הח"כים של המחר: נוער העבודה לא מוותר על העשייה. צילום: נוער העבודה

הח"כים של המחר: נוער העבודה לא מוותר על העשייה

פוליטיקה תמיד נשמעה לכם קצת מאיימת? זה הזמן להכיר את בני הנוער שמעזים מגיל צעיר וכבר חלק מהמגרש של הגדולים. • הכתבה השנייה במסגרת סדרת הכתבות המיוחדת על דור העתיד בפוליטיקה הישראלית

לאחר שביום שלישי פתחנו את סדרת הכתבות המיוחדת, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, שיערכו בסוף החודש, החלטנו להכיר לכם הפעם בני נוער הפעילים במפלגה אחרת - מפלגת העבודה, אשר התאחדה בבחירות האחרונות יחד עם מפלגת התנועה לסיעה משותפת - המחנה הציוני. בזמן שרובונו חושבים על הסמארטפון החדש שייצא, צופים בריאליטי, או בעוד סדרה חדשה, בני הנוער האלו פועלים מאחורי הקלעים בתחום הפוליטיקה, שסיקרן אותם מאז שהם זוכרים את עצמם.

עוד בסדרת הכתבות "הח"כים של המחר" בערוץ המגזין של פרוגי:

אור גורן (18) מחיפה, מספר לפרוגי כי הוא הבין שחשוב להיות מעורב בבחירות כבר כשהיה בן 14. "הבנתי שאומנם אין לי עדיין זכות הצבעה, אבל יש לי את היכולת לנתח את התחום הזה ורציתי לנסות להשקיע בזה בעצמי. חיפשתי פלטפורמה לעשות את זה, למדתי את התחום והחלטתי שהמקום אליו אני מרגיש הכי שייך הוא מפלגת העבודה. גיליתי שקיים גם גוף נוער במפלגה, הצטרפתי אליו ולאחר מכן הקמתי את הסניף בחיפה".

יובל נעים (18) מרמת השרון, שהתחיל לאחרונה את לימודיו בכיתה י"ב, אומר כי דווקא אישיותו היא זו שמשכה אותו לפוליטיקה. "אני אוהב לעזור ולתרום לקהילה ממנה אני בא, לעיר שלי ולמדינה. התחברתי לפוליטיקה מגיל צעיר, התחלתי לפעול בתחום מגיל 13, לאחר שבדקתי עם עצמי במה אני מאמין, מה הדרך שלי ומה אני רוצה להביא בסופו של דבר. הגעתי לכנס פתיחה ששלי יחימוביץ ארגנה ואני הצטרפתי במפגש הראשון".

"התחברתי לפוליטיקה מגיל צעיר" © צילום: נוער העבודה

"החלטתי שלשם אני הולך"

למה דווקא נוער העבודה?

גורן: "נוער העבודה קרץ לי, כי החלטתי שאני מזדהה עם כל ערכי המפלגה - מבחינה ציונית וכלכלית. המפלגה משלבת את רוב הדברים שאני מאמין בהם ולכן החלטתי שזה הבית הפוליטי שלי".

נעים: "אני חלק מהאידיאולוגיה של מפלגת העבודה. הרצון לשנות והרצון למנהיגות אחרת היו חשובים לי, כך שהחלטתי שלשם אני הולך".

אילו תגובות קיבלתם מהמשפחה?

גורן: "ההורים שלי לא בתחום. הם גם לא כל כך התלהבו שגילו שזו הנטייה המקצועית שלי, כל הפעילות הזו זרה להם. לא גדלתי בבית פוליטי, כך שזה באה להם בהפתעה. אבל עם הזמן הם לומדים לקבל את זה".

נעים: "לא גדלתי בבית פוליטי והמשפחה קיבלה את זה יפה, מאוד שמחו שאכפת לי ושאני לוקח חלק".

קבוצה קטנה - רעיונות גדולים

לדבריהם, נוער העבודה לוקח חלק בלא מעט אירועים, בעיקר לפני החגים וכן יוצא אל השטח. יחד עם זאת, הם מציינים באכזבה כי נוער העבודה קם מחדש בכל מספר שנים, כאשר ישנו פרץ של התלהבות הדועך עם הזמן. אף על פי שהקבוצה של בני הנוער הפעילים במפלגת העבודה קטנה, הם מקפידים להיפגש, ליזום פרויקטים ולהשתתף בהפגנות.

עם נשיא המדינה דאז, שמעון פרס ז"ל © צילום: נוער העבודה

כמו כן, הם חשים כי מאז שהם החלו להיות פעילים בתחום, הם הצליחו להשפיע על הקרובים אליהם. "המשפחה שלי הרבה יותר מודעת התחום הפוליטי וגם החברים הקרובים שלי מבינים יותר את התחום", מספר גורן. נעים מוסיף כי "זה לא תמיד קל, אבל אני רואה שינוי אצל חלק מהאנשים".

קרה לכם שהרגשתם שאתם רוצים להרים ידיים? 

נעים: "התמודדתי עם קשיים, אבל לעולם לא ויתרתי או הרמתי ידיים".

גורן: "משברים שונים קורים לא מעט, מה שעוזר לי בהם הם התקווה והאמונה שלי שאם פשוט נשב ונתייאש, אז שום דבר לא ישתנה".

בדיעבד, האם יש משהו שהייתם משנים בדרך שלכם בתוך המפלגה ובקמפיינים שונים שהובלתם?

נעים: "הייתי משנה את הדרך שבה ניסינו לשכנע את המפלגה שלי להמשיך, להעצים ולהגדיל את הגוף של הנוער. אבל כרגע הדרך שניסיתי מתחילה להצליח, אז אני אופטימ".

גורן: "הייתי מצטרף מוקדם יותר ומתחיל ללמוד את המערכת עוד קודם".

"מבורך לאהוב פוליטיקה" © צילום: נוער העבודה

נכנסים לתחום

מהו המסר שלכם לבני הנוער שמתעניינים בפוליטיקה, אבל לא יודעים איך להתחיל ולהיכנס לתחום?

נעים: "זה מבורך לאהוב פוליטיקה וזה לא משנה מאיזה צד של המפה. צריך למצוא את הנקודה ההתחלתית, לראות לאן אתם רוצים להצטרף וללכת לשם. חשוב להתחיל מנקודה מסוימת ולהתחיל לגבש את הזהות הפוליטית".

גורן: "במדינת ישראל אין פריבילגיה לא להתעניין בתחום, אנחנו חיים בסביבה שהיא כל כך פוליטית. אני ממליץ  לכם לחקור את התחום, לבדוק עם איזה מחנה פוליטי אתם מזדהים ולהיכנס למפלגה פוליטית שתבחרו".

 
תגובות