משנה עולם: הכתיבה כמו שאף פעם לא חשבתם עליה. צילום: fotolia

משנה עולם: הכתיבה כמו שאף פעם לא חשבתם עליה

החורף הגיע ואיתו הרצון להישאר במשך כל היום מכורבלים מתחת לשמיכה החמימה, והדבר הכי כיפי שאפשר לעשות בזמן הזה הוא לכתוב! החל מיומנים בהם תוכלו להביע את רגשותיכם, דרך שירים מעוררי השראה ועד סיפורים מלאי דמיון, אספנו עבורכם חמישה טיפים לכתיבה שתוכלו להתנסות בהם

אנחנו כותבים כמעט כל הזמן, בבית הספר, בכיתה, כשמסתמסים עם חברים ברשתות החברתיות ובעוד המון מקומות. אנו מוקפים מכל עבר בדברים שנכתבו: עיתונים, ספרים, שירים ופרסומות. אך האם אתם באמת מייחסים אליה את החשיבות שמגיעה לה? באנו להראות לכם את הצד היפה של הכתיבה שבחיים לא חשבתם עליו

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כתיבה הוא כלי שבו אתם יכולים לבטא את עצמכם

בעזרת הכתיבה אתם יכולים לבטא את רגשותיכם. ניתן לכתוב יומן המתעד איך עבר עליכם היום ואפשר גם לכתוב סיפורים אישיים שחוויתם במהלך החיים, או בכלל חלומות שחלמתם בלילה. למשל, אם באותו רגע אתם שמחים תוכלו לכתוב על משהו משמח שקרה לדמות שלכם. ואם אתם עצובים או כעוסים ניתן פשוט לפרוק את כל הרגשות השליליים שאתם מרגישים, ותאמינו לנו שאחר כך תרגישו טוב יותר, כתיבה עובדת כמו שוקולד!

תכתבו את מה שאתם מרגישים באותו זמן
תכתבו את מה שאתם מרגישים באותו זמן © צילום: Fotolia

בשביל לכתוב דרושה תכונה אחת בלבד: דמיון!

היתרון הגדול של הכתיבה הוא היכולת להתנתק מהמציאות ולהתחיל לדמיין. בין אם אתם מדמיינים דמות שחיה חיים שגרתיים לחלוטין ובין אם אתם מדמיינים עולם קסום מלא בפנטזיות שלא היינו פוגשים במציאות, תכתבו זאת. אל תפחדו לכתוב, לא משנה כמה משוגע או לא ריאלי נראה הרעיון שלכם. ככה נולדים סופרים דגולים!

אל תפחדו לכתוב
אל תפחדו לכתוב גם דברים לא שגרתיים ומלאי דמיון © צילום: Fotolia

כתיבה מגיעה בהרבה גוונים וצורות

כל אחד ואחת מכם יכול להתחבר לכתיבה מהזווית שלו. אתם יכולים לכתוב בגוף ראשון, שני או שלישי, אפשר לכתוב מנקודות מבט שונות, כמו: של הגיבור או של הרשע. ניתן להקנות לדמות איזה תכונות אופי שאתם בוחרים, מראם החיצוני וכן הלאה. 

דרך מי אתם כותבים: הרשע המפחיד או הגיבור האמיץ? © fotolia

כתיבה משנה את העולם! 

סופרים כמו ג'יי קיי רולינג יוצרים עולמות שלמים של פנטזיה ודמיון הסוחפים אחריהם מיליוני קוראים מרחבי העולם, שגם לאחר קריאת הספר ממשיכים לפעול בהשראתו, והדמויות בספר תעוררות לחיים באופן קבוע. או למשל, בנימין זאב הרצל וכותבי מגילת העצמאות שינו את המציאות בכתיבתם וגרמו להקמת מדינת ישראל.

822d71fc28f7a
ג'יי קיי רולינג שינתה את העולם © צילום: Warner Bros. Entertainment באדיבות yes

הכלל החשוב ביותר: להוציא הכל על הנייר

באותו רגע שאתם כותבים תנו לכתיבה לזרום, תכתבו את כל המחשבות, ההרהורים והרגשות שעולים בכם בלי לצנזר כלום. מקסימום, תמיד יש מחק בקצה העיפרון. פשוט תכתבו כאילו אף אחד לא קורא את מה שאתם כותבים. קריאה משפיעה על דעותיכם אך כתיבה משפיעה גם על דעות של אחרים!

תכתבו כאילו אף אחד לא קורא את מה שאתם כותבים
תכתבו כאילו אף אחד לא קורא את מה שאתם כותבים © fotolia

אז למה אתם מחכים? קחו עיפרון ודף ותתחילו לכתוב!

תגובות