אמ;לק: הקרב על אירוח אירוויזיון 2019. צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: הקרב על אירוח אירוויזיון 2019

הייתם עמוסים בשבוע הראשון ללימודים? לא הספקתם לקרוא כותרות? אין לכם מושג איזו שביתה הסתיימה ואיפה יתקיים האירוויזיון? הכנו עבורכם את סיכום חדשות השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

 השבוע הזה בהחלט היה עמוס. רובנו היינו עסוקים בלחזור לשגרה, להתרגל למערכת החדשה ולנער את האבק מעל המחשבון שלנו ולא תמיד הספקנו לקרוא על חדשות העולם הגדול. ולכן, מטניס עד לאירוויזיון, דרך הבחירות המקומיות, גודל האוכלוסייה הישראלית ועוד, הרי לכם כל מה שחשוב שתדעו על השבוע החולף.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

תחילת שנת הלימודים תשע"ט

שנת הלימודים החדשה נפתחה עם 2.3 תלמידים ו-1194 אלף עובדי הוראה. מתוך התלמידים שהגיעו לבתי הספר, עשו את צעדיהם הראשונים לעבר ספסל הלימודים כ- 167 אלף תלמידי כיתות א' וכן כ-131 אלף תלמידי י"ב יחתמו השנה 12 שנות לימוד במערכת החינוך. לכבוד שנת הלימודים תשע"ט, ערכנו בפרוגי ראיון מיוחד עם שר החינוך, נפתלי בנט, בו הוא סיפר על כל מה שמצפה לנו השנה.

© צילום: GettyImages

שני

הסתיימה השביתה במעונות היום

לאחר שביתה בת יום, אשר במהלכה, נשארו 80 אלף פעוטות בבתים במקום לחזור למעונות בפתיחת שנת הלימודים תשע"ט, הגיעו שני הצדדים להסכם ושנת הלימודים במעונות היום נפתחה. במסגרת ההסכם, הוחלט על העברת מענקים חד פעמיים למטפלות ועל הקמת ועדה שתבחן את תקינות המעונות.

מוניקה לוינסקי עזבה ראיון עם יונית לוי

ביום שני נערה ועידת המשפיעים של חברת החדשות בבנייני האומה. במהלך האירוע, ראיינה מגישת החדשות, יונית לוי, את מוניקה לוינסקי, פעילה חבתית נגד בריונות ברשת ומעצבת אופנה אמריקאית, שהתפרסמה לפני 20 שנה בעקבות פרשת המין שניהלה עם הנשיא דאז, ביל קלינטון. במהלך הראיון, לוי שאלה את לוינסקי האם היא מצפה להתנצלות אישית מקלינטון על המקרה, שכלל ניצול יחסי מרות. בתגובה לוינסקי אמרה כי היא "לא מסוגלת לעשות את זה" וירדה מהבמה. מאוחר יותר, צייצה לוינסקי כי היא מתנצלת בפני הצופים המאוכזבים, אך שירדה משום שסוכם מראש כי לא ישאלו שאלות על נושא זה בראיון: "עזבתי משום שזה חשוב מתמיד שנשים יאבקו ולא יתנו לאחרים לשלוט בנרטיב שלהן", כתבה. חברת החדשות טענה כי הראיון אכן התנהל כפי שהוסכם, אך הודתה למוניקה לוינסקי על הרצאתה.

שלישי

תלמידים מעורבים לקראת הבחירות הקרובות

במשרד החינוך יצרו מערכי שיעור לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בחודש הבא. כחלק מהם, יפנו התלמידים לאזרחים בנוגע לבחירה מחדש בראש עיר מכהן ועל השחיתות ברשויות, וזאת במטרה לחנכם למעורבות אזרחית פעילה.

© צילום: shutterstock

רביעי

המדינה במספרים

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אוכלוסיית ישראל נאמדת בכ-8,907,000 תושבים: 74.4% יהודים, 20.9% ערבים ו-4.7% אחרים. מומחים מאריכים כי אם קצב הגידול יימשך באופן דומה - בשנת 2024 נחצה את רף 10 מיליון התושבים, בסוף 2048 יחיו בישראל 15 מיליון תושבים ובשנת 2065 יעמוד המספר על 20 מיליון.

