בני נוער שואלים: "ההורים שלי גרושים כבר כמעט שנה". צילום: Fotolia. אילוסטרציה

בני נוער שואלים: "ההורים שלי גרושים כבר כמעט שנה"

גם לכם קשה להתמודד עם הגירושין של ההורים ואתם מרגישים לבד? גם השבוע אנשי המקצוע של "ילדים לפני הכל" בעמותת טופז כאן, בכדי לענות על כל השאלות שמטרידות אתכם

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נפגעת מאבא

בת 13 וחצי שואלת: "ההורים שלי גרושים כבר כמעט שנה. בהתחלה ראיתי את אבא שלי כל הזמן, אבל עכשיו הוא יותר מדי פעמים 'עסוק' או 'צריך לעשות משהו דחוף'. מה אני יכולה לעשות, כדי לגרום לו להבין שזה פוגע ושיפסיק להבריז לי?"

תשובה: "כשהורה (בין אם זה אבא ובין אם זו אמא) לא מגיע לפגוש את הילד או הילדה שלו בזמנים שנקבעו זה מעלה אצל ילדים ובני נוער הרבה שאלות מטרידות כמו 'הוא לא אוהב אותי?','אני כבר לא חשובה?'. אז לפני הכול, אני רוצה שתדעי שאת ראויה לאהבה, כמו שאת חופשיה לאהוב כל אחד מהורייך וזכותך המלאה לקבל תשובה. הדבר הראשון שכדאי לך לעשות על אף שזה כואב הוא לדבר איתו ולהגיד לו שאת מתגעגעת ואם יש משהו שעשית, או אמרת שגרם לו לא להגיע. רוב הסיכויים שאין לזה שום קשר אלייך. הורים הם בסופו של דבר בני אדם וכמו הילדים, גם הם יכולים להרגיש מבולבלים בעקבות הגירושין. אם זה קורה לעיתים רחוקות, ייתכן שהוא בתקופה לחוצה ובאמת יש לו איזו פגישת עבודה או נסיעה. אם זה קורה יותר מדי פעמים, אני חוששת שמשהו אחר מונע ממנו לראות אותך. בכל אופן, זה לגמרי לא אמור להשפיע על הקשר שלך איתו. לכן, הדבר הטוב ביותר הוא להתקשר אליו ולבקש לפגוש אותו בנפרד".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Fotolia

לא מסתדרת עם בן הזוג החדש של אמא

בת 16 שואלת: "לאמא שלי יש חבר חדש שאני ממש לא אוהבת ולא מסתדרת איתו. אני חושבת לעבור לגור עם אבא שלי אבל מפחדת שהיא תיעלב, מה לעשות?"

תשובה: "כניסה של דמות חדשה לחיים ולבית מעורבת בהרבה רגשות סותרים, זה שכיח וזה טבעי. הרבה שאלות מטרידות כמו: מה המקום שלו בבית?, איך הנוכחות שלו תשפיע על החיים שלי ושל אמא שלי?, איזה שינויים יהיו? כל אלו שלבים של הסתגלות שמגיעים עם כל שינוי. מעבר לבית של ההורה השני בגילך אינה החלטה רק שלך, אלא החלטה משותפת שלך יחד עם שני ההורים שלך ובהסכמה מלאה של שניהם. ההורים שלך אומנם היו ועדיין ממשיכים להיות שני ההורים הבלעדיים שלך, אבל הם כבר לא זוג. יש להם את הזכות המלאה לממש את זוגיות ולהמשיך הלאה. לפני שאת מקבלת החלטה משמעותית כל כך, תני הזדמנות לבן הזוג של אמך. שאלי את עצמך, האם את באמת לא אוהבת אותו ולמה. אולי את חוששת שהוא מנסה למלא את מקומו של אביך או שאת לא מקבלת אותו כי הוא פשוט לא אביך? יכול להיות שגם הסידור של לעבור לגור עם אבא לא יהיה מקובל על שניהם, כי אבא עובד שעות ארוכות, למשל, ולא נמצא הרבה בבית".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Fotolia

השאלות והתשובות המובאות במדור באדיבות "ילדים לפני הכל - עמותת טופז". הנכם מוזמנים לפנות אליהם לקבלת עזרה

 

תגובות