בן 18: "יש לי קול שאומר לי שאני לא יכול להצליח". צילום: fotolia

בן 18: "יש לי קול שאומר לי שאני לא יכול להצליח"

בגיל ההתבגרות, לא מעט פעמים, אנחנו נתקלים במצבים בהם הבטחון העצמי שלנו נמוך. אם זה מבחינת מראה חיצוני, מראה פנימי או אפילו סתם בשיחה עם חברים, איך ניתן להתמודד עם מצב כזה?

לא מעט מתבגרים חשים בטחון עצמי נמוך, זה יכול להיות ממגוון סיבות מרובות ומגוונות, הפצעונים שלהם, תווי הפנים שלהם, מעשים שהם עושים והרשימה עוד ארוכה. כך חש נער בן 18 שבחר לשתף את גולשי "AskPeople" במטרה שיתנו לו עצה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הנער מספר כי יש לו קול פנימי, שטוען שהוא לא טוב מספיק, "אני שם לב שכול החיים שלי אני חושב על עצמי דברים שלילים, תמיד בתוך הראש שלי יש לי קול שאומר לי שאני לא יכול להצליח, שאני לא שווה מספיק, שאני לא יכול להשיג את הדבר המסוים הזה שאני רוצה וגורם לי לפקפק בעצמי", הנער מוסיף ומציין כי עמוק בפנים הוא יודע שזה לא נכון, והוא כן טוב ויוכל לעשות מה שרק ירצה, "למרות שאני יודע שאני יכול לעשות כל מה שאבחר לעשות, עדיין יש לי צד שתמיד אומר לי ומזכיר לי שאני לא שווה מספיק".

"זה משפיע עליי ביום יום" © צילום מסך

לאחר זמן קצר, הגולשים עזרו לנער ונתנו עצה, "הקול הפנימי שלך צודק וטועה. הוא טועה - כי אתה יכול להצליח באופן יחסי, אמנם נכון שצריך מזל, וצריך מאמץ, וצריך הרבה דברים, אבל עובדתית זה יכול לקרות, תוכל להצליח עד מיצוי הפונטציאל הגנטי שלך ולא מעבר לו. מצד שני הוא צודק- כי אין הצלחה מוחלטת, ויש כאלה שלא משנה כמה הם מצליחים תמיד רוצים יותר, וכשאתה תמיד רוצה יותר, ממילא אין נקודת סיום וממילא אף פעם לא הצלחת, וזה בכללי טבעם של רוב האנשים כי הרצון תמיד קיים ותמיד שולח אותך לעוד משימות. אז בכל מחשבה יש גם קמצוץ של אמת, פשוט צריך להסתכל עליו בפרופורציה הנכונה."

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שלפעמים צריך להתעלם מהקול הפנימי הזה, כי הרי אם באמת תרצו משהו ותתאמצו להשיגו, אין דבר שיצליח לעצור אתכם.

תגובות