בני נוער שואלים: "זה גורם לי להרגיש לא בנוח". צילום: shutterstock. אילוסטרציה

בני נוער שואלים: "זה גורם לי להרגיש לא בנוח"

גם לכם קשה להתמודד עם הגירושין של ההורים ואתם מרגישים לבד? גם השבוע אנשי המקצוע של "ילדים לפני הכל" בעמותת טופז כאן, בכדי לענות על כל השאלות שמטרידות אתכם

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מתקשה להסתגל לחיים החדשים

בן 13: "לפני החופש הגדול ההורים שלי אמרו לנו שהם מתגרשים. אבא שלי עבר לבית אחר ואני ואחותי הולכים אליו פעמיים בשבוע. עבר כבר הרבה זמן ואני עדיין לא מתרגל לזה שהם לא יחד. אני לא מפסיק לחשוב אם נחזור לחיות חיים נורמלים עוד פעם?".

תשובה: "כן, אבל זה יהיה נורמלי אחר. אתה ואחותך תתרגלו לחיות בשני בתים ולעבור ביניהם. עם הזמן וככל שהזמן יחלוף,אתם תלמדו את השינויים בדפוסים החדשים. אבל חשוב גם שתבין שאין 'נורמלי' שהוא אחיד לכולם, כי לכל משפחה יש את ה'נורמלי' שלה. מה שעושה את זה נורמלי, זו ההסתגלות שלנו לשינוי ויצירת חיים שגרתיים בתוך ההרכב החדש שנוצר. הכי טוב אם במשפחה שלכם תהיו יחד ב'מסע' הזה ותעזרו זה לזו לעבור את השינויים. כדאי שתדע שעם הזמן הדברים ישתפרו, הסתגלות לגירושין זה תהליך שלוקח זמן. אחרי חצי שנה עד שנה כשתתרגל לשגרה החדשה, יהיה קל יותר. רק תמשיך לעשות בדיוק את מה שאתה עושה עכשיו, שואל שאלה בנוגע למשהו שמטריד אותך.זה מאפשר לאנשים סביבך להבין את מה שאתה מרגיש ולעזור לך".

 

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Fotolia

מתוסכלת מהמצב

בת 11: "בכל פעם שאני בבית של אחד ההורים שלי, אני שומעת דברים לא טובים על ההורה השני שלי וזה גורם לי להרגיש ממש לא נוח, מה אני יכולה לעשות?".

תשובה: "לשמוע מישהו מדבר לא יפה על אחד ההורים שלך זו חוויה מכאיבה. את צודקת בזה שאת מבקשת להימנע מכך. לצערנו, לא מעט הורים ולעיתים גם בני משפחה כל כך עסוקים בלכעוס, שהם לא שמים לב שהכעס שלהם לא רואה את העובדה שלידם עומד ילד או ילדה כמוך שאוהבים את שני ההורים שלהם. זכותך המלאה ואפילו חשוב שתעירי להם. תגידי שאת מבינה שהם כועסים על אמא או על אבא שלך, אבל הם עדיין ההורים שלך ואת אוהבת אותם. אם זה לא עובד - תגידי להם שאת הולכת מהחדר עד שהם יפסיקו".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: shutterstock

 השאלות והתשובות המובאות במדור באדיבות "ילדים לפני הכל - עמותת טופז". הנכם מוזמנים לפנות אליהם לקבלת עזרה

 

 

תגובות