הטיפים שיעזרו לכם לחזור לשגרה אחרי החגים. fotolia

הטיפים שיעזרו לכם לחזור לשגרה אחרי החגים

מתפללים שהחופש לא ייגמר? החזרה לשגרה אחרי חופשת החגים הארוכה יכולה להיות קשה ומייאשת, לכן ‏ריכזנו עבורכם את כל הטיפים שיעזרו לכם לשרוד את השינוי בדרך הטובה ‏ביותר

המעבר החד מהחופשה הארוכה וזמן האיכות עם החברים והמשפחה בחגים לשגרה המשעממת והעמוסה עשוי לגרום ללחץ, דכדוך וצניחה רצינית במצב הרוח והאנרגיות שליוו אותנו בחופשת החגים. כדי שתחושת הבאסה לא תלווה אתכם מעכשיו ועד החג הבא, קבלו את הטיפים שיעזרו לכם להישאר שמחים ונמרצים על אף החזרה לשגרה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

1. אל תגזימו

חופשות זה אכן דבר כיף וחשוב, לגוף ולנפש כאחד, וכדאי מאוד לנצל אותן כמו שצריך: לנוח היטב, לאכול אוכל טוב, לבלות עם אנשים שאתם אוהבים ופשוט ליהנות. אבל עדיין חשוב לא להתפרע יותר מדי ולנסות לשמר מעט מהשגרה גם בחופשה. אך אין טעם להישאר ערים בכל לילה, בדיוק כמו שאין טעם לישון במשך כל היום שלמחרת. נסו ששעות השינה והקימה שלכם במהלך החופשה יישארו זהות כמה שאפשר לשעות השינה והקימה שלכם בזמן השגרה - בדרך זו תקלו על גופכם לחזור לשגרה מבלי לגרום לבלבול בשעון הביולוגי שלכם, וכך גם תהיו פחות עייפים ומתוסכלים כשתצטרכו לחזור בסופו של דבר לשגרה.

אל תסחפו בחגיגות
אל תסחפו בחגיגות © shutterstock

2.סדרו את שעות השינה

אם לא הקשבתם לטיפ הקודם ובכל זאת בחרתם להתפרע ולחגוג עד השעות הקטנות של הלילה ולקום בשעות הצהריים המאוחרות ביום שלמחרת, הטיפ הבא הוא בשבילכם. עוד לפני תום החופשה, חשוב שתתחילו בפעילות החזרה לשגרה; מעכשיו לא קמים כשהשמש כבר באמצע השמיים! מכיוון שהשעון הביולוגי שלכם יהיה קצת מבולבל, הוא יזדקק לכמה ימים של "הסתגלות" לקראת החזרה לשגרת הלימודים. הגיע הזמן שתחזירו את המצב לקדמותו, אפילו אם החופש עדיין לא נגמר באופן רשמי. התחילו ללכת לישון קצת יותר מוקדם כדי שתצליחו לקום כמה שיותר ערניים ואנרגטיים.

לכו לישון מוקדם
לכו לישון מוקדם © fotolia

3. הסתכלו על הצד החיובי

נכון, חופשות החגים הם התקופה הכי כיפית בשנה (מלבד החופש הגדול, כמובן!). סוף סוף אנו מקבלים קצת ריחוק מהמסגרת הנוקשה ומשגרת בית הספר העמוסה והמלחיצה, וונהנים ממעט מנוחה מכל המבחנים, המטלות והשיעורים. אפשר לישון מתי שרוצים, לקום מתי שרוצים, לאכול מה שרוצים ולצפות בטלוויזיה כמה שרוצים. בקיצור, מדובר בחלום של כל נער ונערה! אבל אל תתנו לחזרה לשגרה לבאס אתכם, כי חבל שתחושת ה"באסה" הזו תלווה אתכם עד חופשת החג הבאה ושבגללה תפספסו את כל הדברים הטובים שבאים יחד עם החזרה לשגרה!

