן כל התחלה מביאה עמה סיפור חדש. מאחלת לכם להתאהב ולהצליח בכל אשר תעשו, להתנדב ולהשפיע בסביבה שלכם, אך גם לנוח ולהירגע. מי ייתן ותגשימו את עצמכם ואת כל היעדים שתציבו לעצמכם השנה!

© צילום: Fotolia

 

תגובות