הכי יפים בעולם: מהם שבעת פלאי תבל?. gettyimages.IL/Lintao Zhang

הכי יפים בעולם: מהם שבעת פלאי תבל?

הם מפוזרים בכל העולם, ומבט קצר בכל אחד מהם ישאיר אתכם פעורי פה ויגרום לכם להעריך את היופי בעולם שלנו. כן, אנחנו מדברים על שבעת פלאי תבל, ובמיוחד עבור כל מי שלא ידע או לא שמע, אספנו לכם אותם

רשימת שבעת פלאי תבל, היא רשימה המייצגת את שבעת האתרים המרשימים ביותר בעולם. את הרשימה הזו, הרכיב תאגיד שוויצרי בשנת 2007 בעזרת הצבעה אינטרנטית שנויה במחלוקת, (על בסיס העובדה שלמליוני אנשים ביבשת אפריקה אין גישה לאינטרנט). ים המלח שלנו, הפעם לא נכלל ברשימה, אך הגיע לגמר של 14 המובילים ברשימת "שבעת פלאי עולם הטבע" שמייצגת אך ורק פלאי טבע שנוצרו ללא התערבות האדם, אז מי כן נכנס לרשימה? 

עוד בערוץ המגזין:

פירמידת אל קסטיליו

פירמידת אל קסטיליו, ממוקמת במקסיקו והיא נבנתה בין המאה ה-11 למאה ה-13 על ידי בני המאיה. היא מתפרסת לגובה של 90 מטרים והדבר שאנחנו הכי אוהבים בה - הוא שבשעות הזריחה והשקיעה צילה יוצר צורה של נחש אשר פורס את כנפיו, מראה מרהיב האופייני אך ורק לה. כשתצאו לטיול אחרי הצבא לדרום אמריקה זו לגמרי נקודה שאתם חייבים לבקר בה!

פסל ישו הגואל

הפלא הבא, נמצא לא רחוק מהקודם ביבשת דרום אמריקה הכל כך מיוחדת. אנחנו מדברים כמובן על פסל ישו הגואל אשר ממוקם על ראש הר קורקבדו בעיר ריו דה ג'נרו שבברזיל המושך אליו אלפים רבים של תיירים בכל שנה. כל אדם שגר בברזיל יעיד כי זו חוייה שאסור לפספס. הפסל עומד בנקודה ממנה הוא צופה על כל העיר הגדולה (שלמרות שרבים חושבים שהיא עיר הבירה של ברזיל היא דווקא לא זכתה בתואר) ובנקודת התצפית הסמוכה לפסל תוכלו לצפות בנוף מרהיב.

החומה הסינית

החומה הארוכה בעולם נמצאת בסין. היא נבנתה במשך יותר מאלף שנים כדי להגן על המדינה במקרה של פשיטה מאחת הארצות השכנות. אמנם אין סיכוי שתצליחו לבקר בכל חלקיה כי אורכה הוא 8,851 קילומטרים אבל ביקור קצר בחלק ממבנה כה גדול ועוצמתי לגמרי יספק כל אחד. רבים אף טענו כי ניתן להבחין בחומה אפילו מהירח, אך חברת נאס"א הפריחה את הטענה הזו והכריזה כי למרות גודלה, היא לא ניתנת לצפייה מהמרחק.

פטרה

ממש קרוב לגבול ישראל, נמצאת העיר פטרה הממוקמת בשכנתנו - ירדן. מדובר בעיר עתיקה המפורסמת בעיקר בזכות ארמונות הקבורה שלה שמפוסלים באבני החול של הר האדום שצבעם הוא אדמדם, ויוצרים ומחזה שלא ניתן לראות בשום מקום אחר. למרות הסכם השלום שלנו עם ירדן, אנחנו לא ממליצים לבקר שם עקב סיכון ביטחוני, אז בנתיים נסתפק בתמונות המרהיבות.

מאצ'ו פיצ'ו

נחזור לדרום אמריקה והפעם לעיר קדם קולומביאנית של תרבות האינקה בפרו. היא נמצאת על רכס הרים מבודד במרחק 70 ק"מ מהעיר הקרובה, היא בנויה מאבנים גדולות שהותאמו בדיקנות ללא שכבת טיט. העיר שממוקמת בין הרים גבוהים ומרשימים לא זכתה להכרה במשך שנים רבות עד שמחקר אודותיה חשף ממצאים שגרמו לקהל הרחב להתעניין בה ולאלפי ישראלים לבקר בה בכל שנה.

הקולוסיאום

הפעם מדובר ביעד שישראלים אוהבים להגיע אליו, ורובנו אף ביקרנו בו בשלב כזה או אחר בחיינו. אנחנו כמובן, מדברים על הקולוסיאום בבירת איטליה - רומא. מדובר באמפיתאטרון הגדול ביותר שנבנה אי פעם, היו בו מקומות לבין 40,000 ל-70,000 אנשים ובימי הביניים בהם פעל התרחשו בו קרבות גלדיאטורים, קרבות ימיים מסעות ציד ועוד דברים שנועדו לבדר את האנשים באותה התקופה.

טאג' מהאל

הפלא שסוגר את הרשימה, הוא הטאג' מהאל שנמצא בהודו. המבנה משלב אדריכלות מוסלמית, פרסית והינדית, הוא נבנה על ידי אחד הקיסרים ששלטו בהודו כמחווה לאשתו השלישית, ובכך גרם לכל מחווה רומנטית אחרת להיראות עלובה. זהו אחד המבנים הגדולים והמרשימים ביותר בעולם והוא לגמרי הרוויח ביושר את המקום שלו ברשימה.

 
תגובות