לא, אנחנו ממש לא מתבדחים, באמת יש דברים טובים. למשל, הצחוקים עם החברים בהפסקות או תחושת הסיפוק כשמקבלים 100 במבחן אחרי שלמדתם בלי סוף. אל תשכחו גם את כל הסיורים והטיולים והפעילויות המהנות. בואו נודה באמת, קצת משעמם להיות תקועים הרבה זמן בבית בלי לעשות שום דבר. במקום לראות את השלילי, הסתכלו על החיובי - זה ישפר את מצב הרוח שלכם פלאים!

יש למה לצפות בשגרה
יש למה לצפות בשגרה © fotolia

4. הפכו את החזרה לשגרה למהנה וחווייתית

נכון, השנה כבר התחילה ולא מדובר בחזרה מהחופש הגדול, אבל אין זה אומר שאתם לא יכולים לקנות דברים חדשים כדי "לחגוג" את החזרה לשגרה! פנקו את עצמכם בחולצות בית ספר חדשות בצבעים זוהרים, קנו לעצמכם ציוד חדש לבית הספר ופשוט תגרמו לעצמכם ליהנות קצת מהחזרה לשגרה על ידי קניית פריטים חדשים.

תהנו
תהנו © צילום: Shutterstock

5. עשו שינוי

צבעו את השיער, שנו את התספורת, התלבשו בסגנון שונה, פשוט העזו יותר. גם הטיפ הזה, כמו הקודם לו, עוסק בלגרום לחזרה לשגרה להיות מהנה וכיפית עבורכם, כך שאולי אפילו תצפו לה!

עשו שינוי
עשו שינוי © shutterstock

6. הציבו יעדים ומטרות

החזרה לשגרה אחרי חופשת החגים הארוכה בה ישנתם הרבה, אכלתם, ביליתם עם חברים ומשפחה וצברתם המון כוחות, היא בדיוק הזמן "להתחיל מחדש". הציבו לכם מטרים ויעדים להמשך השנה: להיות חבר יותר טוב, לעזור יותר בבית, להיות תלמיד טוב ולהקשיב למורים, להשקיע בלימודים ולהכין שיעורי בית, להצליח במקצוע מסוים וכו'. החזרה לשגרה אחרי פסק הזמן של החגים גורמת לכם להיות יותר רעננים ומלאי אנרגיות טובות, חיוביות וממריצות, לכן זה הזמן לנתב את כל התחושות הטובות האלו למשהו טוב אפילו יותר!

הציבו לעצמכם מטרות
הציבו לעצמכם מטרות © Fotolia

7. חזרו לשגרה בהדרגה

אנחנו בטוחים שבמהלך החופשה הייתם עסוקים בעיקר באכילה סביב שולחן החג יחד עם כל המשפחה, בבילויים בלתי פוסקים עם החברים, ברביצה על הספה מול המסכים ובהשלמת אין ספור שעות שינה. ובכן, אל תרגישו אשמים, כי אתם לא לבד. זה מה שרוב בני הנוער עושים בחופשה שלהם. אבל לצערנו, יחד עם כל ההנאות והסיפוקים, ככל הנראה גם דחיתם הרבה משימות, עבודות ושיעורי בית לאחרי החג, ולכן סביר מאוד להניח ששולחן העבודה שלכם מלא וגדוש בדפים, דפדפות וחוברות. קודם כל- תנשמו עמוק. מומלץ לא לנסות להתמודד עם כל היקף העבודה בבת אחת. החליטו מה דחוף ומה פחות, הכינו רשימה מסודרת, התחילו עם המשימות הדחופות יותר, סיימו אותן ועברו הלאה לבאות בתור. בדרך זו לא תיצרו עומס רב מדי עליכם, וכך לא תשחקו ותייאשו את עצמכם על ההתחלה. טיפ שלנו - העדיפו להתמודד קודם עם המשימות הפשוטות והקלות יותר כדי לצבור ביטחון עצמי, ולייצר הצלחות שיגבירו את המוטיבציה והרצון להשיג הצלחות נוספות.

ערכו רשימת משימות
ערכו רשימת משימות © fotolia

 

 
תגובות