מחויבות אישית: "נותנת תחושת סיפוק וערך מוסף". צילום: Fotolia. אילוסטרציה

מחויבות אישית: "נותנת תחושת סיפוק וערך מוסף"

"ככל שהזמן חלף והתחלתי להתעניין יותר ויותר בשעות ההתנדבות, הבנתי שטעיתי. לפתע, אני יוצאת מאזור הנוחות שלי ומרגישה שאני באמת תורמת לקהילה שסביבי, גם אם זה בא על חשבון עוד בילוי עם חברים" • טור אישי

מחויבות אישית - אם שתי המילים האלו נשמעות לכם מעורפלות, כנראה שאתם עדיין תלמידי יסודי או חטיבת הביניים, אך אם הן מעוררות בכם רגשות עזים, כמו: תסכול ועצבנות, או שמא סיפוק ושמחה - כנראה שהגעתם למקום הנכון ושהטור הזה בדיוק מדבר אליכם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

במסגרת לימודי התיכון, מוטלת חובת המחויבות האישית על התלמידים כתנאי הכרחי לקבלת תעודת הבגרות. תלמידי כיתה י' נדרשים להשלים 60 שעות התנדבות אישיות בקהילה ותשע שעות קבוצתיות/ בכיתה י"א יש להשלים 30 שעות אישיות וכן בכיתה י"ב - 30 שעות קבוצתיות. 

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Shutterstock

בתור תלמידת כיתה י', שרק החלה את המחויבות האישית שלה, אכבר הספקתי להיחשף לקשיים שנתגלו מסביבי, תוך חיפוש מקום התנדבות ומציאת זמן להתנדב בו. ואם זה לא מספיק, החשש גבר עוד יותר כשנודע לי שחלק גדול מתלמידי השכבה שמעליי טרם השלימו את כל שעות המחויבות שנדרשו לסיים בכיתה י' ויצטרכו להשלימן השנה.

כל אלו, הציפו אותי בהרבה סימני שאלה ולא גרמו לי להתלהב במיוחד מהרעיון של המחויבות האישית. פתאום המוח שלי התמלא בשאלות שלא היה לי להן תשובה, כמו: "למה זה נחוץ? איך כל שעות ההתנדבות הללו יעזרו לי בכלל? ולמה בכלל 'מכריחים' אותנו להתנדב בקהילה?". 

אבל ככל שהזמן חלף והתחלתי להתעניין יותר ויותר בשעות ההתנדבות, הבנתי שטעיתי. המחויבות האישית גורמת לי לתחושת סיפוק ומביאה עמה ערך מוסף. לפתע, אני יוצאת מאזור הנוחות שלי ומרגישה שאני באמת תורמת לקהילה שסביבי, גם אם זה בא על חשבון עוד בילוי עם חברים. 

אחד בשביל כולם - כולם בשביל אחד
אחד בשביל כולם - כולם בשביל אחד © צילום: Fotolia

במסגרת המחויבות האישית שלי הנקראת "נחשון", אני מתנדבת בתנועת הנוער בני עקיבא. בתנועה אנחנו דואגים לגמילות חסדים ומשתדלים לתרום לשכונה שמסביבנו. תוך כדי ההתנדבות, אני מרגישה שאני נחשפת לעוד רבדים בחברה הישראלית, שפחות הייתי מודעת אליהם לפני כן ונושאת על כתפיי ערכים חדשים כדוגמת ערבות הדדית ועזרה לזולת.

 על אף שמספר השעות הגדול מקשה עליי לשלב את ההתנדבות יחד עם לימודי התיכון הקשים והבילויים עם החברים, אני מרגישה שהערכים והחשיבות שהמחויבות האישית מביאה עמה עולים על כל הקשיים והחששות. צאו להתנדב, תרמו לקהילה ותמיד חשבו על אלו שהעזרה שלכם ממלאת אותם מבפנים, ועושה להם טוב על הלב!

 

תגובות