הח"כים של המחר: נוער הליכוד מרגיש משמעותי בחברה. צילום: נוער הליכוד

הח"כים של המחר: נוער הליכוד מרגיש משמעותי בחברה

הם עמוק בתוך גיל ההתבגרות, אך הבחינות השונות לא מונעות מהם להתחיל את דרכם בפוליטיקה במסגרת נוער הליכוד כשהם מזדהים עם האג'נדה וכבר חושבים על החוק הראשון שיחוקקו בעתיד. • כתבה ראשונה במסגרת סדרת כתבות מיוחדת על דור העתיד בפוליטיקה הישראלית

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, שיערכו בסוף החודש, החלטנו לצלול עמוק לתוך רזי הפוליטיקה הישראלית והמפלגות השונות בהן פעילים בני הנוער מכל רחבי הארץ, שמאמינים שאין כזה דבר מוקדם בכדי להתחיל להיות פעילים בפוליטיקה ובוחרים להעביר את השעות שלאחר הלימודים בפגישות ובפעילות פוליטית, בזמן ששאר בני גילים מעדיפים לבלות במסיבות. בכתבה זו הפותחת את סדרת הכתבות המיוחדת, תכירו את הנוער שפעיל במפלגה העומדת כיום בשלטון - נוער הליכוד. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בת-אל ואטורי (17) מאלוני הבשן שבצפון רמת הגולן, תלמידת כיתה י"א באולפנית "גולן קצרין" ויושבת ראש נוער הליכוד. לדבריה, את אהבתה למפלגת הליכוד קיבלה בבית מאביה, שהקים בשנת 1991 את נוער הליכוד. "גדלתי ואני עדיין גדלה על ערכים של שמירה על ארץ ישראל ואהבת הארץ, ואני מאמינה שהרצון לתרום למדינה, לכלל ולציבור הגיע מהבית", היא מספרת לפרוגי.

ואטורי, "גדלתי על ערכים של שמירה על ארץ ישראל" © צילום: נוער הליכוד

ואטורי אומנם רק בת 17, אך היא נכנסה לעולם הפוליטי כבר כשמלאו לה 14 עם הקמת סניף נוער הליכוד ברמת הגולן. מאז, היא הספיקה להפוך למזכ"לית במועצת נוער הגולן ולאחר הבחירות, להיכנס לתפקידה הנוכחי  - יושבת ראש נוער הליכוד.

למה בחרת דווקא להמשיך עם דרכו של אביך ולהיות פעילה בנוער הליכוד?

"בנוער הליכוד יש את כל הגוונים של החברה בארץ: דתיים, חרדים, חילוניים, מסורתיים, דרוזים, נוצרים ומסלמים, מהפריפריה ומהמרכז, מההתיישבות ומהעיר - כולם ציונים, יושבים יחד, מדברים, צוחקים ואפילו אחרי הפעילויות מבלים יחד. אלו דברים שתמצאו רק בנוער הליכוד, זו תכלית החברה בישראל".

מה כל כך מושך אותך באידיאולוגיה של המפלגה?

"אנו הולכים בעקבות אבות התנועה - זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין, מציינים ימים לזכרם ולהולדתם ויוצאים לסיורים בעקבות פעילותם למען בניין הארץ. ברובד החברתי - אנו מקדמים בחשיבות גבוהה את הפעילות החברתית שלנו ומתנדבים מספר פעמים בשנה. ברובד הפוליטי - אנחנו דואגים שהדעות והעמדות שלנו ישמעו בכל דרך אפשרית: הפגנות, מפגשים עם דיונים על נושאי היום והצעות לקידום, מפגשים עם שרים וחברי כנסת לקידום הרעיונות שלנו וקמפיינים נרחבים".

"אפילו אחרי הפעילויות מבלים יחד" © צילום: נוער הליכוד

"ניגשת לבגרויות כמו כולם"

אף על פי שבת ה-17 מקדישה רבות מזמנה למען הפעילות בנוער הליכוד, היא רואה בעצמה תלמידה לכל דבר, אך לעיתים נאלצת לעזוב את יום הלימודים מוקדם יותר מחבריה לספסל הלימודים לטובת פגישות ואירועים פוליטיים. אולם, אין היא מזניחה את הלימודים ומציינת כי היא משלימה את הפערים במהלך הנסיעות באוטובוס לא אחת. "אני מגיעה לבית הספר בבוקר וניגשת לבגרויות כמו כולם. כשיש משהו חשוב של הליכוד, אני משתחררת מוקדם יותר בשביל להספיק להגיע, מפני שאני גרה בגולן בצפון הרחוק. במקרים מסוימים אני לומדת בדרך באוטובוס. הסוד, כפי שהיא מציינת, הוא ניהול זמן נכון המאפשר לה להקדיש זמן גם לחברות ולעצמה.

את בשיאה של תקופתך כתלמידה בתיכון, מה נותן לך את הכוח לעשייה הפוליטית?

"אני מאמינה בנוער. לנוער יש כוחות אדירים ואם יודעים לכוון אותם למקומות הנכונים - אפשר לעשות הכול. השמים הם לא הגבול".

לצדה של ואטורי, ניתן למצוא בני נוער פעילים אחרים ונמרצים לקדם את האידיאולוגיה של הליכוד. אחד מהם הוא שלו שפירו (18) מכפר יחזקאל, חבר מועצת נוער הליכוד, אשר רואה חשיבות רבה בפעילות הפוליטית כבר מגיל צעיר. "זה דור ההמשך של המפלגה או כמו שאמר ז'בוטינסקי: 'בלעדי הנוער לא תייתכן שום תנועה'. "הנוער בעיניי הוא חלק בלתי נפרד מהמדינה והוא דור ההמשך. בשביל שהמדינה תתקיים על הצד הטוב ביותר, הנוער צריך לפעול פוליטית וחברתית".

"זה דור ההמשך של המפלגה" © צילום: נוער הליכוד

אפיק איפרח, סגניתה של ואטורי, מציינת כי גם בכוונתה לקחת חלק במערכת הפוליטית בעתיד. "אני מאוד מאמינה בזה ומקווה לעסוק בכך, כדי לשנות אבלות שיש במדינה, כמו דרך החינוך, היחס לחיילים ונושא הכלכלה". עוד מוסיפה איפרח כי היא זוכה לתמיכה מצד סביבתה הקרובה: ההורים שלי גאים בי מאוד, מה שדוחף אותי עוד יותר והחברים שלי להתחילו להתעניין קצת יותר בפוליטיקה. זה משמח אותי, כי מבחינתם העולם הזה הסתכם פעם ב-120 מושחתים".

אם תיבחרי - מה יהיה החוק הראשון שתרצי לקדם?

"ריבונות", היא עונה מבלי להסס. "חשוב שנשמור על כל חלקי ארץ ישראל ושהחוק הישראלי יחול על כולם כולל אזרחי יהודה ושומרון, אמשלמים מיסים כמו כולנו".

 
תגובות