חמישי

שריפה בבסיס צבאי בטירת הכרמל

שריפה פרצה סמוך לבסיס צבאי בטירת כרמל. המשטרה פרסה את כוחותיה בזמן ש 12 צוותי כיבוי אש פעלו לכיבוי השריפה מהקרקע ו-16 מטוסי כיבוי שסייעו בבלימת האש. 

אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס

גמר אליפות הטניס לנשים של ארה"ב מתקרב ובמשחק שהתקיים נקבעו שתי המתמודדות שהעפילו אל הגמר: סרינה וויליאמס ונעמי אוסקה.חצי גמר אליפות הטניס לגברים של ארה"ב נערך למחרת (ו'), בו נפגשו רפאל נדאל וחואן מרטין דל פורטו, ואחריהם נפגשו גם קאי נישקורי ונובאק ג'ורביץ על מנת לראות מי השניים האחרונים שיעפילו אל הגמר.

אתגר ה"מומו" הרצחני מגיע לישראל

מזה כמה חודשים המשחק "מומו", תגר התאבדות שדוחף ילדים לפגיעה עצמית, מתפרסם בעולם. המשחק מנוהל על ידי מבוגרים המסתתרים מאחורי הדמות "מומו", שלה פנים מפחידות של אישה דמוית ציפור. הילדים מדברים עם הדמות וממלאים אתגרים שהיא מציבה להם. תוך כדי, הם מקבלים קישור שכאשר נפתח גורם לפרצת אבטחה בטלפון שלהם וכך לדמות יש גישה למידע אישי עליהם והיא מסוגלת לסחוט אותם. בשלב מסוים הדמות מנווטת את הילדים לפגיעה עצמית ומספר התאבדויות של ילדים שהתכתבו עם מומו נרשמו בימים האחרונים. כעת, המשחק הגיע ליוטיוברים ישראלים וכבר עשרות אלפי ילדים ישראלים ברחבי האינטרנט מחפשים את המספר של "מומו". זאת הזדמנות נהדרת להזכיר לכולנו להתנהל בזהירות באינטרנט ולנסות לשים לב אם חברים שלנו נמצאים נמצאים במצוקה.

© צילום: Fotolia

שישי

היכן ייערך האירוויזיון הקרוב?

בימים הקרובים צפויה הכרזה רשמית של רשות השידור האירופי בנוגע לעיר שתבחר לארח את אירוויזיון 2019. בשבוע שעבר נודע כי הבחירה תתקיים בין ירושלים לתל אביב, לאחר שאילת הוסרה מרשימת הערים המועמדות לאירוח האירוויזיון בישראל, משום שלא עמדה בדרישות לגובה המבנה שבו יתקיים האירוע. ביום חמישי פורסם מכתב שכתב רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב לג'ון אולה סנד, סגן נשיא התחרות. במכתב פירט חולדאי מדוע לדעתו תל אביב היא העיר המתאימה לאירוח התחרות: "תל אביב-יפו היא עיר גלובלית שמכבדת את כל בני האדם בין אם הם תושבים ובין אם הם מבקרים ", כתב חולדאי. כמו כן, אתמול (ו'), פורסם כי מסתמן שהאירוויזיון יתקיים במוצאי שבת ה-25 במאי, בגני התערוכה בתל אביב. לנו רק נותר לחכות להכרזה הרשמית!

בשבוע הראשון ללימודים נרשמו כ- 120 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים

השבוע הראשון ללימודים עבר וכבר נרשמו כ-120 דוחות לילדים ובני נוער שעברו על חוקים שונים, כגון רכיבה במדרכה במקומות בהם קיימים מסלולי אופניים ייעודיים, דיבור בטלפון הנייד תוך כדי רכיבה, הרכבת אוזניות, הרכבת אדם נוסף ועוד. הפקחים אף נקטו בפעולות קיצוניות כגון זימון הורי הילדים אשר רכבו על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16. אנו מזכירים לכם להקפיד על כללי הזהירות בזמן הרכיבה.

© צילום: Fotolia
 

 

תגיות
תגובות